Hei, oletteko n. neljävitosina (45 vee) velattomia, kuten minä?
Ja lapset juuri lentämäisillään pesästä?
Ja menopaussi tulollaan?
Salarakas hakusessa?
Kommentit (55)
Ja kyllä sinäkin vielä joudut remonttilainaa ottamaan. Ei talot ole tehty kestämään kuin 50 vuotta.
Se summa, mikä aikaisemmin meni lainojen maksuun, on nyt tallessa ja tuottamassa :)
Ja remontteja ja talon ylläpitoa toki suunnitellaan ja tehdään tarpeen mukaan, ei kannata odottaa, että talo leviää käsiin.
t. omakotitalollinen jo 20 vuoden ajan
Ja kyllä sinäkin vielä joudut remonttilainaa ottamaan. Ei talot ole tehty kestämään kuin 50 vuotta.
velaton. Tonne 45v. on vielä niin monta vuotta, että en todella tiedä mikä silloin on tilanne minkäkin asian suhteen:)
Nyt löytyy lapsi 5v., ihana mies ja mukava koti.
etukäteen varautumisesta?
Kun ei tarvitse lainoja maksella, on todellakin varaa budjetoida palkasta tuleviin remonttikuluihin osa.
Ei voi tietää. Nykyisen laina-ajan puitteissa velattomuus olisi saavutettavissa aikaisintaan n. 50-vuotiaana, mutta kun ei tiedä inflaatiosta, palkka-kehityksestä ja koroista, niin paha ennustaa. Eikähän sitä tiedä jos vaikka tekee mieli pistää talo myyntiin jossain vaiheessa. Sittenhän sitä olisi taas velaton ottamaan lisää velkaa.
Kun olen 45v, on kuopus täyttänyt 3v. Toivottavasti lapset eivät lähde lentoon. Menopaussista ei tietoa. Salarakkaalle ei aikaa.
Olen nyt 42 ja velaton vasta 62. Lapsenikin vasta 2v. Vietin pitkän nuoruuden ja seikkailin maailmalla. Nyt ei menojalkaa vipata eikä uuden asunnon ostamisen jälkeen mielessä mitään isompaa hankintaa mitä kaipaisin. Ihan tyytyväinen tilanteeseeni.
10 v päästä siis oletettavasti myös. Lapsista 2 vanhinta lentämässä/lentänyt pesästä. Menopaussista en tiiä, salarakasta en varmasti hakemassa.
Ei velkaa.
Lapsi lentää pesästä n. 10 vuoden päästä.
Salarakas vain (päivä)unissa.
Menopaussin alkuvinkeitä saattaa jo olla.
Ja lapset juuri lentämäisillään pesästä? Ja menopaussi tulollaan? Salarakas hakusessa?
Just täytin 45v ja velkaa ei ole ikinä ollutkaan, kun ei sellaista ota.
Perintö-omakotitalo/maatila Suomessa, uudehko mersu ja rahaa tilillä enemmän kuin tarvii.
Asumme ulkomailla ja vuokralla tietysti... täällä ihmiset seiniä velaksi eikä hevillä käteiselläkään osta.
Salarakasta ei vaivoikseen kannata ottaa.
Ja lapset juuri lentämäisillään pesästä? Ja menopaussi tulollaan? Salarakas hakusessa?
Just täytin 45v ja velkaa ei ole ikinä ollutkaan, kun ei sellaista ota. Perintö-omakotitalo/maatila Suomessa, uudehko mersu ja rahaa tilillä enemmän kuin tarvii. Asumme ulkomailla ja vuokralla tietysti... täällä ihmiset seiniä velaksi eikä hevillä käteiselläkään osta. Salarakasta ei vaivoikseen kannata ottaa.
niin ja lapset on ala- ja yläaste-ikäisiä
nuorin lapseni on 16 vuotias. lainoja mulla ei ole, enkä koe et mun pitäis edes ottaa. asun vuokralla mukavasti ja nautin elämästäni :) salarakasta en kaipaa enkä halua. jos jostain syystä tuon miehen kans menis sukset ristiin, niin ottaisin eron. sit elelisin yksin tai ehkäpä löytäisin uuden miehen kuka tietää, mut missään tilanteessa salarakasta en huolis.
siinä on sitten elämän suuret tavoitteet kohta täyttyneet salarakasta myöten, onnex olkoon!
todennäköisesti velaton, ellen vaihda toiseen asuntoon. Olen katsellut uutta asuntoa. Todennäköisesit myös lapsi on muttamassa kotoa...
Salarakasta kaipaan jo nyt yh:nä:)
Nyt 37, velaton olin jo 33-vuotiaana. Lapsia ei ole eikä tule, salarakas on jo hankittu ja menopaussista ei toivottavasti merkkejä vielä moneen vuoteen :)
velattomana (ja lapsettomana) asuu Antwerpenissa ja nauttii eurooppalaisesta elämänmenosta: )
mutta lapset on vasta ala-asteella. Ei mitään menopaussia vielä. Tuskin salarakastakaan.
Eikä oo lapsetkaan lähdössä vielä mihinkään, esikoinen varmaan parin vuoden sisään.
Menopaussista ei ole tietoakaan, enkä hae salarakastakaan.
Mä olen tosin 47.
Taloudellisesti olen täydessä konkurssissa ja henkisesti burn out. Kuolemaa toivon ja odotan. Mulle tämä elämä alkaa jo riittää. Kaikki unelmat on romuttuneet ja elämänhalu tipotiessään.