Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zumbaa ekaa kertaa! Pysynkö perässä?

Vierailija
15.08.2012 |

Antakaas vinkkejä Zumbaa kokeilleet että mitä huomioida ekalla kerralla. Kuntoa mulla on ja säännöllisesti ryhmäliikuntatunneilla treenaan (lähinnä combat+pump) mutta olen mietänyt itseni aina vähän huonoksi rytmitajultaan, niin onko mulla mitään saumaa edes pärjätä tuolla zumbaamassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sä perässä pysyt jos combatissakin pysyt. Jokainen zumba-tunti on ohjaajansa näköinen eli riippuu ihan vetäjästä minkä tyyppistä zumbaa vetää. Mene kokeilemaan, äläkä lannistu jos liikkeet tuntuu ensin hankalilta tai oudoilta. Zumban on tarkoitus olla hauskaa eli ei kannata stressailla.

Vierailija
2/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin vastata, että jos sulla on rytmitajua, niin pärjäät. Mutta sitten toisaalta, omaan tyyliinhän siellä mennään, että haittaako tuo jos olisi välillä vähän eri rytmissäkin. Ja toiset zumbatunnit on "helpompia" seurata, kannattaa ehkä kysäistä muilta millainen ohjaaja kukin on, jos ne vaihtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pikku hiljaa saat kiinni rytmistä. Liikkeet menee usein niin, että oikea-vasen-oikea-oikea-vasen-oikea-vasen-vasen ja niin edelleen. Sen kun muistaa niin pysyy paremmin perässä.

Kannattaa vaan olla rento eikä vaatia itseltään mitään esteettistä suoritusta. Tärkeintä on antautua musiikin vietäväksi ja pitää uljas ryhti, sekä antaa lantion keinua.

Itse en osaa yhtään tanssia mutta zumbasta olen oppinut nauttimaan silti. Muutaman kerran olin täysin hukassa kyllä. Mutta se ei haittaa, koska jokainen menee siellä tyylillään ja osa hyvinkin kankeasti. Siinä mennään kuitenkin niin reipasta tahtia ettei kellään ole aikaa naureskella toisten tyylille. Yritä olla lähellä ohjaajaa, että näet kunnolla liikkeet.

Vierailija
4/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä sitten uskallan kokeilla. T:ap

Vierailija
5/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap:lle kun kysyit ja vastaajille kun vastasitte! En ole hyvässä kunnossa mutta jonkinlainen rytmitaju mulla on...

Vierailija
6/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmonen lisää vielä, että menkää tosiaan eturiviin, jos olette epävarmoja. Ihan tosissaan! Vaikka sitten sinne sivummalle seinän viereen, mutta niin että näette ohjaajan jalatkin kunnolla. Paljon helpompi päästä kärryille, kuin takarivissä ihmetellen että mihinpäin se ohjaaja nyt taas on menossa. Itsekin menen eturiviin ihan erityisesti sellaisilla tunneilla, joilla en koe olevani ihan "omimmillani".

Vierailija
7/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ollut ollenkaan vaikeaa!! Helppoa, tehokasta ja hauskaa. Hiki tuli pintaa kunnolla.

Menin suht eteen jotta näen mahdollisimman hyvin ohjaajan. En kertonut olevan ekakertalainen, kun ei sitä kysynyt, mutta pääsin jyvälle kyllä tosi nopeasti.

Ehdottomasti menen uudestaan ja otan osaksi säännöllistä treeniohjelmaa ainakin kerran viikkoon!

-ap

Vierailija
8/9 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten tehokasta treeniä tuohon keskivartalon kiinteytykseen, varsinkin jos tekee tehokkaasti liikkeet, itsellä lähti 5cm vyötäröltä kahdessa kuukaudessa!

Vierailija
9/9 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävässä arkistossa löytyy paljon klippejä zumbaamisesta, joissa aloittelijat kertovat, että hyvin on mennyt =)

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/suomi_hullaantui_iloiseen_zumbaan…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän