Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kaunis koti!!

Vierailija
16.08.2012 |

Mä en ole ikinä asunut kauniisti laitetussa ja sisustetussa kodissa. Kun olin lapsi, meillä oli usein epäsiistiä ja kaikki huonekalut, tekstiilit ym. oli jostain haalittuja eikä sopinut yhtään yhteen. Nyt mulla on oma perhe ja oma koti ja haluaisin kovasti, että täällä olisi nättiä, mutta en vaan osaa sisustaa. :( Rahaa ei ole mihinkään sisustussuunnittelijaan. Joten te joilla on kaunis koti, antakaa vinkkejä joilla voisin saavuttaa unelmani kauniisti sisustetusta ja laitetusta kodista!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten huonekalujen ja tavaroiden asettelu?

ap

Älä laita kaikkia huonekaluja seinien viereen, vaan yritä tehdä niistä ryhmiä. Sohvakin voi olla keskellä lattiaa! Tee myös tauluista ja esineistä ryhmiä äläkä ripottele sinne tänne. Yksi tosi tärkeä juttu on valaistus. Enemmän kohdevaloja, vältä yhtä isoa lamppua katossa. Laita pieniä valoja myös nätteihin esineisiin korostamaan niitä.

Olet saanut kivoja vinkkejä ja varmasti onnistut sisustuksessa!

Vierailija
22/33 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten huonekalujen ja tavaroiden asettelu?

ap

Älä laita kaikkia huonekaluja seinien viereen, vaan yritä tehdä niistä ryhmiä. Sohvakin voi olla keskellä lattiaa! Tee myös tauluista ja esineistä ryhmiä äläkä ripottele sinne tänne. Yksi tosi tärkeä juttu on valaistus. Enemmän kohdevaloja, vältä yhtä isoa lamppua katossa. Laita pieniä valoja myös nätteihin esineisiin korostamaan niitä.

Olet saanut kivoja vinkkejä ja varmasti onnistut sisustuksessa!

myös sellaisetki kodit, joissa kaikki ei ole samaa väriä ja samaa paria, voivat näyttää tosi kivoilta ja herttaisilta.

Sellaiset kodit,joissa on paljon kierrätettyä tavaraa ja moni vanhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sohva on tummanharmaa, lattia tummanruskea ja muut huonekalut ja seinät valkoisia. Mitä värejä siihen?

Vierailija
24/33 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sohva on tummanharmaa, lattia tummanruskea ja muut huonekalut ja seinät valkoisia. Mitä värejä siihen?

mikä on sun lempiväri? Tuohon väriskaalaan sopii melkein mikä väri tahansa. Otat tehosteväriksi jonkun itsellesi mieluisan tyynyihin, pöytäliinaan, tauluihin, kynttilöihin jne. Esim. turkoosi, vaaleansininen, pinkki, vaaleanpunainen, vihreä, lime...mistä väristä pidät?

Vierailija
25/33 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on hyvä pohja lähteä sisustamaan: neutraaleja, silmää "ärsyttämättömiä" värejä! Sohvalle lempiväriäsi olevat tyynyliinat, torkkupeitto... myös verhoihin voi valita kuviota josta löytyy ko. väriä. Kun kyllästyt, muutos on edullinen toteuttaa :)

Itselläni on myös muutama erilainen matto. Talveksi hohtava harmaa, syksyksi beige ja keväästä kesään joko valkoinen tai kirkkaankeltainen. Ovat tietenkin kalliimpia kuin esim. koristetyynyt, mutta säilyvät pitkään hyväkuntoisina kun välillä antaa levähtää.

Täällä moni onkin jo sanonut tavaran määrästä: eli karsi, karsi ja karsi! Kun kaikki turha roina on poissa, siivoaminenkin sujuu nopeammin. Lipaston päälle voi esim. keväällä laittaa pajunoksia, kesällä kukan, syksyllä kynttiläasetelman, Jouluna joulukoristeita jne. Eli vaihtele koristeita, mutta ota aina entiset pois ettei silmä kiinnity liian moneen yksityiskohtaan ja lopputulos on sekava. Myös valokuvista saa hienoja ja kodin tuntua tuovia sommitelmia. Kehysten olisi tietenkin hyvä passata yhteen :)

Vierailija
26/33 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se silmä kehittyy. Ja sitten pitää myös testailla: opiskeluaikana kalusteiden järjestys muuttui monta kertaa vuodessa kun hakivat paikkaansa. Nyt pari edellistä asuntoa on mennyt kerrasta nappiin eli hahmotuskyky kehittynyt.

Jos haluat kauniin kodin, pitää ajattelun lähtökohtana olla kokonaisuus. Eli uusia kalusteita/tekstiilejä hankittaessa ei riitä, että tykkäät sohvasta vaan se pitää pystyä hahmottamaan osana kokonaisuutta.

Vierailija
27/33 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä täältä saatuja vinkkejä. :) Pitäis melkein laittaa kuvia ja sitten voisitte kommentoida niitä, että mitä kannattaisi tehdä.

Seinät on siis jo maalattu eikä mies suostu niitä maalaamaan uudestaan, vaikka väri ei miellytäkään. Oon yrittänyt valita olkkariin muutamaa väriä, mutta silti lopputulos ei ole nätti. :( Siis vaikka yksittäiset esineet ja värit onkin musta ihania. Lastenhuoneesta mulla oli hieno visio, mutta lopputulos ei oo lähelläkään sitä. Keittiö on yksi sillisalaatti. Ainoa mihin oon tyytyväinen, on meidän makkari. Sitä onn jopa vieraat kehuneet, kun ovat käyneet, kun siellä on niin hieno tapetti. :)

ap

Vierailija
28/33 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tietyt yhteneväiset värisävyt, joita rikkoo joku muu väri seinässä tai kaapissa (ei liian kiiltokuvamaista)

- Kaikki kalusteet ei samaa sarjaa ja erilaisia "jykevyyksiä" kevyistä massiivisiin (mielenkiintoisempi kun yhdistelee erilaisia), mutta samaa väriskaalaa (pitää tasapainoisena)

- Muotopareja toistamaan muotoja (esim. neliskanttisten laatikostojen ja seinäkuvion seurana pyöreälinjainen sohva ja pyöreät lamput)

- Yksiväristen seuraksi kuviollisia asioita (yksivärisen lattian ja huonekalujen seuraksi kuviollista tapettia)

- Seinissä muutakin väriä kuin valkoista (minusta vain valkoiset seinät ovat tylsiä)

- Erilaisia pintoja: Tykkään nahasta, lasista ja metallista, joita painottamaan sitten tarvitaan tekstiilejä (luo vaihtelua) ja pintoja on mattapinnasta kiiltävään- tosin ei vierekkäin (ei riitele keskenään)

- Taulut ja kasvit kootaan kokonaisuuksiksi, ei ripotella sinne tänne (kiintopisteet huoneessa)

- Jotain erilaista (esim. valotaulu ja puuveistos sisällä, sekä maisematapetti) luomaan mielenkiintoa

Pikkuhiljaa olen pystynyt hitusen irrottautumaan neuroottisesta värien yhteensopimisesta ja symmetrisyyden ihailustani, joka tekee sisustuksesta hitusen mielenkiintoisemman.

Huonekalujen asettelussa sitten toteutan "käytännöllisyyden" linjaa. Eli mietin kulkureitit, valon suunnan ja sijoitan huonekalut sen mukaisesti. Tässä myös tietenkin huoneen linjat vaikuttavat, eli pitkän huoneen sisustan "poikittain" lyhentämään vaikutelmaa ja vähänkään pieneen tai pimeään tilaan lisään peilejä tuomaan valoa.

Olen myös tunnistanut oman tyylini ja tiedän mistä pidän. Se on brittityylinen tumma skandinaavisesti raikastettuna.

Vierailija
29/33 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/33 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on kaunis ja harkittu sisustus omasta mielestäni. Tosin olemme ostaneet paljon juttuja juuri tätä kotia varten. Minun makuni mukainen sisustus syntyy näin:

-kaikki seinät valkoisia

-kirkkaita, raikkaita värejä tekstiileihin kuten koristetyynyihin, verhoihin tms. Tai sitten esim. puhtaan valkoiset verhot (ja johonkin muuhun tekstiiliin, kuten tyynyihin sitä väriä)

-isot huonekalut (kuten sohva) yksivärisiä, voi olla myös tummia, taas raikkaita värejä tyynyihin, niihin myös jotain kuvioo

Valkoinen isontaa paljon huoneita! Siihen on helppo liittää mitä vaan värejä.

LAITA AP KUVIA kodistasi! Vois antaa ehdotuksia :)

Vierailija
31/33 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/33 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa sellaisia vareja joista itse pitaa ja alkaa itse kehitella omaa tyyliaan. Sisustustrendeissa on jotain saalittavaa.

Vierailija
33/33 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esim boknäsin hyllyjä.Suomalaisia paperinarumattoja ja marimekon tekstiilejä. Valtaväreinä valkoinen ja beige,ripaus tummansinistä joukossa ja joulunaikaan punaista. Toimii aina eikä kyllästy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi