Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7409)
Missä välissä on sanottu, että ei enää vaihtaisi hotellia? Tämän päiväisistä tarinoista saa kyllä sen kuvan että ainakin loppukauden majoitukset (monikossa) on maksettu. Hotellisurffaus jatkunee?
Mulla mennyt ohi että miksi siis vaihtelee hotellia? Miksi ei ota vaikka airBnBsta jotain pitkäaikaista?
Oon seuraillut Virveä alusta asti ja veikkaan että hän on autismin kirjolla. Se selittäisi Virven vaihtuvat, voimakkaat hurahtamiset milloin mihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla mennyt ohi että miksi siis vaihtelee hotellia? Miksi ei ota vaikka airBnBsta jotain pitkäaikaista?
No mitäpä Virven kohdalla lottoaisit? 😁 Tietysti siksi että ottamalla päivän alimmat hinnat säästää eniten. Nyt oli löytynyt joku riittävän halpa, niin siihen voi nyt jumittua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee juttuja välillä ohi. Siksi kysyn, että onko sitä kerrottu aikooko jatsimies olla tällä kertaa kuinka pitkään Ruotsissa?
Eikös hän nyt saanut syyskaudeksi töitä Ruotsista. Keväällä sitten jos ei työt jatku palaa Virven luo, sitten kai ei jos tulee jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Oon seuraillut Virveä alusta asti ja veikkaan että hän on autismin kirjolla. Se selittäisi Virven vaihtuvat, voimakkaat hurahtamiset milloin mihinkin.
Virven entinen elämä oli yhtä antiautisti-elämää, ja juuri silloin hän oli onnellisimmillaan. Siis harvemmin autistit nauttivat siitä, että saavat auttaa asiakkaita, myydä heille tuotteita, palvella asiakkaita monilla kielillä, vaihtaa lennosta maata, muuttaa uuteen kaupunkiin, muuttaa asumaan yhteen uuden poikkiksen kanssa lyhyen tutustumisen jälkeen, vaihtaa reippaasti uuteen, bilettää, juosta kavereiden kanssa kylillä. Autistit myös yleensä ovat rehellisiä, kun taas Virve höpöttää omiansa puolet ajasta.
Eikä Virvellä mun mielestä enää ole mitään omia mielenkiinnonkohteitakaan. Elämä on kutistunut äärimmäisen pieneksi ja keskittyy syömiseen ja ruuan metsästämiseen, nukkumiseen, pyykinpesuun jne. Masennus tai mikälie on vienyt sen ilon elämästä, kun ennen kai se Virven energia ja optimistisuus olivat parhaiden ominaisuuksiensa joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolle tapahtunut joku trauma mistä sekoilu johtuu? Menettänyt vanhempansa nuorena tms?
Miten saa aikansa kulumaan, kun ei näemmä edes harrasta mitään nähtävyyksiä, uimista, auringonottoa, mitään? Ei kai tuohon majoitussekoiluun saa koko päivää menemään..
Traumahan on se miksi trauman kokee. Virvellä on rakastavan oloiset ja koulutetut vanhemmat. Perhe asui pääkaupunkiseudulla tilavassa omistusasunnossa, teki toistuvasti etelänmatkoja ja äitinsä oli ainakin Virven veroinen kosmetiikkahamsteri. Silti on pitänyt larpata jotain tosi köyhä lapsuuteni -tyylistä settiä.
Virven jutuista tosi moni asia on periytynyt hänen vanhemmiltaan. Siis tuo kosmetiikkafriikkiys ja Virven äiti käsittääkseni työskenteli jonkin aikaa kosmetiikanmyyjänä kuten Virvekin. Virvelle matkustelu on ihan yhtä iso juttu kuin lapsuudenperheellekin, ja Virve oli kerrostalossa
Kiitos, tämä sitten selittäneekin. Ihmettelin miten Virve "keksinyt" nuo kaikki sijoittamiset mutta virven elämä kuulostaa kopiolta vanhempiensa elämältä, siis osa. Jotenkin pettymys taas, ei yllätys. No kissajutun jälkeen viimeistään en ole yllättynyt että on tunnekylmä, hajuton ja mauton matkija.
En seurannut aktiivisesti, vain meikkijuttuja kun asui minitalossa. Mikä siinä oli vikana? Itse olen aina ajatellut jos muutan kerrostalosta että seuraava koti olisi sellainen. Enempää perehtymättä. Tosin taisi olla jossain tylsässä liki pihattomassa kaupunkialueella?
Minitalossa olisi pitänyt osata ja huoltaa kotia, tehdä pihatöitä ja maksaa lämmityksestä (sähköstä.) Koti meni ihanasti rempalleen kun pariskunta ei tehnyt siellä mitään ja lämmityskin laitettiin minimiin ja esitettiin, että 13 astetta on oikein hyvä sisälämpötila. Syrjäinen sijaintikin osoittautui ongelmaksi ja lopulta Virve keksi ettei ole järkeä sijoittaa rahaa omistusasumiseen ja möi koko talon (muistaakseni tappiolla?) pois. Joku muu voi täydentää jos muistin jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minitalossa olisi pitänyt osata ja huoltaa kotia, tehdä pihatöitä ja maksaa lämmityksestä (sähköstä.) Koti meni ihanasti rempalleen kun pariskunta ei tehnyt siellä mitään ja lämmityskin laitettiin minimiin ja esitettiin, että 13 astetta on oikein hyvä sisälämpötila. Syrjäinen sijaintikin osoittautui ongelmaksi ja lopulta Virve keksi ettei ole järkeä sijoittaa rahaa omistusasumiseen ja möi koko talon (muistaakseni tappiolla?) pois. Joku muu voi täydentää jos muistin jotain väärin.
Minä muistelin että ei myynyt tappiolla, vaan sai n. 2000€ voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Ei kai talossa vikaa ollut mutta kaikki ei vain sovi kaikille. Fredmanit olivat täysin ulalla omassa talossa asumisesta, joku lämminvesivaraaja oli tuntematon käsite. Talossa oli toinen lyhyt seinä kokonaan ikkunaa. Sitten iski sähkön hinnan kallistuminen ja Virve tajusi että ikkunaseinäinen talo on kallis lämmittää.
Virve sai jostain yhteistyönä talon ikkunasivulle asennutettua sellaisen sulkeutuvan katosmarkiisin tai mikä lienee termi. Markiiseilla suljettiin se ikkunaseinä jotta energiaa kuluu vähemmän. Minitalosta tuli melkein ikkunaton umpiolaatikko. Ilmastointi suljettiin, joten ilma ei vaihtunut oikein mistään. Kosteutta alkoi tiivistyä pinnoille ja kosteusvauriot alulle. Jossain kohdin selvisi että ilmastointia ei edes osattu käyttää ja Virve oli konmarittanut kaikki käyttöohjeet koska sellaisten säilöminen oli typerää.
Toisen talven olivat Bulgariassa(?) pakkasia paossa. Taloon jätettiin säästösyistä vain peruslämpö ja jännättiin että jäätyykö vesiputket tms. Toisen talven palelivat talossa. Lämpöhän nousee ylöspäin joten öisin parvella tarkenivat, alakerrassa oli aamuisin just jotain 13 C.
Vedenkulutus vastasi säästösuihkun viiden minuutin käyttöä viikossa. Virve kertoi vaihtavansa viikon varrella vain alusvaatteita, kerran viikossa puhtaat sisävaatteet. Pois muuttaessaan Virve teki yli 35-vuotiaana monia kotitöitä. Ei ollut aiemmin edes tiennyt miten ikkunat pestään tai pesukone puhdistetaan.
Piha oli metsittyvä rytöläjä myös. Muuttopäivänä paikalle ilmestyi joku mystinen tehomallin niittokone, jolla leikattiin kasvustot matalaksi. Silloin selvisi, että taloyhtiössä oli ymmärretty että Fredmanit olivat masentuneita ja siksi oltu kohteliaita eikä puututtu pihan metsittymiseen. Sen sijaan uusia omistajia varten oli tilattu pihan raivauspalvelu taloyhtiön laskuun eikä kerrottu asiasta etukäteen Fredmaneille.
^ Ja vielä lisään, että Virve eristäytyi sinne minitaloon, poistui vain aleruokia metsästämään. Virvelle tämä oli ok, mutta jatsimies ei voinut pyytää ketään ystäviään käymään kotonaan. Joskus joku naapurikin oli halunnut tulla kylään, ja jatsimies oli joutunut valehtelemaan miksi heille ei voi tulla.
Jatsimies on selvästi sosiaalinen ja omaa hyvät sosiaaliset taidot ja paljon kavereita. Hänelle oli siis myös ekstraraskasta kun oli vähän vieraana omassa kodissaan. Minitaloon ylipäätään oli isona syynä se, että jatsimiehen piti saada harjoitella jatsejaan ja kerrostalossa se vaivasi naapureita.
Olen itse muuttanut ulkomaille työn perässä, niin että Airbnbtä on joutunut vaihtamaan pari kertaa (kuukauden välein), ennen kuin on löytynyt oma vuokra-asunto. En ole kyllä koskaan ollut niin stressaantunut, kun on pitänyt aloittaa uusi kokopäivätyö uudessa maassa ja kaupungissa ilman vakituista asuntoa. En siis ikimaailmassa suostuisi vaihtamaan majapaikkaa parin päivän välein vain säästääkseni rahaa. Vaikkei Virve tee kokopäivätyötä, niin miksi hän varta vasten haluaa lisätä stressiä arkeen, kun hän kuitenkin joutuu vasten tahtoaan taas pian vaihtamaan kaupunkia ja maata?
Mä oon reissannut niin että majapaikka vaihtuu muutaman päivän välein. Nuorena se oli ihan hauskaa (rinkka selässä pitkin Thaimaata) mutta nykyään yritän vältellä tota. Silti meillä on ens reissussa 2+3+5+1 yöt per paikka. Onneksi oon myös oppinut reissaamaan vähemmällä tavaralla (en ikinä kyllä noin hc kuin V!! ja pesen vaatteita ihan pesulapalvelussa usein) ja on tietty järjestys laukussa niin se siirtymäkin on helpompi. Mutta en mä pystyis elää tollasta elämää että hyppisin pitkin hotelleja mahdollisimman halvan hinnan perässä vaikka muuten kohde pysyy samana. Huh.
Nyt itse asiantuntevasti kaupan väreillä kampaamotyötä vastaavasti 1.5v sitten tehty blondaus olikin heikkolaatuisilla tuotteilla tehty ja hiuksia tuhoava teko. Tämän hän tietää, koska normaalisti täydelliset kutrit eivät tarvitse edes harjaa ollakseen täydelliset, vaan itse asiassa omistan vain pienen kamman
ja en lukenut ketjua että oliko aiheesta vielä puhetta. Mutta itsellä on lääkärin määräämä differin käytössä, joka pikaisen googlailun jälkeen on hellävaraisempi retinoido kuin Virven reseptittömästi käyttämät tretinoiinivoiteet. Minulle on ihan lääkärin ja sittemmin ihotauteihin erikoistuneen sairaanhoitajan toimesta keskellä talvea kehotettu käyttämään aurinkosuojavoidetta, vaikka uv olisi alhainen, koska retinoidit herkistävät uv-säteilyn vaikutuksille.
