Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (11477)

Vierailija
11441/11476 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas loistavat aleruokalöydöt. 
Maustamatonta broileria saa joka päivä Prismasta 300 grammaa 2,85 € eli kilohinta 9,50 €. Virve on kuitenkin saanut epäterveellisempää marinoitua broileria hävikistä 250 g 2 € eli kilohintaan 8 €. 

300 g vispipuuroa hävikistä hintaan 0,93 €, kilohinta 3,10 €. Normihintaan voisi ostaa kaupan omaa brändiä 400 g hintaan 1,48 €, kilohinta 3,70 €. 

Kyllä taas universumi hellii lempilastaan, joka säästi näin 18 senttiä ostamalla heräteostona vispipuuroa hävikistä. Toivottavasti edes pitää siitä. 

Mitäs jos ostaisi mannaryynejä ja puolukkamehutiivistettä ja tekisi kattilallisen puuroa itse? Tulee paljon halvemmaksi per annos. Tai tekisi itse pakastemarjoista, niin tulee parempaa ja voi helposti säädellä sokerin määrää. Mä en ymmärrä miksi kukaan ostaa einespuuroa muuten kuin reissussa välipalaksi.

Olisi kyllä virvemäistä säästää näin, mutta tässä joutuisi itse tekemään suunnitelman ostaa kotiin nämä ainekset ja pitäisi löytyä kattila ja kauha ja energiaa puuron tekemiseen, ehkä jopa vispilä/sähkövatkain vispaamiseen. Ja jos mannaryynit eivät sattuisi olemaan -50% alessa, niin tuntuisi ehkä kalliilta?

Vispipuuron ainekset ovat aina edullisia. Eikö Virve osaa laskea paljonko puuroannos maksaa itse tehtynä vs eineksenä? Kai sieltä kämpästä nyt kattila ja vispilä löytyy? Jos ei löydy, niin lainaa vanhemmiltaan. Kun ei käy töissä, on aikaa tehdä ruokaa itse.

Vierailija
11442/11476 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin myös paastorytmiä niin, että viimeinen ateria klo 18-19 ja ensimmäinen n klo 12. Työpäivinä onnistui hyvin (kevyt siisti sisätyö) mutta vapaapäivinä ei. Varsinkin salitreeni tyhjällä vatsalla oli kamalaa, verensokeri oli liian alhaalla. Tulokset lähti salilla alaspäin, joten lopetin paastorytmin ja nyt onkin kevät tehty kunnolla tulosta. Uskon että joillakin varmasti kuitenkin toimii, mulla toi liian alas laskeva verensokeri on ollut aina ja nyt tässä tuli haitaksi. Voisi ehkä toimia itsellä jos tekis säännöllistä työaikaa ma-pe, jolloin voisi paastot sijoittaa työpäiville (paastossa on oikeesti oikeita hyötyjä) ja viikonloppuna syödä normaalisti. Nyt en näe järkeä toteuttaa sitä, kun työvuoroja on miten sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11443/11476 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Virve urheilee Suomessakin. On tullut monta juoksuvideota, pyöräilyvideota, tanssivideota ja kuvattu ulkoasalia ja jumppakuminauhoja. Virve kävelee kauppoihin monta kertaa päivässä. Vaikka nyt kauemmaksi menee julkisilla niin kyllä kävelee ja liikkuu päivän aikana paljon. 

Vierailija
11444/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Virve urheilee Suomessakin. On tullut monta juoksuvideota, pyöräilyvideota, tanssivideota ja kuvattu ulkoasalia ja jumppakuminauhoja. Virve kävelee kauppoihin monta kertaa päivässä. Vaikka nyt kauemmaksi menee julkisilla niin kyllä kävelee ja liikkuu päivän aikana paljon. 

Eihän Virvellä ole mitään muuta kuin aikaa käydä ostoksilla ja urheilla. Ei ihme että pystyy keskittymään vain itseensä ja painoonsa.

Vierailija
11445/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11446/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sutjakaltahan Virve toki näyttääkin ja on varmasti ikäisekseen keskivertoa paremmassa kunnossa, ainakin sen kävelykestävyyden osalta. Enkä kyllä laihaläskiksi sanoisi, jos nyt ei sporttisenkaan näköiseksi.

Mahdollinen kritiikki tulee juuri siitä että profiloituu näiden terveysjuttujen kautta ja on hehkuttanut esim. paastoa lääkkeenä vähän kaikkeen, mutta näkemättä esim. labratuloksia en itse ainakaan suoraan osta sitä että noin raju paastoaminen yhdistettynä ei mitenkään erityisen terveelliseen syömiseen olisi erityisen hyväksi ihmiselle.

