Miten te pienituloiset
saatte hankittua lapsille merkkivaatetta yms?
Ainakin kouluikäiset ovat jo todella merkkitietoisia... muut kyllä koulussa huomauttaa jos ei ole tietyn merkkistä lippistä, hupparia, kenkiä yms.
Kommentit (12)
Ollaan opetettu lapsille että merkkivaatteisiin tuhlaaminen on turhaa, koska halvemmallakin saa vaatteita, niissä ei vain lue sitä samaa merkkiä kuin kaikilla muillakin. Ovat onneksi ymmärtäneet asian, nyt jo vanhimmat teinejä. Tarkkojahan ne ovat vaatteiden suhteen, miltä näyttää, mutta merkkiä eivät vaadi.
Ja jos vaatisi, pitäisi olla sitten ilman. Meillä rahat käytetään järkevästi eikä makseta huvikseen logoista.
Työpaikalla kierrätetään ja myydään myös. Eipä tosin lapset ole vielä ihan teinejä, joten pahin on varmaan edessä.
Onneksi on kiva mummo, joka antaa lapselle vaaterahaa. Ja onneksi nykynuoret ovat fiksuja, muotivaatteiden ei aina tarvitse olla kalliita merkkivaatteita.
nyt vanhempana säästävät lahjarahoistaan. Ei kaiken tarvitse olla merkkiä, periaatteena on ollut muutama merkkituote, ja sitä täydentää tavalliset halpisvaatteet. Ja siinäkin vähän järjen käyttöä, että jos vaate on vaikkapa kulahtanut heti käyttöön oton jälkeen, niin seuraavana vuonna ei sitä merkkiiä enää hankita ja muutenkin kiinnitetään huomiota siihen, että kankaat ovat hyvälaatuisia, ompeleet suorassa jne.
ei täällä ole merkkivaatepakosta kuultukaan :D
saatte hankittua lapsille merkkivaatetta yms?
Ainakin kouluikäiset ovat jo todella merkkitietoisia... muut kyllä koulussa huomauttaa jos ei ole tietyn merkkistä lippistä, hupparia, kenkiä yms.
Ajattelin jos ei ostais bensaa tai jättäis välistä yhden kuun vuokran, mut kumpi pahempi?
No oma lapsi on vasta 4-vuotias. Ostan vaatteita kirpputorilta ja joskus uutenakin, mutta yleensä nuo merkkivaatteet eivät oikein miellytä omaa silmääni. Siis jos tarjolla on kaksi samanhintaista vaatetta, joista toinen on joku merkkivaate, niin todennäköisemmin se toinen on minusta hienompi. Tai riippuu toki merkistä, mutta YLEENSÄ.
Ja mitä tulee koululaisiin... Itse en oikein näe järkevää syytä ostaa jotain (mitä tahansa) vain siksi, että muiden mielestä pitää tehdä niin. Ja näin ajattelisin, oli rahaa paljon tai vähän. Itse olin teininä muuten sellainen hippi, inhosin merkkivaatteita ja muotia yms. Pukeuduin kirppikseltä haalittuihin outoihin rytkyihin. En jotenkin osaa samastua sellaiseen, että kysellään muilta, mitä pitää ostaa.
pitää olla merkkiä ja merkkiä. Oikein itseäni jo tympäsee kokoaikainen marina osta osta osta.
Kun olis muutakin rahan menoa kuin ne merkkivaatteet.
Kyllähän sitä aina jonkun voi ostaa, mutta kun se on loputon suo, kun alkaa ostelee.
Jos lapsestani tulee merkkivaatteita tarvitseva nirppanokka joka ei ymmärrä että raha ei kasva puissa, niin kärsiköön. En aio alkaa tuohon.
Ja mitä tulee koululaisiin... Itse en oikein näe järkevää syytä ostaa jotain (mitä tahansa) vain siksi, että muiden mielestä pitää tehdä niin. Ja näin ajattelisin, oli rahaa paljon tai vähän. Itse olin teininä muuten sellainen hippi, inhosin merkkivaatteita ja muotia yms. Pukeuduin kirppikseltä haalittuihin outoihin rytkyihin. En jotenkin osaa samastua sellaiseen, että kysellään muilta, mitä pitää ostaa.
Joo, helppo puhua kun lapsi on 4v ;D
Toisaalta... itse en ollut pienituloisten lapsi, vaan itse asiassa perheeni oli aika varakas. En silti saanut läheskään kaikkia muotitavaroita, joita olisin halunnut. Ja käytin lähinnä äidin itse ompelemia vaatteita.
Ja tosiaan, kun olin teini, alkoi tuo kirppisjuttu tulla muotiin. Sitä ei tiedä, millaisia nuoret ovat kymmenen vuoden kuluttua. Voihan olla, että merkkitietoisuus ei olekaan enää silloin muotia.
Lippalakit tilaan ebayn kautta. Kengät hankin uutena, maksoi mitä maksoi. Ja kun jalka on jo aika suuri kuudesluokkalaisella, niin maksoi viimeiset 80 e. Ja kyllä ollaan virallisesti pienituloisia, kyse on vain siitä miten rahat käyttää.