V kauhistelee Vietnamin uv-13:ta eikä käytä suojakerrointa, mikä on mielestäni huolestuttavaa.. etenkin jos tavoittelee tretoiniinin avulla anti age-vaikutuksia niin sen ja aurinkorasvattomuuden yhdistelmähän vaan kiihdyttää ihon vanhenemista
Mäkin reissaan usein silleen että majapaikka (ja kaupunki) vaihtuu kahden yön jälkeen, joskus jopa yhden, mutta sitä ei kyl jaksa kuin muutaman viikon pienilläkin tavaramäärillä. Toki siihen lisäksi tulee siirtymiset toiseen kaupunkiin mitä Virvelle ei tuu. Mutta onhan toi nyt ihme säätöä kun silti pitää odottaa check in aikaa vaikka kuinka kävelis hitaasti nauttien nyssäköineen. Virven kestäminen on muutenkin aika huteraa niin tuon tiesi että ei kolmea kuukautta jaksa jatkuvaa siirtymistä.
Olen aika varma lukeneeni jostain että hän on sanonut vaalean olevan hänen aito hiustenväri...
Vierailija kirjoitti:
Nyt itse asiantuntevasti kaupan väreillä kampaamotyötä vastaavasti 1.5v sitten tehty blondaus olikin heikkolaatuisilla tuotteilla tehty ja hiuksia tuhoava teko. Tämän hän tietää, koska normaalisti täydelliset kutrit eivät tarvitse edes harjaa ollakseen täydelliset, vaan itse asiassa omistan vain pienen kamman
ja en lukenut ketjua että oliko aiheesta vielä puhetta. Mutta itsellä on lääkärin määräämä differin käytössä, joka pikaisen googlailun jälkeen on hellävaraisempi retinoido kuin Virven reseptittömästi käyttämät tretinoiinivoiteet. Minulle on ihan lääkärin ja sittemmin ihotauteihin erikoistuneen sairaanhoitajan toimesta keskellä talvea kehotettu käyttämään aurinkosuojavoidetta, vaikka uv olisi alhainen, koska retinoidit herkistävät uv-säteilyn vaikutuksille.
V kauhistelee Vietnamin uv-13:ta eikä käytä suojakerrointa, mikä on mielestäni huolestuttavaa.. etenkin jos tavoittelee tretoiniinin avulla anti age-vaikutu
Differinissä on eri vaikuttava ainesosa. Mulla on Avitcid 0,05% käytössä, samaa kuin V:llä. Mutta sillä taisi olla kyllä vielä vahvempi tuubi myös siellä seassa? Tolla 0,05% saa jo naaman ruvelle helposti ja mun leuka ei jännästi kestä sitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma lukeneeni jostain että hän on sanonut vaalean olevan hänen aito hiustenväri...
Samoin! Tästä on erikseen blogannut, kuinkaa hänelle itselleenkin oli yllätys, että luonnollinen värinsä olikin hyvin vaalea blondi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin! Tästä on erikseen blogannut, kuinkaa hänelle itselleenkin oli yllätys, että luonnollinen värinsä olikin hyvin vaalea blondi.
https://www.virvefredman.com/ostolakossa/milla-varjaat-hiuksiasi/
"Minulta kysytään nykyään jostain syystä todella usein, millä värjään hiuksiani, sillä väri on kuulemma varsin luonnollisen näköinen. Mukavaa kuulla, että se näyttää luonnolliselta, sillä se on tosiaan täysin luonnollinen en ole nimittäin enää kohta kahteen vuoteen värjännyt tai vaalentanut hiuksiani."
Vuodelta 2017. Postauksessa on myös pohdintaa tummemmasta tyvestä.
En nyt sanoisi Virven YouTube videoiden katselua opiskeluksi. Hienoltahan se varmaan Virvestä tuntuu kun asian niin esittää, mutta self help ja jonkun YouTube lääkärin videot ei mene läpi opiskelusta. Mutta toki Virven rima asiantuntijuuteen on muutenkin ollut vähän niin ja näin.