Hei, oletteko n. neljävitosina (45 vee) velattomia, kuten minä?
Ja lapset juuri lentämäisillään pesästä?
Ja menopaussi tulollaan?
Salarakas hakusessa?
Kommentit (55)
Iso asuntolaina otettu 42-vuotiaana samaan aikaan, kun esikoinen syntyi. Sen jälkeen syntyi vielä toinen, kun olin 43v. Menopaussi taitaa vielä antaa odottaa itseään, kun tuo hedelmällisyys tuntuu olevan aika hyävällä mallilla. Rakkaan puolison tapasin vasta 41-vuotiaana, joten vielä ei ole tarvetta salarakkaalle.
Vähän eri elämäntilanteessa siis ollaan ;-)
Ja lapset juuri lentämäisillään pesästä? Ja menopaussi tulollaan? Salarakas hakusessa?
Ensimmäisen asuntolainani ja opintolainani sain maksettua 24-vuotiaana. Seuraavan asuntolainan otin 27-vuotiaana ja se oli maksettu 29-vuotiaana. Sen jälkeen rakennettiin iso talo isolle tontille, jota lainaa maksoin 39-vuotiaaksi.
Tuon jälkeen on ostettu kolme sijoitusasuntoa, joista on nyt 44-vuotiaana edelleen velkaa noin 190 000 euroa. Asuntojen arvo on noin 500 000 euroa ja velan hoito onnistuu kokonaan vuokratuloilla.
Muita lainoja minulla ei ole koskaan ollut, esim. autot on aina ostettu käteisellä.
LApset tuli tehtyä nuorena. Salarakas tuli kuvioihin kolmikymppisenä, erosin ja ostin omakotitalon velaksi. 45-vuotiaana talo oli maksettu ja lapset lentäneet menojaan.
Silloisen salarakkaan heitin pihalle, kun hän löysi uuden salarakkaan. Tielleni eksyi maailman paras mies, jolla myös velaton asunto, tosin kerrostalossa kaupungissa. Asumme maalla minun talossani, autosta on lainaa sen verran, mitä minulla on säästössä rahaa. Eli olen teoriassa velaton. Ikää jo 51.
Elämä on ihanaa, uusi työpaikka, kiva koti, pari lemmikkiä, lapsilla asiat mallillaan tällä hetkellä. Ja ihana mies. :)
noin kauan on mennyt asunnon maksamisessa?
- velkaa on tuolloin vielä (summa riippuu siitä ostetaanko kesämökki lähiaikoina, asuntolainaakin on vielä)
- nuorin lapsi on silloin 13, vanhin ehkä jo lähtenyt kotoa
- salarakkaalle ei taatusti ole tarvetta, olen yhden miehen nainen
Lapset sentään vielä tiukasti pesässä ja pitkään. Menopaussi, mikä lie? Oma rakas, paras rakas.
olen asuntovelaton,kun en sellaista ole ottanut enkä tuskin tule ottamaankaan.Muuta velkaa voi olla,enpä näe 15 vuoden päähän.
Menopaussista en tiedä,enkä salarakkaastakaan.Lapseni ovat 17-23 vuotiaita
Nuorin silloin seitsemänvuotias. Vielä kolme vuotta...
Lapset ekalla ja päiväkodissa. Lainaa paljon paljon. Ei menopaussia, rakas aviomies vierellä.
mutta aviomies ehti ensin sen salarakkaan kanssa. Eli ero 40v ja lapset eivät oikein tiedä missä asuisivat, ainakin kesäisin muuttavat kotiin.
Nyt on velkaa ja ihan julkinen rakas haussa, ikää 48v
lapset kotona, menopaussista en tiedä ja rakkaudestahan ei koskaan tiedä :)
Mukava asunto, kaksi hyvää autoa velattomana, ehkä joku mökkivelka ym on vielä.. Lapset 27 ja 26-vuotiaat. Menopaussi en tiedä, salarakas toivottavasti ei tarvitse..
Eiko menopaussin aikana halut laimene?
Itse 45v. Jos lasketaan omaisuus ja lainat, miinuksen puolelle jaa ja pahasti.
Menopaussia ei ole viela, salarakas on, mutta vain siina mielessa etta on tyokaveri eika olla ihan julkisesti yhdessa. Enampi seksi- ja kaveruussuhde.
Hei, oletteko n. neljävitosina (45 vee) velattomia, kuten minä?
Ja lapset juuri lentämäisillään pesästä?
Ja menopaussi tulollaan?
Salarakas hakusessa?
Velaton minusta tulisi juuri tuossa iässä, mutta harkitsen sijoitusasunnon ostoa. Lapsia jos hankin ja saan, ensimmäinen on tuolloin noin kymmenvuotias. Menopaussia en ala ennustamaan, kuumia aaltoja on jo nyt. Ja salarakasta tuskin haen koskaan. Ennemmin eroan ja haen sitten uuden, jos tarvetta tulee.
Menopaussista en vielä tiedä, toivottavasti ei ihan vielä silloin...
Nyt siis olen kohta 41v.
Omistamme kohta kokonaan Helsingistä ihanan, ison, velattoman omakotitalon-ja suuren puutarhatontin.
Pari autoa on, joista toinen on maasturi, toinen vaan tollanen hassu fiilistelyauto.
kesämökkiä ei ole, koska matkustelaan niin paljon ja omilla vanhemmillani on huvila, jota saamme käyttää kuin omaamme. Emme myöskään ole kovin innokkaita mökkeilijöitä, vaan ennemminkin kaupunkikulttuurin kuluttajia, myös kesäisin.
Sijoituksiakin on ja ne tulevat tuottamaan muutaman vuoden sisällä vähintään 400 000€ näppiin.
Mutta eipä estä raha sitä, ettei sairastuis vaikkapa syöpään tai jäis auton milloin tahansa. Luonto ei valikoi, kaikki on sattumaa.
Mutta jääpähän lapsille sitten jotain, vaikka tähän kupsahtais.