uskallanko ottaa saikkua ensi viikolla?
Pitäisi päästä mummon hautajaisiin kauas maakuntaan ja lomat on jo pidetty. Entä joa käyttäisin saikkua? En ole ollut vielä yhtään päivää tänä vuonna ja duunissa monet ovat olleet itse tai lasten takia poissa paljonkin.
Kommentit (13)
entä jos sopisit että teet tunnit sisään. Kun sovit hyvissä ajoin, niin voipi käydä niinkin että saat ylimääräisen vaparin.
Meillä ainakin saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella ja eipä siitä mitään ongelmaa ole jos ilmoittaa ettei tule tänään töihin kun on kuume vaikka ja onkin jossain muualla.
Toki jos palkatonta vapaata saa, on rehellisempää sitä pyytää. Minä olen käyttänyt joskus saikkua siksi, että meillä sitä palkatonta ei saa kun pomon mielestä projektit on niin kiireisiä ettei yhtään saisi olla pois. Silloin ainoaksi vaihtoehdoksi hätätilanteessa jää saikku. Viimeksi käytin saikkupäivän vuosi sitten kun koira synnytti.
Meillä ainakin saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella ja eipä siitä mitään ongelmaa ole jos ilmoittaa ettei tule tänään töihin
On vaan 3 päivää poissa omalla ilmoituksellaan mummon kuoleman aiheuttaman masennuksen vuoksi.
Onko nämä jotain provoja, kun kannustavat huijaamaan? Itse en voisi kuvitellakaan tekeväni noin.
meillä täytyy sitä varten mennä työterveyslääkärille, jolla on todella tiukat kriteerit työkyvyttömyyden todentamiselle. Jos on epämääräinen selkäkipu, pitää siellä käydä päivittäin eli meillä jäisi hautajaismatka tekemättä "sairaana".
päivän vapaata, esim. mummon hautajaisiin sain perjantain palkallista vapaata. Oliskohan teillä sama juttu? Kannattaa tarkastsaa.
mummon hautajaisista mitään, niin uskallat.
Ilmeisesti olet niin hyvä feikkamaan sairasta, että tiedät jo etukäteen, että sitä saikkua vaan otetaan.
todellakin otetaan ilmoittamalla pomolle. Kolme päivää saa jokainen, joka ilmoituksen tekee. Ja kun en ole tänä vuonna saikkua pitänyt yhtään, niin on oikein ja kohtuullista, että otan hieman sairaslomaa nyt tarpeen tultua.
oletko oikeutettu saamaan vapaaksi lähiomaisen hautajaispäivän... meillä myös muutto-ja hääpäivä on oikeutettu vapaapäiviksi.
Aika monta epäeettistä vastailijaa tässä ketjussa. Se niistä rehellisistä suomalaisista.
ota samalla koko viikko
selkäsärkyä on helpoin feikata, kun sitä on vaikea tarkistaa ja todeta
Onko se nyt niin ylipääsemättömän vaikeaa? Kuka pomo voi kieltäytyä?
palkaton vapaa?