Mitä sävyjä käyttäisit vauvan huoneen rempassa kun sukupuolesta ei ole tietoa vielä?
Nyt olisi aikaa se remontti tehdä kun olen lomalla.
Tällä hetkellä on huonoa maalipintaa ja repeillyttä tapettia seinät..
Kommentit (23)
joten lastenhuoneesta tuli valko-ruskea (eri sävyjä). Mielestäni siihen voi hyvin yhdistää jatkossa värejä lapsen sukupuolen mukaan, jos tuohon tuntee tarvetta...
Itse en pidä harmaasta ja mustasta, joten toinen vaihtoehto olisi ollut kirkkaat sininen ja punainen, jotka käyvät mielestäni molemmille sukupuolille ongelmitta.
violetti, vihreä ja keltainen. Seiniin tapetit vaakasuoraan ja värin vaihtumiskohtiin valkoiset listat.
pirteä yhdistelmä esim. punaista, sinistä ja keltaista raitaa. Toimii hyvin lastenhuoneen väreinä kouluikäiselläkin eikä pelkästään vauvan huoneeseen.
Maalaisin seinät limenvihreiksi, ei liian kirkkaanvärisiksi, vaan hieman valkoisella pehmennetyksi. Siihen on helppo yhdistellä tytölle pinkkiä, lilaa tai pojalle keltaista, sinistä jne. Itse en hankkisi tekstiilejä ja muuta ennen vauvan syntymää.
Tapettejakin löytyy unisex-väreillä ja kuoseilla, ehkä yksi seinä voisi olla tapettiakin....
Maalaisin seinät limenvihreiksi, ei liian kirkkaanvärisiksi, vaan hieman valkoisella pehmennetyksi. Siihen on helppo yhdistellä tytölle pinkkiä, lilaa tai pojalle keltaista, sinistä jne. Itse en hankkisi tekstiilejä ja muuta ennen vauvan syntymää.
Tapettejakin löytyy unisex-väreillä ja kuoseilla, ehkä yksi seinä voisi olla tapettiakin....
Kuten on sanottu, siihen on todella helppoa yhdistellä esim. vaaleanpunaista ja sinistä.
Valitsisin seiniin harmaata tai beigeä, ehkä harmaata. Valkoiset huonekalut. Tytölle tuohon voisi sitten yhdistää vaaleanpunaista, vaalean vihreää jne. vaaleita sävyjä verhojen ja muiden tekstiilien avulla. Pojalle vaaleansinistä. Mä en pidä kirkkaista väreistä.
violetti, vihreä ja keltainen. Seiniin tapetit vaakasuoraan ja värin vaihtumiskohtiin valkoiset listat.
Migreeni taattu.
Huone on todella valoisa mutta pieni ja siellä on lisäksi vinokatto,tummat värit voisivat pienentää tilaa liikaa..
Täytyy katsoa tuollaisesta maalikartasta varmaan..ap
Valitsisin seiniin harmaata tai beigeä, ehkä harmaata. Valkoiset huonekalut. Tytölle tuohon voisi sitten yhdistää vaaleanpunaista, vaalean vihreää jne. vaaleita sävyjä verhojen ja muiden tekstiilien avulla. Pojalle vaaleansinistä. Mä en pidä kirkkaista väreistä.
Harmaat seinät!
Se huone on muuten lapselle, ei sinulle, ja lapset pitävät (kirkkaista) väreistä.
Omaan päähäni ei vain mahdu jotkin värikoodaukset sukupuolen mukaan. Siis mielestäni kun kummallakin sukupuolella voi ja saa käyttää ihan mitä värejä tahansa. Kyllä, pojalla on vaaleanpunaista ja pinkkiäkin, ne värit sopivat hänelle.
Sisustamisessa olen kyllä sen verran tylsä että mielestäni seinien tulisi olla neutraalien väriset. Meillä on talon seinien perusväri vaalean harmaa, muuta väriä sitten olemme lisänneet muulla sisustuksella, tauluilla, huonekaluilla jne.
Lasten huoneissa on vielä se että mielestäni sen huoneen tulee olla hyvä lapselle vauvasta teini-ikäiseen. Eihän sitä tiedä jos se tyttö alkaakin vihaamaan sitä vaaleanpunaista ja poika sitä vihreää.
Meillä on kaikki seinät valkoiset. Mutta: lastenhuoneessa väriä saa tekstiileillä, ja leluista ja muusta krääsästä tulee melkoinen värien sekamelska muutenkin.
Valkoiset/harmaat/beiget seinät tuovat tiettyä selkeyttä huoneeseen ja rauhoittavat yleisilmettä.
Harmaat seinät!
Se huone on muuten lapselle, ei sinulle, ja lapset pitävät (kirkkaista) väreistä.
lapset opetetaan jo näköjään ennen syntymää että punainen on tyttöjen ja sininen väri. meillä pojan huone maalattiin punaiseksi, eikä siinä ole mitään kummaa, ärsyttää moinen ajattelu jota on maailma valloillaan.
No jos valoisan huoneen seinät maalaa keltaisiksi tai limen vihreäksi, niin vaikea kuvitella että siitä tulisi kovin tumma tai synkkä.
Mutta vedä valkoiseksi.
ajatellut laittaa vauvan huoneen näin, siis sitten, kun vauva joskus ei-enää-vauvana muuttaa pois meidän huoneesta: valkoiset seinät, yhdelle seinälle musta-valko-harmaa Woods-tapetti - sen pitäisi kelvata teini-ikään asti. Huoneessa on puulattia, se hiotaan ja lakataan.
Tekstiilit kirkkaita värejä, ehkä yksivärisiä. Lapsen huoneessa on kuitenkin leluja ja muuta tavaraa, josta tulee väriä ja kuviota.
Lasten huoneissa on vielä se että mielestäni sen huoneen tulee olla hyvä lapselle vauvasta teini-ikäiseen. Eihän sitä tiedä jos se tyttö alkaakin vihaamaan sitä vaaleanpunaista ja poika sitä vihreää.
Maalata seinät, vaihtaa tapetit jne.
Lasten huoneissa on vielä se että mielestäni sen huoneen tulee olla hyvä lapselle vauvasta teini-ikäiseen. Eihän sitä tiedä jos se tyttö alkaakin vihaamaan sitä vaaleanpunaista ja poika sitä vihreää.Maalata seinät, vaihtaa tapetit jne.
että en ala jonkin, edes oman lapseni, mielihalujen takia vaihtamaan tapetteja tai maalaamaan huonetta. Korkeintaan kulumisen jälkiä voi remppailla, mutta seinien perusväri pysyy.
Lisäksi kun sisäseinät ovat kaikkialla neutraalinväriset, on asunto helpompi myydä jos/kun sen aika tulee. Itse en osta sellaista taloa jossa on vaikkapa ne vihreät seinät, vaikka se onkin "helppo" rempata mieleisekseen.
Inhoan beigejä lastenhuoneita! Mielestäni kirkkaat perusvärit + valkoinen, harmaa ja musta ovat sukupuolineutraaleja värejä.