Ex ehdotti
Sain sitten mielenkiintoisen ehdotuksen exältä. Hän ehdotti elatusmaksun alentamista (saan nyt sen minimin kelan kautta): ilmoitettaisiin kelalla, että tästä eteenpäin ex maksaa elatusmaksun suoraan minulle niin kela ei enää perisi häneltä sitä. Koska hän on rahapulassa (suomennos: rahaa riittää kyllä omiin juttuihin, mutta ei lapseen) niin hän maksaisi minulle 80e kuukaudessa, näin hän säästäisi sen lopun.
Kun kysyin että mikä homma tämä nyt on, mitä minä tai lapsi tästä hyötyy niin exän mielestä me kyllä pärjättäisiin vähän vähemmälläkin(!). Ja exähän ei siis osallistu mihinkään eikä osta lapselle koskaan mitään.
Ja pokkani siis ehdotti tuota, jotta hänellä jäisi kuussa enemmän rahaa eikä kela perisi mitään.
Ja nyt olen joustamaton kun en suostu.
Kommentit (8)
Aika paljon arvostaa lastaan, täytyy sanoa.
enkä ikinä suostu luopumaan myöskään siitä, että maksu tulee kelan kautta: ikinä ei mies maksaisi sitä ajoissa, maksaisi vain osan tai ei ollenkaan.
Mutta ihmettelen miehen pokkaa kuitenkin, ihan aikuinen mies kyseessä(35+)
ap
enkä ikinä suostu luopumaan myöskään siitä, että maksu tulee kelan kautta: ikinä ei mies maksaisi sitä ajoissa, maksaisi vain osan tai ei ollenkaan.
Mutta ihmettelen miehen pokkaa kuitenkin, ihan aikuinen mies kyseessä(35+)
ap
aivan hirveä idiootti:( Kun ei sillä kelan minimilläkään ole mitään tekemistä tavallisen lapsen tavallisten kulujen kanssa- ehkä ihan pienenä, mutta isompana ei... Joka tapauksessa saat venyä ja sinnitellä yhdessä sun toisesa asiassa. Sun exä sietäisi saada oikein kunnon kolauksen elämältä.... ei tuollainen ole edes mikään mies. Säälittävä pelle.
jos eksäsi on makskyvytön, hän voi hakea ns. 0-sopimusta lastenvalvojan kautta, yleensä ne on määräaikaisia, ja sinä saat minimin kelalta, ei jää siis mies velkaa, vapautuu kokonaan. Käräjäoikeus voi vapauttaa pysyvästi elareista jos katsoo sen niin.
Lastenv. voi myös määritella elarit alle minimin, esim. 50 e / kk, ja loppuosan maksaa kela, mies hoitaisi vain tuon tai jäisi velkaa ulosmittauksen kautta tuon.
Ehdota tätä miehellesi.
jos eksäsi on makskyvytön, hän voi hakea ns. 0-sopimusta lastenvalvojan kautta, yleensä ne on määräaikaisia, ja sinä saat minimin kelalta, ei jää siis mies velkaa, vapautuu kokonaan. Käräjäoikeus voi vapauttaa pysyvästi elareista jos katsoo sen niin.
Lastenv. voi myös määritella elarit alle minimin, esim. 50 e / kk, ja loppuosan maksaa kela, mies hoitaisi vain tuon tai jäisi velkaa ulosmittauksen kautta tuon.
Ehdota tätä miehellesi.
Vaan maksuhaluton.
Ehdota tätä miehellesi.
hän ei vain halua maksaa kun haluaisi käyttää rahat muuhun.
ap
Se on sun ex. Sä voit olla joustamaton.