Tulinen nainen, leppoisa mies, voiko onnistua?
Olin treffeillä. Huomasin, että mies on sellaista tyyppiä, että ei suutu mistään.
Itse taas olen räiskähtelevä, esim. suutun nopeasti ja sitten lepyn. Minun on tosi vaikea ymmärtää, jos toista ei suututa koskaan mikään.
Voiko tällainen suhde toimia?
Kommentit (18)
10 vuotta yhdessä. Olen oppinut jopa hillitsemään itseäni.
Voisit yhtä hyvin sanoa, että olet tasapainoton ja mies tasapainoinen.
tuntuu myös, että mies ei osaa harmistua, jos joku kohtelee häntä huonosti. Hän vaan vaikuttaa ihan äärettömän leppoisalta tyypiltä.
Mun mielestä siis tuo leppoisuus voi tarkoittaa sitäkin, että ei halua elämässä vaihtelua (kuten minä tykkään että arjessa on pieniä piristäviä juttuja) tai että tyytyy liian herkästi johonkin eikä halua parempaa. Nämä ovat asioita, jotka siis kovasti mietityttävät.
ap
Joillakin pinna on aika venyvä, mutta tulisuutta voi löytyä kun sitä todella tarvitaan.
on tempperamenttisin ja räiskähtelevin ihminen, jonka tiedän. Hänen miehensä on kuin viilipytty. Ei kuitenkaan mikään tossukka, mutta ei provosoidu ystäväni kivahteluista. En voisi kuvitella, että mikään muunlainen mies sopisi ystävälleni paremmin. Toimii!
Päättelitkö noin pitkälle yksien treffien perusteella? Ihana. :D Joillakin pinna on aika venyvä, mutta tulisuutta voi löytyä kun sitä todella tarvitaan.
Ja kyllä, olen aiemminkin tavannut tällaisia ihmisiä, juuri ettei suutu helposti mutta sitten kun suuttuu niin oksat pois. Itse vaan en osaa eläytyä tällaisten ihmisten ajatusmaailmaan, kun hermostun ja suutun välillä pienistäkin asioista. Ja olen myös aika tietoinen tuosta.
Eikä tää ensivaikutelma nyt ihan päin seiniä ole, sen verran ihmistuntemusta mullakin on.:)
ap
Meillä toiminut kohta 19 vuotta. Ei juuri nykyään tapella, tai mä joskus otan pulttia ja sitten katsele, että jahas... Ja antaa tilaa. ;)
toisin sitten taas veljeni ja vaimonsa kumpikin räjähdysherkkiä ja jatkuvaa tappelu ja eroa. Kolme asumuseroa kymmeneen vuoteen . Jne1
Mä olen helposti syttyvä ruutitynnyri ja ukko ei pahemmin"lotkauta korviaan"sitten mihinkään.
Yhdessä on oltu nyt 6v.
no viimeiset vuodet isäni on ollut huonokuuloinen.
Ensin siihen kommenttiin että tulinen on tasapainoton ja rauhallinen tasapainoinen - itse en ajattele että noin voisi sanoa. Toisten temperamentti on vain erilainen, toiset on nopeampia ja toiset hitaampia, toiset äänekkäämpiä toiset hiljaisempia. Ei kumpikaan ole toista huonompi.
Meillä mies on hiljainen ja rauhallinen, sellainen kiltti tyyppi. Ja h-i-d-a-s mikä alkuun jopa ärsytti minua mutta siihenhän olen 11 avioliittovuoden aikana tottunut. Minä olen nopea ja paljon puhuva viuhtoja, sellainen joka en perusta liiasta pohdiskelusta vaan haluan ratkaisuja, suoraan päämäärään. Kieltämättä joskus toisen erilainen temperamentti tuntuu päättämättömältä jahkailulta, mutta ymmärrän jo sen että samaan lopputulokseen voi päästä eri teitä, läpi harmaan kiven voimalla kuten minä tai sitten vähän enemmän strategisoiden kuten mies.
Minusta minä ja rauhallinen mies täydennämme toisiamme hyvin. Meissä parina on minun dynaamisuuteni ja nopeuteni, mutta myös miehen harkitsevaisuus ja hätäilemättömyys. Arvostamme molemmat toistemme itsestä poikkeavia ominaisuuksia kovasti.
Ap epäili että tuollainen mies voi olla "vässykkä". No kyllä minun mies jossain määrin ehkä monen mielestä sitä on. Esim.jos kysyn minne haluat matkalle niin vastaus on todennäköisesti "ihan sama, päätä sä". Mutta minullehan se sopii erinomaisesti että minä saan päättää useimmat asiat, koska mieheni ei onneksi ole niitä jotka ensin kyllä sanoo että ei väliä päätä sä, mutta sitten kuitenkin narisisi kun ei tykkääkään päätöksestäni. Vaikuttaa tyytyväiseltä siihen että minä energisenä ja aktiivisena tyyppinä järjestän hänenkin elämäänsä actionia jota hän tuskin itse tulisi järkänneeksi ilman minua.
Mies on itse rauhallisuus, minä tulisieluisempi. Täydennämme toisiamme, vaikka miehen hitaus (hän ehtii saada yhden asian tehtyä siinä ajassa kun minä olen hoitanut jo kymmenen juttua) välillä ärsyttääkin.
Vuosien saatossa miehestä on kuitenkin kuoriutunut esiin myös omia mielipiteitä, ja toisaalta minä olen varmasti monessa asiassa tasoittunut.
Hyvin jännä nähdä, millainen tuosta jälkeläisestämme tulee :D
Vaikuttaa tyytyväiseltä siihen että minä energisenä ja aktiivisena tyyppinä järjestän hänenkin elämäänsä actionia jota hän tuskin itse tulisi järkänneeksi ilman minua.
jolle minä järjestin äksöniä. En tykkää olla täysin se aktiivinen osapuoli. En nimittäin välttämättä halua sitä vetovastuuta arjesta. Se tässä mietityttää.
Tykkään, kun mieskin jotenkin osoittaa, että hänellä on mielipiteitä ja tahto jne. Ja kyllä tuolla miehellä mielipiteitä onkin, se ei ole ongelma.
Mutta kovasti yritän ottaa huomioon myös tempperamenttieron. Isäni on kovin tempperamenttinen. Hänellä kiehahtaa välillä ja ilmaisee itsensä hyvin voimakkaasti. Mutta toisaalta - ei asiat välttämättä etene sen paremmin eikä tunnekuohuilu puhdista ilmaa. Se tempperamenttisuus vaan on yksi tapa olla, se on luonteessa.
ap
Päättelitkö noin pitkälle yksien treffien perusteella? Ihana. :D Joillakin pinna on aika venyvä, mutta tulisuutta voi löytyä kun sitä todella tarvitaan.
Ja kyllä, olen aiemminkin tavannut tällaisia ihmisiä, juuri ettei suutu helposti mutta sitten kun suuttuu niin oksat pois. Itse vaan en osaa eläytyä tällaisten ihmisten ajatusmaailmaan, kun hermostun ja suutun välillä pienistäkin asioista. Ja olen myös aika tietoinen tuosta.
Eikä tää ensivaikutelma nyt ihan päin seiniä ole, sen verran ihmistuntemusta mullakin on.:)
ap
Mutta kyllä sitä itsekin olen joskus törmännyt ihmisiin, jotka KUVITTELEVAT tuntevansa toisen ihmisen suunnilleen jonkun horoskooppimerkin pohjalta. Kun ovat niin loistavia ihmistuntijoita.
Ja kyllä, olen aiemminkin tavannut tällaisia ihmisiä, juuri ettei suutu helposti mutta sitten kun suuttuu niin oksat pois. Itse vaan en osaa eläytyä tällaisten ihmisten ajatusmaailmaan, kun hermostun ja suutun välillä pienistäkin asioista. Ja olen myös aika tietoinen tuosta. Eikä tää ensivaikutelma nyt ihan päin seiniä ole, sen verran ihmistuntemusta mullakin on.:) ap
Mutta kyllä sitä itsekin olen joskus törmännyt ihmisiin, jotka KUVITTELEVAT tuntevansa toisen ihmisen suunnilleen jonkun horoskooppimerkin pohjalta. Kun ovat niin loistavia ihmistuntijoita.
Kerroin, että ensivaikutelmani oli tällainen ja että tästä tuli mieleen nämä aiemmat kokemukset. Olin jo saanut hänen teksteistään sellaisen vaikutelman, että on introvertti tyyppi (nettitreffit siis) ja hän olikin. Mutta arvelin, että meillä on yhteistä puhuttavaa ja näin meillä olikin.:)
Ollaan itseasiassa tapaamassa uudelleen.:)
yhdessä 24 vuotta. Rakastan miestäni yhä, en voisi olla itseni kaltaisen kanssa, mutta tiedän, että tasapainotamme toisiamme.
Onneksi minä olen vähän rauhoittunutkin vanhetessani :)
Mutta ei todennäköisesti niin, että mies olisi se tulisempi ja nainen viilipytty. En ainkaan tunne tällaista pariskuntaa. Minä olen hyvin rauhallinen nainen enkä voisi kuvitella itselleni temperamenttista ja helposti suuttuvaa miestä. Koen sellaista ihmisten seuran niin kuluttavaksi ja energiaa vieväksi.
11 vuotta yhdessä, 4 vuotta aviossa..