Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7393)

Vierailija
6941/7393 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi että kovin taitava sanankäyttäjä oli bloginkaan aikoihin. 🙈 Mutta ihan ymmärrettävää että kieli rapistuu kun sitä käyttää lähinnä vain instagramissa ja puhuu ja harjoittelee koko ajan muita kieliä. 

Vierailija
6942/7393 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomaksi jää. Virve on merkinnyt 7-elevenit kartalle. Siinä missä muut merkkaa nähtävyydet, joissa haluaa käydä, niin Virve kulkee kioskilta kioskille laskien käymänsä kioskit ja niissä olevat toastien eri maut.

Siis mitä ihmettä

Nyt on yli sata kioskia kierretty ja löydetty yli 30 eri makuista toastia. Nämäkin kai excelissä ylhäällä.

Minne tahansa Virve Thaimaassa jatkossa matkustaa, niin arjessa on mukavaa puuhaa kun kävelee kioskilta kioskille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6943/7393 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanattomaksi jää. Virve on merkinnyt 7-elevenit kartalle. Siinä missä muut merkkaa nähtävyydet, joissa haluaa käydä, niin Virve kulkee kioskilta kioskille laskien käymänsä kioskit ja niissä olevat toastien eri maut.

Siis mitä ihmettä

Nyt on yli sata kioskia kierretty ja löydetty yli 30 eri makuista toastia. Nämäkin kai excelissä ylhäällä.

Minne tahansa Virve Thaimaassa jatkossa matkustaa, niin arjessa on mukavaa puuhaa kun kävelee kioskilta kioskille.

🤣  noh, Virve-parka ei koskaan tullut ihan ennalleen sen sairaslomansa jälkeen. Mutta kaikessa hullunkurisuudessaan juuri nämä jutut tuo Virvelle meitä seuraajia. 

Vierailija
6944/7393 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen monta postausta miten Virve ei halua käyttää rahaa palveluihin ja kaikki on niin täydellistä nyt. Myös että ryhmäjutut on täysi no-no koska on niin introvertti. Mutta ken muistaa Torrevieja-Virven, joka kävi shakkikerhossa, karaokessa bailaamassa ihmisten seurassa? Kyllä ne ryhmäjututkin Virveltä onnistuu. Ei vaan taida tosiaan olla nyt yhtään seuralaisia niin yksin on oltava. 

Vierailija
6945/7393 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä vähän surullinen olo Virven puolesta tuosta "en käytä rahaa tähän enkä tuohon eikä juuri mikään kiinnosta" -listasta. Itse olen viettänyt Thaimaassa elämäni aikana yhteensä muutamia kuukausia ja olen sinä aikana tehnyt siellä niin paljon enemmän kuin Virve koko Aasiassa asumisen aikana ja omakin olemiseni on paljolti hengailua, ei todellakaan mitään suorittamista. Vaikka melko pienellä budjetilla olen elänyt, on silti välillä tullut otettua taksi/tuk tuk jonnekin kiinnostavaan paikkaan, käytyä hienoissa luontokohteissa tai temppeleissä, olen hankkinut moottoripyöräkortin lähinnä ulkomaan reissuja varten ja ajelureissuilla olen löytänyt kaikenlaista upeaa. Olen käynyt snorklaamassa, uimassa, melomassa ym. sekä siellä hieronnassa ja tutustunut ihmisiin vaikka itsekin olen vahvasti intovertti. Thaimaassa on tarjolla monissa paikoissa esim. joogaa ja Virvehän tykkäsi Espanjan mummojumpasta, mutta mihinkään maksulliseen tai ryhmäjuttuun ei kuitenkaan voi osallistua. Espanjassa Virve kävi myös usein baarissa tähtitaivaan alla tanssimassa, enää ei kiinnosta sekään. Ja mihin jäi esim. baarissa karaokessa laulaminen, mikä joskus oli hitti? Aiemmin tänä vuonna Virve oli innoissaan, kun puolison kaveri kuljetti heitä milloin minnekin, mutta nyt itse ei suunnittele mitään muuta kuin kaupassa käyntiä ja mikään muu ei kiinnosta. Puolisonkaan musiikkimenoihin ei kiinnosta osallistua. Luulisi, että jos sitä vaikka kerran viikossa tekisi jotain muuta kuin kävelisi kauppaan ja takaisin, jäisi silti tarpeeksi aikaa lukea kirjoja ja pelata duolingoa. Ja voisi sitä uutta oppia ihan tosielämässäkin, ei vain self help kirjoista.

Vierailija
6946/7393 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvellä storyssa hieno sitaatti mielenkiintoisesta kirjasta nimeltä The Art of Frugal Hedonism. Oli sen verran jännän näköinen kirja, että eilen latasin ja luin koko nopealukuisen kirjan. Ei nyt kauheasti yllättänyt, että Virven sitaatti ei todellakaan esiinny koko kirjassa. 🤣

Ihan hauskuuden nimissä tässä on lystikkäimmät säästöehdotuksesta kyseisestä kirjasta. Jos Virve joskus tulevaisuudessa lukisi kehumansa kirjan, näiden kanssa voisi siirtyä hc-nuukailuun:

-matkailu polkupyörällä koko Australian lävitse

-maahan pudonneista hedelmistä saa hyvän aamiaisen

-ruuan dyykkaaminen roskiksesta

-roadkill eli autolla yliajetut eläimet syödään

-pulunkakkaa kerätään lannoitteeksi 

-huonekalut, sähkölaitteet ja rakennustarvikkeet saa kaatikselta tai muuten poistoon menevistä tavaroista 

Ei ihan vastaa omaa näkemystäni hedonismista, mutta hauskaa oli. Kirjan saa jonkun linkin kautta ladattua ilmaiseksi jos joku kiinnostui.

Vierailija
6947/7393 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä vähän surullinen olo Virven puolesta tuosta "en käytä rahaa tähän enkä tuohon eikä juuri mikään kiinnosta" -listasta. Itse olen viettänyt Thaimaassa elämäni aikana yhteensä muutamia kuukausia ja olen sinä aikana tehnyt siellä niin paljon enemmän kuin Virve koko Aasiassa asumisen aikana ja omakin olemiseni on paljolti hengailua, ei todellakaan mitään suorittamista. Vaikka melko pienellä budjetilla olen elänyt, on silti välillä tullut otettua taksi/tuk tuk jonnekin kiinnostavaan paikkaan, käytyä hienoissa luontokohteissa tai temppeleissä, olen hankkinut moottoripyöräkortin lähinnä ulkomaan reissuja varten ja ajelureissuilla olen löytänyt kaikenlaista upeaa. Olen käynyt snorklaamassa, uimassa, melomassa ym. sekä siellä hieronnassa ja tutustunut ihmisiin vaikka itsekin olen vahvasti intovertti. Thaimaassa on tarjolla monissa paikoissa esim. joogaa ja Virvehän tykkäsi Espanjan mummojumpasta, mutta mihinkään maksulliseen tai ryhmäjuttuun

Tää oli hyvä kommentti. Olin unohtanut noi espanjan mummojumpat, mutta tärkein asia niissä taisi olla että ne oli ilmaisia. On kyllä jotenkin aika ihmeellistä että Virven elämä on niin sisältököyhää että oikeesti alkoi kiertää satoja kulmakauppoja läpi aikansa kuluksi. Toki tää on muotoiltu joksikin nerokkaaksi tavaksi tutustua kaupunkiin. Kävellä autotien laitaa kymmeniä kilometrejä kiskalle. 

Vierailija
6948/7393 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä vähän surullinen olo Virven puolesta tuosta "en käytä rahaa tähän enkä tuohon eikä juuri mikään kiinnosta" -listasta. Itse olen viettänyt Thaimaassa elämäni aikana yhteensä muutamia kuukausia ja olen sinä aikana tehnyt siellä niin paljon enemmän kuin Virve koko Aasiassa asumisen aikana ja omakin olemiseni on paljolti hengailua, ei todellakaan mitään suorittamista. Vaikka melko pienellä budjetilla olen elänyt, on silti välillä tullut otettua taksi/tuk tuk jonnekin kiinnostavaan paikkaan, käytyä hienoissa luontokohteissa tai temppeleissä, olen hankkinut moottoripyöräkortin lähinnä ulkomaan reissuja varten ja ajelureissuilla olen löytänyt kaikenlaista upeaa. Olen käynyt snorklaamassa, uimassa, melomassa ym. sekä siellä hieronnassa ja tutustunut ihmisiin vaikka itsekin olen vahvasti intovertti. Thaimaassa on tarjolla monissa paikoissa esim. joogaa ja Virvehän tykkäsi Espanjan mummojumpas

Noissa maratonkävelyissä on aina ollut vahva painonhallinta-aspekti mukana.

Vierailija
6949/7393 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkityksen tunne elämässä on yksi ihmisen peruspalikoista. Väkisinkin mietin, on Virve todella yksinäinen? Ja yrittää keksiä sisältöä ja merkityksellisyyden tunnetta elämään esim toastien arvostelulla? Saa iloa kun kaksi ihmistä häntä kiittää arvosteluista.

Miksi Virve ei tee hyväntekeväisyyttä? Se ei maksa mitään ja saisi sisältöä arkeen. Virvelle voisi töiden teko tehdä oikeasti tosi hyvää.. Tuskin on enää masentunut (?) ettei voisi työtä tehdä. Vai onko sairauseläkkeellä? Saisi arkeen sisältöä, saisi olla sosiaalinen. Ei tarvitsisi edes 8h päiviä tehdä. 

Vierailija
6950/7393 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve voisi tehdä vaikka jotain kirjoihin ja lukemiseen liittyvää hyväntekeväisyyttä, toimittaa kirjoja vaikka vanhuksille tms tai järjestellä kirjojen ilmaishyllyjä. Kuntouttava toiminta on oikeasti tosi tärkeää ja antaa merkitystä monen ihmisen elämään! 

Vierailija
6951/7393 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve voisi tehdä vaikka jotain kirjoihin ja lukemiseen liittyvää hyväntekeväisyyttä, toimittaa kirjoja vaikka vanhuksille tms tai järjestellä kirjojen ilmaishyllyjä. Kuntouttava toiminta on oikeasti tosi tärkeää ja antaa merkitystä monen ihmisen elämään! 

Moneen kertaan on tullut selväksi, että ei Virve edes lue niitä kirjojaan. Tekoälyllä kirjoittaa kirja-arvostelut ja välillä on kuvatut kirjan tapahtumat aivan jotain muuta kuin ne oikeasti ovat (tyyliin Virven arvostelun mukaan päähenkilö kuoli vaikka ei kuollutkaan). 

Virve käy vain kirjakaupoissa ottamassa kuvat fiksun näköisten kirjojen kansista, sitten pyytää ChatGPT:tä kirjoittamaan niistä arvostelut ja julkaisee ominaan. Virve on aina halunnut profiloitua asiantuntijaksi (kosmetiikka-asiantuntija, tehdä kursseja uupumuksesta ja matalasta ferritiinistä kärsiville jne) ja siitä ei tingitä vaikka mikä olisi. Nyt viimeisimpinä asiantuntijuuden kohteina on Bangkokin bussit ja nyt nämä toastit. 😃

Vierailija
6952/7393 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Virve ei siis todellakaan voisi tehdä mitään avustavia hommia, koska on suuri asiantuntija ja (maa)johtaja. Varmasti ego olisi esteenä. 

Vierailija
6953/7393 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Rahastahan se kaikki taitaa olla kiinni, kun kaikki on liian kallista. Virvehän ylpeänä esitteli kuinka kahvilan työtilaan saattoi mennä viettämään aikaa ostamatta mitään. Virve kun oli hoksannut, että oman operaattorin WiFi toimii kahvilassa, niin miksi enää ostaa mitään (kahvilan oma netti vaati ostoksen). No se toimi hyvin sen kerran, mutta ei vissiin kovin monta kertaa. Eihän niitä muita kahviloita tässä kohteessa ollutkaan esitelty kuin se työtila ja sitten Mäkkärin kahvila, jossa kahvin ostoa vastaan kehtasi istua pari tuntia kirjaa lukemassa. 

Virven elämän aidosti onnellisimpia kokemuksia, joita muisteltiin jälkikäteenkin, oli Koreassa kahviloissa pyöriminen. Siellä sai testata ihania tuotteita, oli paljon kivoja virikkeitäja ihmeteltävää ja sai katsella ihmisiä. Päiväbudjetti kahviloihin oli silloin Virven mukaan 40-50 euroa. 

Ja toki on eri asia pyöriä jossain teemakahviloissa (tyyliin kissa

Sä olet oikein panostanut aikaasi ja energiaasi tälle palstalle. Kaikkea se kateus teettää. Olitko koulussakin koulukiusaaja? Vai kiusattiinko sinut tuohon kuntoon?

Vierailija
6954/7393 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on? 

Vierailija
6955/7393 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää. Mulla on ikävä Virven Espanjaelämää. Oli ihana katsoa palmukuvia ja videoita missä tapahtuu kaikkea. Virve kävi ties missä aktiviteeteissa, oli pelkkää riemuidioottia kokoajan ja selkeästi nautti elämästä. Jooo vieraiden lasten kuvaamiset ei ollu ok ja karaokeklipot oli kiusallisia, mutta niissä näkyi Virven onni ja ilo!

Tämän hetkinen maniassa olo ja hintalappujen neuroottinen syynääminen on surullista... Mutta jos hän on onnellinen niin mikäs siinä. Tuntuu menevän jossain manian kaltaisissa vaiheissa Virven elo. 

Vierailija
6956/7393 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän on nyt näin hiljaista ollut...

Vierailija
6957/7393 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hiljaista koska oli joulu ja Virvestä oikeasti varmaan tuntuu pahalta kun ei ole sukulaisia tai ystäviä kenen kanssa haluaisi viettää aikaa. Vaikka tosiaan piiloutuu introverttiverhonsa taakse ja ei muka kiinnosta mitä muut tekee, mutta jos näin olisi olis varmasti postaillut alehinnoista tuttuun tapaansa myös joulun pyhinä. Todennäköisesti siis vaan vältteli somea.

Vierailija
6958/7393 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hän oo kuitenkin aiemmin kertonut, et pitää säännöllisesti somevapaata, koska se tekee hyvää aivoille ja mielelle? Joulu on oikein hyvä ajankohta tuollaiseen, kun harvemmin ihmiset silloin jakaa mitään mielenkiintoista, ainoastaan jouluruokakuvia ja latteuksia joulun ajan taiasta ja rauhasta.

Vierailija
6959/7393 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hiljaista koska oli joulu ja Virvestä oikeasti varmaan tuntuu pahalta kun ei ole sukulaisia tai ystäviä kenen kanssa haluaisi viettää aikaa. Vaikka tosiaan piiloutuu introverttiverhonsa taakse ja ei muka kiinnosta mitä muut tekee, mutta jos näin olisi olis varmasti postaillut alehinnoista tuttuun tapaansa myös joulun pyhinä. Todennäköisesti siis vaan vältteli somea.

Virvehän on sanonut, ettei juuri välitä joulusta ja onhan hänellä kuitenkin puoliso tuolla. En nyt ihan usko mihinkään masentuneeseen Virveen pelkästään sen perusteella että nyt on ollut taukoa postaamisesta.

Vierailija
6960/7393 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve kertoi että Suomessa ei ole kamaa varastossa. Miksi tuntuu ettei pidä nyt ihan paikkansa. Onhan se nallukkakin jossain ja vaatteitakin jätti Suomeen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan