Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerrotte raskaudesta

Vierailija
15.08.2012 |

Miten kerrotte raskaudesta lähipiirille, sellaisille sukulaisille, ystäville yms, joiden kanssa olette tekemisissä (päivittäin, viikoittain, pari kertaa kuussa, muutenkin siis kuin jossain sukujuhlassa kerran vuodessa) ja missä vaiheessa raskautta (siis ennen kuin näkyy tai sitten kun näkyy, jokaisellahan näkyy eri viikoilla eri lailla)?

Vai kerrotteko ollenkaan? Annatte vain mahan kasvaa ja muiden kysyä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tähän niin ilmiselvä vastaus?

Vierailija
2/4 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Uudesta työstä kerrotaan sanomalla "olen saanut uuden työpaikan.". Häistä kerrotaan sanomalla "menin naimisiin viime kuussa" tms.

Tadaa: raskaudesta kerrotaan ihan samalla tavalla, esim. sanomalla "olen raskaana".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen jälkeen kerroin ensimmäisenä äidilleni. Olin vanhempieni luona yötä, ja kävin aamulla oksentamassa. Äiti tietenkin kuuli sen ja tuli kyselemään, ja siinä sitten kerroin mistä johtuu...

Äiti kertoi samana päivänä isälleni, itse en ollut enää paikalla. Joitakin viikkoja myöhemmin kerroin siskoilleni kasvotusten. Viikkoja oli tuolloin n. 10.

Ensimmäiselle ystävälleni kerroin muistaakseni viikolla 14. Julkistin asian täysin joskus rv 28, kun läväytin ultrakuvan facebookiin. Mahaa ei tuolloin vielä näkynyt, joten kukaan ei ollut huomannut.

Vierailija
4/4 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole minusta. Miehen serkku (24 v.) on nyt noin puolivälissä raskautta eikä kertonut. Maha näkyy, jos katsoo, mutta mulla ei oo ollu tapana tuijotella ihmisten vatsoja (kärsin itse tästä, esim työkaverit kyttää mun mahaa ja se on ärsyttävää). Käytiin kylässäkin serkun luona (ei tiedetty silloin), mut eipä tuo kertonut.

Kuultiin asiasta sitten niin, että mieheni äiti oli suoraan kysynyt, että onko tyttö raskaana.

Emme siis ole mitenkään tuomitsevia ihmisiä, joten ei olisi pitänyt mitenkään tarvinnut pelätä kertomista, samaa ikäluokkaakin suunnilleen (muutamia vuosia vanhempia).

Ajattelin vaan, että olisihan tuo ollut kiva kuulla asiasta asianosaisilta itseltään, vaikka kukin siis tyylillään. Jäin siis sitä miettimään, ettää onko tuo kovinkin yleinen tapa, että odotetaan, että joku kysyy raskaudesta, kun asia on aivan ilmiselvä. Sekään ei mun tapoihin kuulu, moni nainenhan voisi loukkaantua, jos kysyy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän