Miten suhtaudut poikien tanssi-/balettiharrastukseen?
Olen ilmoittanut poikani poikien tanssikouluun, joka on erään balettiopiston poikien ryhmä. Syynä se, että poikani ei tykännyt jääkiekosta eikä muusta joukkuelajista, vaan nauttii musiikista ja jumpista ja ko. ryhmän ilmoitus vaikutti houkuttelevalta ja minun lapselleni sopivalta. Noh, kysyn ihan rehellistä mielipidettänne, teenkö kasvattajana väärin, sillä erään tutun eka kommentti tähän oli: "Homoako lapsestasi kasvatat". Loukkaannuin vähän. Poikani on 8 v.
Kommentit (37)
Silti miesbalettitanssija on jotenkin luonnoton näky. Vaikka kuinka koitan ajatella muuta.
http://dariaklimentova.com/wp-content/uploads/2010/01/Daniil-Simkin-by-…
dokumenttisarja Salt Lake Cityn Ballet Westista, "Breaking Pointe". Jain ihan koukkuun.
Upeita nuoria ihmisia mutta rankkahan se on ammattina.
Ei ollut "homoudesta" tietoakaan.
t.usalainen
vaatii kauheaa rääkkiä ihmisiltä.
(ja nilkat useimmiten paskana, ennenkuin ovat 30) paitsi Uotis joke tietysti poikkeus
w.google.com/imgres?q=Jorma+Uotinen&um=1&hl=fi&client=ubuntu&sa=N&channel=fs&biw=1311&bih=680&tbm=isch&tbnid=wch3u8JhnP_p7M:&imgrefurl=http://www.europalehti.fi/2011/01/pariisi-teki-jorma-uotisesta-taiteili…
...en itse asiassa tunne juuri nyt yhtään homoa. Onhan noita vastaan tullut, mutta valtaosa tuntemistani miestanssijoista on ollut heteroita. Missään et näe niin upeaa kroppaa kuin miestanssijoilla. Niillä kavereilla on vientiä, jösses... juu, kyllä, olen kateellinen :D
Tanssi on hieno harrastus. Jos poika haluaa kokeilla, vie tunneille vaan.
vaaraantaa terveyden. Tässä taisi nyt olla kuitenkin kyse 8-vuotiaan harrastuksesta, joka ei edes olisi balettia..
vaaraantaa terveyden. Tässä taisi nyt olla kuitenkin kyse 8-vuotiaan harrastuksesta, joka ei edes olisi balettia..
baletti lienee yksi rankimmista:)
ja Suomessa ei ole kovin kova taso miestanssijoissa... Eli treenaamaan vaan, niin sun pojasta tulee stara! :)
Miten tanssiva poika voi vielä vuonna 2012 olla jollekulle ongelma?
Miten tanssiva poika voi vielä vuonna 2012 olla jollekulle ongelma?
ongelma oli vain äidillä , joka empii ratkaisuaan, kun pelkää eriäviä mielipiteitä.
Kaikkiahan lajeja joku leimaa.
Olen nähnyt balettia sekä telkusta että livenä, ja minusta miestanssijat ovat ihania. Lihaksikkaita, notkeita ja seksikkäitä.
Lavatanssia itse harrastavana voin sanoa, että ne miehet, jotka osaavat oikeasti tanssia, ovat järjestään varattuja ja usein vielä vanhemmallakin iällä sutjakkaita.
Tanssi on pojalle tosi hyvä harrastus. Siinä saa nauttia omasta kehosta, liikkeiden hallinnasta ja musiikista, oli tanssin muoto sitten mikä tahansa. Jos poika kerran on innostunut, kannusta ihmeessä häntä äläkä piittaa typerän tuttavan kommenteista. Harrastukset eivät mitenkään liity siihen, kummasta sukupuolesta teini-iässä kiinnostuu. Sitäpaitsi veikkaanpa, että osaavana tanssijana ja sen tuomien ominaisuuksien kanssa hänellä riittää kyllä vientiä heti, kun tytöt alkavat pojista kiinnostua.
Mieluummin minä soisin oman poikani tanssia harrastavan kuin jotain jääkiekkoa, jossa taklataan, joukkuetoverit parjaavat jos syöttö epäonnistuu ja aikuiset hakkaavat toisiaan kentän laidalla.
Anna hyvä ihminen pojan harrastaa aivan mitä lystää! Oikeasti, ei ole olemassa sellaista harrastusta, ruokaa, juomaa tai kirjaa joka saisi ihmistä vaihtamaan luonnollista sukupuolisuuntautumista oli hän sitten homo tai hetero!
Veljeni pyysi saada aloittaa tanssiharrastuksen 8 vuotiaana, jolloin ei pojille ollut juuri muuta tanssia kuin balettia. Lopetti tanssimisen lukiossa kun treenit häiritsivät opintoja. Vaihtoi sujuvasti sulkapalloon. Veljeni on pitkä, voimakas ja parrallinen kahden pojan isä eikä tanssiharrastus tehnyt hänestä vähemmän miehekästä.
Veljenpoika rakastaa myös tanssia ja harrastaa itse break-dancingiä ja on taitava koreografi vaikka vasta 17v.
Isäni ja mieheni pitävät kovasti paritansseista ja ovat niissä erittäin taitavia. Miehessäni rakastuin ensimmäisenä juuri tanssitaitoon.
Anna pojan kokeilla tanssia. Enimmäkseen siellä tehdään ensimmäisinä vuosina kuperkeikkoja ja muita akrobaattisia liikkeitä musiikin tahtiin.
kertoo pojasta joka haluaa tanssia balettia ja isä pitää homona harrastuksena.
Anna ap pojan tanssia jos itse haluaa. Minä kävin poikani kanssa äiti-lapsi tanssissa ja kaikki muut äidit olivat siellä tyttöjensä kanssa ! Poika oli silloin 2 v, että silleen. Muille äideille ei ollut tullut mieleen tulla pojan kanssa. Ja tämä oli sitten yhdessä helsinkiläisessä tanssikoulussa, ei missään perähikiällä.
Oma poikani aloitti baletin " satu" sellaisen ja tanssii edelleen. On nyt 13v.Nälvitty kyllä on , mutta ei ole halunnut lopettaa. Tytötkin tykkää ,kun on poikia mukana.
Huipputanssijat ovat melkein aina miehiä.Rt todellakaan ole tehnyt mitään väärin. Tuttusi puheet ovat kateellisen panettelua.
Kiitos kannustavasta palautteesta, en tosiaan itse pidä tanssia pojille huonona harrastuksena, enkä näe siinä mitään outoa eikä minulla ole mitään homoja vastaan, mutta yllätyin ulkopuolisten ensireaktiosta ja siksi testasin täällä, mitä mieltä asiasta noin yleisesti ollaan. Aloitamme harrastuksen. ap
Pääasiallisesti juuri balettia. Hän on aloittanut harrastuksen jo 5-vuotiaana ja on kiinnostunut tanssijan ammattiurasta.
Tuttavasi kommentti oli typerä, ei kannata välittää sellaisista ihmisistä.