Vähän tuntuu että näitä rajuja dieettejä (paasto, hiilariton) tarvitsevat juuri ne, joilla jo alunperin on ollut joku ongelma syömisen kanssa. Vähän kuin karkkis-Sannikin on avoimesti kertonut olleensa armoton pullahiiri ennen vhh:lle siirtymistä. Ja hienoa että ihmiset löytävät itselleen sopivia tapoja syödä, mutta arvostaisin että jos niitä toitottaa suurelle seuraajakunnalle, niin olisi myös faktat hallussa omista sairauksista ja niistä ihmeparanemisista ja kerrottaisiin rehellisesti miten esim. kolesteroli- tai rauta-arvot ovat dieetin myötä kehittyneet.

Laihaläski siis tarkoittaa normaalipainoista tai hoikkaa, jonka rasvaprosentti on siitä huolimatta 30-35 %. Virve oli Vietnamissa hoikassa kunnossa, ja silloin näki lihaksien puutteen kaikkein selvimmin siitä että olkavarren paksuin kohta oli kyynärpää. Nyt kun siihen päälle on tullut rasvakudosta, tuloksena on normaalin paksuinen olkavarsi laihaläskin koostumuksella. 

Hyvinkin viidesosa normaalipainoisista on laihaläskejä, eikä sitä ole miksikään haukkumatermiksi tarkoitettu. Toivottavasti sille saataisiin joku vähän lempeämpi ilmaus., kun tuo läski ei oikein ole nykyaikaa oleva sana. 

Joskus on puhuttu, että ei pitäisi käyttää ihmistä tyypittäviä sanoja kuten bulimikko tai anorektikko, vaan sen sijaan puhuttaisiin ihmisestä, jolla on bulimia tai joka sairastaa anoreksiaa. Tällä ehkäistäisiin sitä, että ihmiset eivät kokisi ensisijassa olevansa diagnoosejaan. Huomaan itsekin, että mua sattuu, jos joku haluaa kutsua mua "laihaläskiksi". Sen sijaan, jos mua kutsuttaisiin hoikaksi ihmiseksi, jolla on korkea rasvaprosentti, fiilis ei olisi yhtä leimaava.

(Joku kuitenkin kysyy, mutta en vain jaksa urheilla määräänsä enempää. Tykkään Virven lailla pitkistä kävelylenkeistä ja niiden lisäksi teen viikossa yht. 1 h Youtube-jumppia, kehonhuoltoa ja lihaskuntoa. Näillä määrillä lihakset ei tietenkään kasva, mutta koen silti pysyväni omiin standardeihini verrattuna tarpeeksi vetreänä ja toimintakykyisenä.)

Vierailija
11447/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän täällä on sanottu jo kauan että Virvellä ei näytä olevan lihaksia eritoten viime vuosina alkaneen paastoamisen jälkeen. Kun oli pienimmillään näki miten heiveröinen oli. Varmaan kestävyyskunto on kova pitkien kävelyjen ansiosta. Toivottavasti polvetkin pysyy kunnossa.

Vierailija
11448/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maustamatonta broileria saa joka päivä Prismasta 300 grammaa 2,85 € eli kilohinta 9,50 €. Virve on kuitenkin saanut epäterveellisempää marinoitua broileria hävikistä 250 g 2 € eli kilohintaan 8 €. 

300 g vispipuuroa hävikistä hintaan 0,93 €, kilohinta 3,10 €. Normihintaan voisi ostaa kaupan omaa brändiä 400 g hintaan 1,48 €, kilohinta 3,70 €. 

Kyllä taas universumi hellii lempilastaan, joka säästi näin 18 senttiä ostamalla heräteostona vispipuuroa hävikistä. Toivottavasti edes pitää siitä. 

Mitäs jos ostaisi mannaryynejä ja puolukkamehutiivistettä ja tekisi kattilallisen puuroa itse? Tulee paljon halvemmaksi per annos. Tai tekisi itse pakastemarjoista, niin tulee parempaa ja voi helposti säädellä sokerin määrää. Mä en ymmärrä miksi kukaan ostaa einespuuroa muuten kuin reissussa välipalaksi.

Olisi kyllä virvemäistä säästää näin, mutta tässä joutuisi itse tekemään suunnitelman ostaa kotiin nämä ainekset ja pitäisi löytyä kattila ja kauha ja energiaa puuron tekemiseen, ehkä jopa vispilä/sähkövatkain vispaamiseen. Ja jos mannaryynit eivät sattuisi olemaan -50% alessa, niin tuntuisi ehkä kalliilta?

Vispipuuron ainekset ovat aina edullisia. Eikö Virve osaa laskea paljonko puuroannos maksaa itse tehtynä vs eineksenä? Kai sieltä kämpästä nyt kattila ja vispilä löytyy? Jos ei löydy, niin lainaa vanhemmiltaan. Kun ei käy töissä, on aikaa tehdä ruokaa itse.

No Virve ei osaa laskea. Eikös tämä hävikkiruuan ihannointi lähtenyt hyvin pitkälle siitä, että Virve ei nimenomaan osannut vertailla kilohintoja tai hintoja ylipäätään.  Ja tästä tuli sitten ahdistusta sen suhteen mitä kaupasta pitäisi ostaa. Ja asia ratkaistiin siten, että Virve ostaa sitä mikä on hävikissä, ja sillä tavalla välttyä hintavertailulta. 

Esimerkiksi valiuttakurssimuutokset on olleet Virvelle Aasiassa tosi vaikeita ja joskus Virve esitteli sähkönsäästöesimerkkejä, joista jokaisen hän oli laskenut väärin. Estenomiopinnoissa taas lukion ykköskurssin kemiasta tuli iso pullonkaula. Siis hyvin mahdollisesti Virvellä on jonkin asteinen dyskalkulia, jota vain yrittää piilotella. 🤷🏻‍

Ohjeesi on sinällään hyvä, mutta Virvellä ei tuo pyykkien peseminen suju, niin tuskin tiskaaminenkaan sujuu yhtään sen paremmin. Kattilassa jos keittää vain pastaa niin sitä kattilaahan ei varmaan tarvitse pestä ikinä. 😆 Joten ehkä tässä tapauksessa on parempi, että Virve ei laita muuta ruokaa, sillä eiköhän Virven vanhemmat ole vastuussa tiski- ja pyykkihuollosta. 

Vierailija
11449/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis halvimmat mannasuurimot maksavat 0,84€/kg, eli ehkä tosiaan kyse on jostain dyskalkuliasta. Tosin vähän satunnaisesta, kun kahvin suhteen osaa kuitenkin ostaa sen kaikista halvimman paketin ja siitäkin uuttaa kahvia äärimmäisen säästeliäästi.

Tämä oli itselleni uusi termi, mutta näemmä on yleistä kirjoihmisten parissa ja voisi kyllä selittää hyvin Virvenkin käytöstä. Hänhän saisi jatkuvasti kaikkein halvinta ruokaa (jota yleensä siis haluaa) kun ostaisi kotiin varaston esim. soijarouhetta ja -suikaleita ja tekisi niiden ympärille laihoja keittoja vs kaikenmaailman hävikkiturhakkeet mitä nyt ostelee. Tässä olisi myös jälleen uusi ominaisuus esim afantasian rinnalle, jolla voisi tuoda omaa erityislaatuisuuttaan esille.

Vierailija
11450/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve on Virve mutta olen alkanut pelätä hänen laulamista ihan todella. Toki olen itse se ihminen joka harmistuu musiikkiesityksissä jos jotkut katsojat laulavat mukana 😆

Vierailija
11451/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa mennä jo yli omankin ymmärryksen tuo lastenosastolla sylikkäin nyhjääminen. Vai onko sillä miehellä lapsi? Lukekoon lasten kirjallisuutta kuka ikinä haluaa, mutta keskenään tuolla lasten joukossa aikuiset ihmiset.

Samaa mieltä. Yksi tuttuni hullaantui uudesta ihastuksestaan niin pahasti että ostivat toisilleen yli 30 isoa pehmolelua. 45-vuotiaat ihmiset kyseessä 😬 tässä on jotain samaa ja hämmentävää. 

Vierailija
11452/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Virve ei osaa laskea. Eikös tämä hävikkiruuan ihannointi lähtenyt hyvin pitkälle siitä, että Virve ei nimenomaan osannut vertailla kilohintoja tai hintoja ylipäätään.  Ja tästä tuli sitten ahdistusta sen suhteen mitä kaupasta pitäisi ostaa. Ja asia ratkaistiin siten, että Virve ostaa sitä mikä on hävikissä, ja sillä tavalla välttyä hintavertailulta. 

Esimerkiksi valiuttakurssimuutokset on olleet Virvelle Aasiassa tosi vaikeita ja joskus Virve esitteli sähkönsäästöesimerkkejä, joista jokaisen hän oli laskenut väärin. Estenomiopinnoissa taas lukion ykköskurssin kemiasta tuli iso pullonkaula. Siis hyvin mahdollisesti Virvellä on jonkin asteinen dyskalkulia, jota vain yrittää piilotella. 🤷🏻‍

Ohjeesi on sinällään hyvä, mutta Virvellä ei tuo pyykkien peseminen suju, niin tuskin tiskaaminenkaan sujuu yhtään sen paremmin. Kattilassa jos keittää vain pastaa niin sitä kattilaahan ei varmaan tarvitse pestä ikinä. 😆 Joten ehkä tässä tapauksessa on parempi, että Virve ei laita muuta ruokaa, sillä eiköhän Virven vanhemmat ole vastuussa tiski- ja pyykkihuollosta. 

Virve pitää itseään älykkäänä? Kuka älykäs mies jaksaa tällaista kumppania pidemmän päälle?

Vierailija
11453/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis halvimmat mannasuurimot maksavat 0,84€/kg, eli ehkä tosiaan kyse on jostain dyskalkuliasta. Tosin vähän satunnaisesta, kun kahvin suhteen osaa kuitenkin ostaa sen kaikista halvimman paketin ja siitäkin uuttaa kahvia äärimmäisen säästeliäästi.

Tämä oli itselleni uusi termi, mutta näemmä on yleistä kirjoihmisten parissa ja voisi kyllä selittää hyvin Virvenkin käytöstä. Hänhän saisi jatkuvasti kaikkein halvinta ruokaa (jota yleensä siis haluaa) kun ostaisi kotiin varaston esim. soijarouhetta ja -suikaleita ja tekisi niiden ympärille laihoja keittoja vs kaikenmaailman hävikkiturhakkeet mitä nyt ostelee. Tässä olisi myös jälleen uusi ominaisuus esim afantasian rinnalle, jolla voisi tuoda omaa erityislaatuisuuttaan esille.

Mutta sillon Virven pitäisi itse päättää mitä ruokaa tekee!

Vierailija
11454/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virve pitää itseään älykkäänä? Kuka älykäs mies jaksaa tällaista kumppania pidemmän päälle?

Älykkyyttä on niin monenlaista, tuo dyskalkulia ei esimerkiksi millään tavalla liity älykkyyden puutteeseen. Ei vain tule mieleen mitään muutakaan mikä olisi antanut erityisen älykkään kuvan Virvestä 🤔. Ja vaikka olisikin jotenkin huippuälykäs, niin aika suuria turn offeja nuo ettei seuraa lainkaan uutisia ja maailman tapahtumia, lukee lähinnä selfhelp hömppää sekä uskoo vakavissaan olevansa joku universumin lempilapsi 🤷

Vierailija
11455/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virve kertoi että svaippasi Tinderissä vain yli 180cm pitkiä, koska se vaan tuntui paremmalta 😉 Eikös jatsimies ollut aika lyhyt, olikohan jopa alle 170cm? Ainakin kuvissa ei näyttänyt paljon Virveä pidemmältä ja Virve taitaa olla alle 160cm

Virve kertoi olevansa 155 cm.

Täytyy olla lyhyempi, koska olen kerran tavannut ja oli minua (157 cm) reilusti lyhyempi.

Vierailija
11456/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, noissa Virven alevaatehankinnoissa on taas kerran sen näköiset hintalaput kuin ne olisi irrotettu kertaalleen ja liimattu uudelleen.  😂 En kiinnittänyt asiaan mitään huomiota ennen kuin joku ketjussa siitä kommentoi, mutta sen jälkeen sitä ei vaan voi olla näkemättä.

Vierailija
11457/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa uskoa, että joku vartaloöljy myytäisiin eurolla ja pullapitko 20 sentillä. Onko tällaisia oikeasti jossain? Ja vielä -50% lapun päälle laitettu joku toinen hinta? Haiskahtaa.

Vierailija
11458/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä oli juttua, miten joku mies ei ole ostanut 15 vuoteen ruokaa, koska dyykkaa kaikki ruuat. Jutussa kävivät toimittajan kanssa dyykkaamassa 10 kassia ruokaa. Siihen ei taida virvellä olla pokkaa 

Vierailija
11459/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kassa anna kuitenkin ihan oikean hinnan koneelta.

Vierailija
11460/11476 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava lohilöytö on maltettu syödä tänään. Hävikistä sai 300 g lohta 2,64 € eli kilohinnalla  8,80 €. Lidlistä saa juuri nyt lohta ihan tuoreena 9,90 € kilo. Viimeisen päivän lohen pakastamalla Virve säästi näin 66 senttiä verrattuna tuoreeseen kalaan. Universumi kyllä hellii lempilastaan.