Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (11867)

Vierailija
11861/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ei kai V mitään asuntolainaa tarvitse, senkus vetää sijoituksista käteistä. Näin se menee, kun universumi hellii haha

Vierailija
11862/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä. Nyt Virve tarinoi, että olisi halvempaa ostaa asunto samasta yhtiöstä missä majailee kuin mitä nyt maksaa kaikesta. Eikös Virven pitäny maksaa vain tyyliin vastike. 

”Mun olisi itseasiassa halvempaa ostaa samasta talosta tällainen samanlainen myynnissä oleva asunto ja elää siinä, koska siihen liittyvät kustannukset kaikkine laskuineen olis vähemmän kuin mitä nyt kaikesta maksan, mutta maksan mielelläni ekstraa vapaudesta. (Ja siis niinhän se kuuluu vuokralla asuessa ollakin, tää oli vain faktan toteamus, ei valitus.) Mulla on tosi joustava vuokranantaja ja se on rahaa tärkeämpää tässä elämäntilanteessa.”

ÄMikä vuokanantaja? Tähän asti Virve on puhunut asunnosta, että tyyliin se on joku tutun kuolleen tyttären asunto missä saa majailla halvasti lähes ilmaiseksi vastikkeen hinnalla.

Rivien välistä voi lukea, mitä äiti ja isi ovat ehdottaneet. Pysyvää asuntoa heidän naapurista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11863/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve voi nyt itse muistella omia sanojaan, että on täysin oma valinta maksaa kaikesta omasta asumisesta yli 400 euroa kuussa. Toki sille miksi Virve ei suostu kertomaan mitä maksaa asunnostaan on nyt taas kerrottu joku ylevä periaate. 😆

Ja siis jos nyt on mahdollisesti viimeinen mahdollisuus reissata vanhempien kanssa, niin pianhan Virve perii vanhempiensa asunnon. Sehön vaan olisi hölmöä hommata nyt oma asunto. 🤷🏻‍

Vierailija
11864/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsossa 2000-luvulla rakennetut yksiöt on 140 000 euroa. Melkein riittäisi Virven miljardit siihen. 

Vierailija
11865/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syy, miksi en itse kerro tarkkoja asumiskustannuksiani on se, että sillä mitä mä maksan elämästäni ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä joku muu maksaa eikä mua kiinnosta olla kenellekään vertailupohjana (tai käydä tästä kenenkään kanssa keskusteluja) - -"

Sama kai pätisi ruokakuluihinkin, mutta jostain syystä ruokaostosten kohdalla vertailupohjana olo onkin ok ja hinnoista voidaan puhua senttien tarkkuudella. Saa pitää toki yksityisyytensä, mutta oudoksuttaa vaan jälleen kerran tää logiikka jossa joissakin asioissa halutaan avoimesti influenssata edullista elämää, mutta toisissa asioissa vaietaan kuin muuri 🤷

Vierailija
11866/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään jaksa uskoa, että tää V:n testieläkkeestä alkanut vapauden kaipuu päättyisi korsolaiseen omistusasuntoon... Mutta jos me mitään ollaan tähän mennessä opittu, niin se, että ne kuuluisat tarpeet vaihtuu vikkelään ja universumin antamat merkit määrittää päätöksentekoa. Kukaties Oikotien mainos on jäänyt mieleen kummittelemaan ja V on saanut ruudun välityksellä Jutilta salaisia silmäniskuja niin, että pystyykin yhtäkkiä näkemään itsensä ikiomassa kodissa finaveljen kainalossa hävikkiruisleipää mutustellen ja alehuulipunia riviin järjestellen. Siinä voi afantasiatkin sopivasti väistyä, kun on mielikuvittelulle hyvät perusteet 😂 

Vierailija
11867/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syy, miksi en itse kerro tarkkoja asumiskustannuksiani on se, että sillä mitä mä maksan elämästäni ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä joku muu maksaa eikä mua kiinnosta olla kenellekään vertailupohjana (tai käydä tästä kenenkään kanssa keskusteluja) - -"

Sama kai pätisi ruokakuluihinkin, mutta jostain syystä ruokaostosten kohdalla vertailupohjana olo onkin ok ja hinnoista voidaan puhua senttien tarkkuudella. Saa pitää toki yksityisyytensä, mutta oudoksuttaa vaan jälleen kerran tää logiikka jossa joissakin asioissa halutaan avoimesti influenssata edullista elämää, mutta toisissa asioissa vaietaan kuin muuri 🤷

Niin ja aiemmin on kyllä ulkomailla ollessa asumiskulut avattu ihan sentintarkasti (ja vieläpä ylpeilty hyvillä diileillä), eli muutos on melko yhtäkkinen hahah. 

Kumma kun hän niin aktiivisesti mainostaa omien valintojensa edullisuutta ja erinomaisuutta, niin nyt sopivasti ei sit halua just tästä asiasta kuitenkaan "keskustella". En kestä :D

Vierailija
11868/11867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korsossa 2000-luvulla rakennetut yksiöt on 140 000 euroa. Melkein riittäisi Virven miljardit siihen. 

Kyllä mä uskon, että V:n säästöillä voisi ostaa ilman lainaa Korsosta yksiön. Sit ei tosin kyllä enää jäljellä olevien sijoitusten tuotoilla elätettäisi itseä ihan sama miten paljon pihistelisi muuten. 

Ja joo varmaan V vertailee omistusasumisen kuluja ilman lainaa tuohon vuokralla asumiseen. Missä ei tietenkään ole mitään järkeä, mutta kyllä silloin varmaan jopa ”vastikkeen hinnalla sukulaiskämpässä” vuokra saattaa olla hieman korkeampi kuin se vastike ja muut asunnon kulut oikeasti on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi