Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono itsetunto, liian kiltti vai peräti masentunut?

Vierailija
16.08.2012 |

Olen palannut hiljattain työelämään oltuani useamman vuoden lasten kanssa kotona. Jäädessäni äitiyslomalle olin stressaantunut ja viihdyin työssäni melko huonosti. Tunsin olevani ylikuormittunut ja ensimmäisen lapsen ilmoitettua tulostaan olin todella helpottunut päästessäni pois työelämästä.

Nyt tosiaan olen palannut takaisin ja ihan alusta asti minusta on tuntunut siltä, että monet työkaverini dissaavat minua, supisevat ja ehkä jopa nauravat minulle selkäni takana. Tänään satuin kuulemaan keskustelun, jossa kaksi henkilöä selvästi viittasivat minuun ja pilkkasivat minua. Minä siis kuulin tämän ja asiayhteydestä ymmärsin että pilkan kohteena olin minä.

En sanonut näille henkilöille mitään, mutta päivä oli aika raskas kun yritin suoriutua tehtävistäni ja samalla hillitä kyyneliäni. Kotiin tultuani purskahdin itkuun, sillä minusta tunsin oloni nöyryytetyksi ja surkeaksi.

Onko kenelläkään lohduttavaa sanaa sanottavanaan? Tarvitsisin sitä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä luulen, että ylitulkitset tilanteita. Keskimäärin ihmiset eivät kyllä ole niin kiinnostuneita toisista, suhtautuvat hyväntahtoisen välinpitämättömästi.

Vierailija
2/7 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä sopimattomalla alalla/työssä/työpaikassa.

Eihän se sinun huonon itsetuntosi tai mielialasi vika ole, jos sinusta supistaan ja selkäsi takana pilkataan, jopa niin julkeasti että sinun itsesi annetaan kuulla näitä keskusteluja. Se on työpaikkakiusaamista se. Nuo on vaikeita tilanteita, eikä aina se suoraan sanominenkaan auta mitään. Voi olla taas uuden naurun aihe vaan. Itse olen kerran joutuntu vaihtamaan duunipaikkaa koska kiusaaminen jatkui ja jatkui vaikka lopulta jopa ilmoitin siitä esimiehelle ja sitä yritettiin saada niinkin kuriin.

Ei sulla tuossa oikein muita vaihtoehtoja ole kuin että kovetat nahkasi ja annat ämmien puhua, mikä voi joskus saada kiusaamisen loppumaankin. Tai sitten puutut asiaan itse tai esimiehen kautta. Tai alat etsiä uutta työpaikkaa ja toivottavasti et joudu samanlaisten henkisesti keskenkasvuisten uhriksi siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä ei ollut tulkinnan varaa.

Ei minua ole tietääkseni/ymmärtäääkseni koskaan kiusattu joten en tiedä onko tämä sitä. Minusta tuntuu, että työkaverini eivät ymmärrä etten ole enää sama ihminen kuin ennen lapsia! En enää ole stressaantunut, työni kypsyttämä ja vihainen kuten ennen.

Kasasin itseni sillä ajatuksella että nuo kaksi ihmistä varmaan halusivat tai eivät ainakaan välittäneet siitä että kuulin tämän keskustelun. He ovat raukkamaisia kun toimivat noin, mutta se tuntui todella, todella pahalta!

Vierailija
4/7 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä ei ollut tulkinnan varaa.

Ei minua ole tietääkseni/ymmärtäääkseni koskaan kiusattu joten en tiedä onko tämä sitä. Minusta tuntuu, että työkaverini eivät ymmärrä etten ole enää sama ihminen kuin ennen lapsia! En enää ole stressaantunut, työni kypsyttämä ja vihainen kuten ennen.

Kasasin itseni sillä ajatuksella että nuo kaksi ihmistä varmaan halusivat tai eivät ainakaan välittäneet siitä että kuulin tämän keskustelun. He ovat raukkamaisia kun toimivat noin, mutta se tuntui todella, todella pahalta!

Olet siis stressaantuneena käyttäytynyt vähän huonosti eli heillä tavallaan on syytä negatiivisiin ennakkokäsityksiinsä.

Olet kuitenkin muuttunut, mutta he eivät ole sitä huomanneet. Todennäköisesti kyllä huomaavat vähitellen, jos vaan jaksat olla siellä ja toimia uudella tavallasi provosoitumatta noiden ihmisten ilkeydestä. Mutta hitaitahan nuo jo kerran muodostuneet ennakkokäsitykset ovat muuttumaan. Joskus siksi helpompaa onkin uusi alku uudessa tiimissä tai työpaikassa.

Vierailija
5/7 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tu tui tosi pahalta! Toisaalta on aika säälittävää että joku muistelee monen vuoden takaisia asioita ja kuvittelee etteivät ihmise tuossa ajassa muutu.

Onneksi on olemassa mukaviakin työkavereita. En tajunnutkaan kuinka tärkeää minulle on se, miten työkaverit minuun suhtautuvat!

Vierailija
6/7 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos koittaisit etsiä työtä samankaltaisessa yritykessä? nyt tarvitse muutosta, älä jaa polkemaan samaa rataa. älä anna muiden masentaa sinua.

nyt pää pystyyn! :)

Vierailija
7/7 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihtaminen tarkoittaisi alan vaihtoa. Ehkä sitä pitäisikin harkita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän