Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7804)
Maanisuutta ilmassa. Nyt valitellaan, kun kroppa ja mieli käy ylikierroksilla. Ei saa nukuttua ja ruokahalukin vähentynyt.
Virve ihmettelee miksi on outo olo. Käy kierroksilla, uni on huonoa eikä ole muistanut syödä. Nyt sitten löhöpäivä jotta olo korjaantuisi. Ei ole kyllä penaalin terävin kynä jos ei ymmärrä, että tuo hänen maaninen Torreviejan suorittaminen on ollut aivan liikaa sekä hänen fysiikalle että psyykelle. Onhan se hienoa että on astunut epämukavuusalueille, mutta vaatiihan se nyt veronsa. Virve ei edelleenkään osaa arvioida omia voimavarojaan vaan astuu samaan miinaan kerta toisensa jälkeen; suorittaa pää kolmantena jalkana, väsähtää totaalisesti ja lepää vasta sitten. Pidin häntä joskus jopa fiksuna, mutta pari viime vuotta on muuttaneet sen käsityksen täysin.
Virven uupumus korjaantui yksillä hyvinnukutuilla yöunilla. Samalla hän muisti olevansa introvertti, jonka sielulle viimeaikaiset sosiaaliset menot ovat olleet liikaa. Ei siis shakkikerhoa tänään. Kosmetiikkapuoleltakin kuului: kaiken loputtoman Huxley- ja K-kosmetiikkahehkutuksen jälkeen espanjalaisen ruokakaupan hyllyltä poimittu neljän euron puhdistusöljy on paras Virven koskaan käyttämä. Tää on niin tätä Virven elämää, että tänään tuulee yhdestä suunnasta ja huomenna taas toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Virven uupumus korjaantui yksillä hyvinnukutuilla yöunilla. Samalla hän muisti olevansa introvertti, jonka sielulle viimeaikaiset sosiaaliset menot ovat olleet liikaa. Ei siis shakkikerhoa tänään. Kosmetiikkapuoleltakin kuului: kaiken loputtoman Huxley- ja K-kosmetiikkahehkutuksen jälkeen espanjalaisen ruokakaupan hyllyltä poimittu neljän euron puhdistusöljy on paras Virven koskaan käyttämä. Tää on niin tätä Virven elämää, että tänään tuulee yhdestä suunnasta ja huomenna taas toisesta.
Hyvä Virvelle, jos voi jo paremmin. Mutta ei huonoista yöunista johtuvaa väsymystä raportoida uupumuksena someen. Luulisi hänen itsekin sen ymmärtävän. Eihän kohta oikein mitään hänen sanomaansa voi ottaa vakavasti. Pelkkää viihdettä sitten vain.
Kun tarkoitus olisi esiintyä somessa milloin minkäkin asian asiantuntijana (tällä kertaa henkilönä, jolta kannattaa ostaa uupumusvalmennuksia), kyllä hän näillä kommenteillaan aika tehokkaasti kaivaa kuoppaa pätevän ja uskottavan vaikutelman alta. Toisaalta ostajia muutenkin taitavat olla vain ihmiset, jotka eivät juuri seuraa Virven sanomisia, tai joiden arvostelukyky on todella heikko.
Apua taas tuota uusinta postausta. Tykkään kyllä itsekin kirjoista ja kirjastoista, mutta lukiessani tätä 40 kappaleen (= Virven yhden lauseen kappaleen) postausta siitä havainnosta, että kirjojen nimet voivat olla eri päin selkämyksissä (mind-blowing!) en tiennyt itkeäkö vai nauraa. Lähinnä tuli mieleen joku ala-asteikäisen lapsen ainekirjoitus, jossa jaaritellaan sama asia useaan kertaan vain siksi, että saadaan vaadittu sanamäärä täyteen.
Ooh, toukkajuttuja!
Siis tästä tulee nii-in elävästi mieleen toinen suurensuuri julkkis, jolla tunnetusti on vauhdikkaampia ja synkempiä kausia - Jari Sarasvuo.
Muistan ikuisesti, kun Sarasvuo oli filmannut itseään asian tiimoilta ja laittoi sen julkisuuteen. Alaston, tuskaisen ja ahdistuneen näköinen Sarasvuo istui alastomana hämärässä saunassa ja kertoi olevansa toukka. 🤣
Eikä nyt ole tarkoitus naureskella kenenkään mielenterveysongelmille, mutta olihan tuo ihan mielettömän hauskaa ja nauroin sille kippurassa monet kerrat. Ja nyt Virve toistaa tuota ihan samaa metaforaa, joskin täysin vailla tiivistämisen taitoa.
Siis tuon täytyy olla jokin sellainen metafora ja ajatus, joka vetoaa kun yhtäkkiä onkin käsijarru päällä! He tietävät jo, että nyt tulee rauhallinen hibernaatiokausi, ja seuraava nousukausi tulee sitten taas ajallaan. Se on jotain, mitä he haluavatkin elää eivätkä leikata noiden kausien terävyyttä lääkityksellä. Aika monella muoto puhuttelevaa, en nyt osaa äkkiseltään eritellä. Samaan aikaan sekä surullista että hyvin mahtipontista.
Miksiköhän tuosta perhosjutusta piti vielä selostuksen lisäksi jakaa seitsemän lähes samanlaista kuvaa, viesti tuli kyllä selväksi vähemmälläkin.
Multa meinasi purskahtaa kahvit nenästä kun näin perhosjutut. Pari vähän väsyneempää päivää ja tottahan toki Virvelle syntyy heti oivallus, että tämä on nyt joku dramaattinen pakon edessä läpimentävä metamorfoosivaihe, jonka jälkeen elämä on parempaa kuin ennen ja onnellinen fiilis palaa kuin taikaiskusta. Virve ei taida kaikessa viisaudessaan käsittää, että huonotkin päivät kuuluvat elämään ja miten epärealistista ja epätervettäkin on tavoitella elämää, jossa ei ikinä väsytä tai harmita mikään. Tähän taitavat liittyä Virven kaikki höyrähdyksetkin milloin mihinkin: kunhan elän riittävän minimalisesti, minusta tulee onnellinen, kunhan vain välttelen työntekoa riittävän pitkään, minusta tulee onnellinen, kunhan vain elän riittävän niukasti, minusta tulee onnellinen, kunhan vain muutan Espanjaan ja hengaan kaltaisteni eläkeläisten kanssa, minusta tulee onnellinen...
Vierailija kirjoitti:
Apua taas tuota uusinta postausta. Tykkään kyllä itsekin kirjoista ja kirjastoista, mutta lukiessani tätä 40 kappaleen (= Virven yhden lauseen kappaleen) postausta siitä havainnosta, että kirjojen nimet voivat olla eri päin selkämyksissä (mind-blowing!) en tiennyt itkeäkö vai nauraa. Lähinnä tuli mieleen joku ala-asteikäisen lapsen ainekirjoitus, jossa jaaritellaan sama asia useaan kertaan vain siksi, että saadaan vaadittu sanamäärä täyteen.
"Jos kirjahyllyjen tutkiminen on kuitenkin aktiviteetti, johon voi käyttää viikoittain vaikka tunteja ymmärtää, miksi vaivaudun postaamaan asiasta." Ja tämähän on toki syy postauksen tekemiselle, mitään tekemistä ei varmastikaan ole sillä, että samalla markkinoidaan ilmaista äänikirjakokeilua, josta Virve tietenkin käärii provikat.
Virven blogin taso laskee kuin lehmän häntä. Sen lisäksi, että tämä postaus on laadultaan aivan kuraa ja lukijaa aliarvioiva, on se selkeästi kursittu kasaan vauhdilla ja tekstiin on jäänyt useita typojakin.
Virve listaa elämänviisauksia otsikolla ”Mun opit” ja sitten linkkaa artikkelin jossa ”muistutetaan asiasta”. Kyllä on naisella pokkaa. Kysehän ei siis todellakaan ole hänen omista opeistaan, vaan hän poimii kirjoista ja netistä jonkun muun ajatuksia, tällä kertaa mm. oikeuttaakseen sen ettei tee mitään konkreettista hyväntekeväisyystyötä (koska uupumus ja ei yksinkertaisesti keksi miten voisi auttaa) vaan mieluumin vaan lahjoittaa rahaa. Mitä kyllä vahvasti epäilen.
Rasittavaa kun jo monta kertaa sanonut "tekevänsä hyvää" sillä ajalla mitä ei ole töissä, mutta ei tosiaan oo maininnut että niin mitä tekee. En usko että on edes lahjoittanut rahaa kahtakymppiä enempää jos sitäkään.
Virven hyväntekeväisyys on sitä, että hän tekee hyvää itselleen sillä ajalla kun ei ole töissä. Tuskin uhraa puolta ajatustakaan kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa kun jo monta kertaa sanonut "tekevänsä hyvää" sillä ajalla mitä ei ole töissä, mutta ei tosiaan oo maininnut että niin mitä tekee. En usko että on edes lahjoittanut rahaa kahtakymppiä enempää jos sitäkään.
Mä oon ymmärtänyt, että "hyvän tekeminen" tarkoittaa tässä samaa kuin sisällön tuottaminen seuraajille ja myös sitä, että Virve käyttäytyy mukavasti tapaamilleen kanssaihmisille. Ajatuksena siis on, että jos hän käyttäisi energiansa päivätöihin, hän ei enää jaksaisi olla "hyvä" ihminen ympäristölleen
Virve jakoi instagramissa uuden postauksensa sen verran Iltalehden clickbaitteja muistuttavalla tavalla, että jää kyllä lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ymmärtänyt, että "hyvän tekeminen" tarkoittaa tässä samaa kuin sisällön tuottaminen seuraajille ja myös sitä, että Virve käyttäytyy mukavasti tapaamilleen kanssaihmisille. Ajatuksena siis on, että jos hän käyttäisi energiansa päivätöihin, hän ei enää jaksaisi olla "hyvä" ihminen ympäristölleen
Ajatteleeko ihan oikeasti tuottavansa jotain arvokasta sisältöä muiden elämään? Käsittääkseni noita jaappauksia luetaan täällä ensisijaisesti niiden hauskuuden vuoksi? 🤷🏻♀️ Lukeeko ihmiset oikeasti noita Virven suosittelemia kirjoja hänen postaustensa vuoksi? Elämänohjeet on aika älyttömiä ja ruokajutut no en kehtaa sanoa minkä näköisiä.
Kokeeko Virve itse siitä huolimatta olevansa jonkinlainen lifestyle-influencer, jonka ilmaiseksi jaettu ajatusten virtsa on jonkinlaista hyväntekeväisyyttä ja ehkä jopa elämän tarkoitus ja ura?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleeko ihan oikeasti tuottavansa jotain arvokasta sisältöä muiden elämään? Käsittääkseni noita jaappauksia luetaan täällä ensisijaisesti niiden hauskuuden vuoksi? 🤷🏻♀️ Lukeeko ihmiset oikeasti noita Virven suosittelemia kirjoja hänen postaustensa vuoksi? Elämänohjeet on aika älyttömiä ja ruokajutut no en kehtaa sanoa minkä näköisiä.
Kokeeko Virve itse siitä huolimatta olevansa jonkinlainen lifestyle-influencer, jonka ilmaiseksi jaettu ajatusten virtsa on jonkinlaista hyväntekeväisyyttä ja ehkä jopa elämän tarkoitus ja ura?
No kyllä mun täytyy sanoa, että en lue Virveä hauskuuden takia, vaan sen takia, että hänen kirjoituksensa saavat mut myös miettimään omaa elämääni. Virven ajatukset välillä haastavat omia totuttuja mallejani ja esim. karaokeen uskaltauminen laulutaidottomana on jotain, mitä tavallaan toivoisin itsekin uskaltavani tehdä. En allekirjoita todellakaan varmaan puoliakaan hänen jutuistaan, mutta kun huomaa toisessa samoja vikoja kuin itsessäänkin, se ehkä välillä auttaa oivaltamaan jotain. Se, että Virve liikkuu niin nopeasti muodista toiseen, on hyödyllistä kannaltani, koska en itsekään jaksa napanöyhtäillä samoja juttuja ikuisuuksia.
En silti sanoisi, että Virven nykyinen toiminta on "hyvän tekemistä", vaikka hyödynkin jotain hänestä. Vanhat kosmetiikka-arvostelutkin toivat mulle paljon enemmän iloa.
Miten voikin saada aikaan niin paljon analyysia karaoken laulamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti näin niin hänhän on paljon itsekkäämpi ja tekopyhempi, mitä oon ajatellut. Ympäristölle peruskohteliaisuus nyt vaan kuuluu ihmisyyteen ja roskasisällöntuottamisessa ei oo mitään hyväntekeväisyyttä. Miten edes kehtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika osuva näinkin. :D
Taas mennään ylikierroksilla kun vireystaso ei laske. Eläkeläiselämästäkin piti tehdä kovaa suoritusta istumalla yötä myöten webinaareissa ja ties missä optimaalisissa olosuhteissa