Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (9855)
Miksi reissubestis edes kertoi lentokentällä tapaamastaan naisesta Virvelle. Noin yksityiskohtaisesti vielä. Oliko tarkoitus tehdä mustasukkaiseksi tai osoittaa, ettei Virve ole mitenkään erityinen vaan hän löytää naisia mistä vaan milloin vaan. Ja joko tahallisesti tai tahattomasti ei muista Virven kotimaata. Aikamoinen bestis.
Lainaukset ei toimi, mut mä luulen et tuo Virven touhu näyttäytyy kokemattomuutena mut viittaa enemmin autismin kirjoon. Ei kukaan voi nelikymppisenä enää olla noin tynnyrissä kasvanut ja käyttäytyä kuin naiivi 12-vuotias.
Mä oon miettinyt pitkään, että Virvellä on ADHD-piirteitä. Itselläni on ADHD, ja yksi hallitseva piirteeni on, että en voi sietää, jos joku yrittää pakottaa minut tekemään jotakin. En vaan pysty, vaikka kyseessä olisi pienikin juttu.
Epäilen siis, että jatsimies oli vaatinut Virveä muuttumaan jotenkin, että liitto voisi jatkua. Ehkä oli jopa sovittu, että syksyn ajan ollaan ns. koeajalla ja Virve saa kokeilla elämää vapaana (treffailut?). Se mahdollinen uhkavaatimus yhdistettynä havaintoon, että muitakin miehiä on olemassa, sai Virven valitsemaan mieluummin avioeron kuin pakotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt pitkään, että Virvellä on ADHD-piirteitä. Itselläni on ADHD, ja yksi hallitseva piirteeni on, että en voi sietää, jos joku yrittää pakottaa minut tekemään jotakin. En vaan pysty, vaikka kyseessä olisi pienikin juttu.
Googlaa pda
Arvaus: tylsät pari viikkoa Bangkokissa tulossa. Varmaan vain kierrellään food courteilla, hamstrataan kenties jonkin verran vielä kosmetiikkaa ja ehkä vaatteitakin, iltaisin tulee samat rakkaudentunnustukset smoothiekulhoille ja night marketin tunnelmalle. Aamuisin muistellaan millainen Virve oli menneisyydessä ja haaveillaan tulevaisuuden Virvestä, sekä toki jaetaan joka väliin osuvia mietelauseita. Omassa ahtaassa avaruuskapselissa tuskin jaksetaan kovin paljon kökkiä, vaikka majoitus tietenkin onkin ihana.
Jotenkin surullista, että eron jälkeenkin pitää hehkuttaa, miten onnellista elämä on. No ehkä erosuru iskee viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin surullista, että eron jälkeenkin pitää hehkuttaa, miten onnellista elämä on. No ehkä erosuru iskee viiveellä.
Joo, etenkin kun suhde kerran ollut niin hyvä, niin luulisi että sitä suruakin olisi. Kyllähän Virve välillä ohimennen mainitsee että nyt on ollut vähän rankkaa ja sitten on näitä fuck you:n laulamisia karaokessa ja fuckoffee -kahvia 🙄. Uskoisin että seuraajien lisäksi valehtelee kyllä myös itselleen että hyvin menee, oli todellinen mielentila siellä pinnan alla sitten mikä tahansa.
Voi noita puhevideoita (nyt kirjakaupassa) tiukasti pidetään hymy huulilla ja silmät kamerassa puhuttaessa, mikä johtaa lasittuneeseen katseeseen. Ja lopuksi kieli kitalakeen ja vielä vähän kireämpi hymy. Luontevaa - not.
Synttäriviikon kunniaksi annetaan itselle lupa tehdä kaikkea samaa kuin aina ennenkin Bangkokissa, mm. haahuilla yksin isossa kirjakaupassa josta varmaan jo tunnetaan ulkoa jokaikinen hyllyväli ja teos - ja mitään ei tietenkään osteta. En todellakaan pilkkaa yksinäisyyttä, mutta on toi jotenkin tosi surullista :/. Nha Trangin meno oli tosi maanista, mutta teki varmaan Virvelle todella hyvää nauttia elämästä myös toisten seurassa.
Synttäriviikon kunniaksi Virve antaa itselleen luvan tehdä mitä tahansa. Eikö koko elämän pitänyt olla juuri tuollaista ihanaa vapautta jo muutenkin?!
Nyt olisi mahdollisuus vielä tehdä jotain kiinnostavaa tuolla suunnalla maailmaa, tutustua vaikka hostellilla uusiin ihmisiin ja kysellä vinkkejä edullisista retkikohteista, mutta ei, halutaan kokea vaan vielä kerran jo kaikkea ennalta koettua ja sellaista mitä voisi yhtälailla tehdä vaikka Suomessakin (kirjakaupassa pyöriminen).
Vierailija kirjoitti:
Voi toki olla, että erohaluja on ollut jo pidempään vaikka niistä ei ole kerrottu. Tai että surua on, mutta sitäkään ei kerrota. Tai kuten sanoit, tai jotain muuta. Mutta itse en välttämättä luottaisi hirveästi enää Virve sanomisiin siitä miten kaikki on / on ollut koko ajan hyvin ja ihanaa. Onhan näitä ennenkin paljastunut ettei niin olekaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi mahdollisuus vielä tehdä jotain kiinnostavaa tuolla suunnalla maailmaa, tutustua vaikka hostellilla uusiin ihmisiin ja kysellä vinkkejä edullisista retkikohteista, mutta ei, halutaan kokea vaan vielä kerran jo kaikkea ennalta koettua ja sellaista mitä voisi yhtälailla tehdä vaikka Suomessakin (kirjakaupassa pyöriminen).
Suomessa tosin on surkea kirjakauppatilanne. Vähän kyllä ärsyttää, että Virve pörrää taas kirjakaupassa ostamatta mitään. Kirja-ala kaipaa ostavia asiakkaita ihan kaikkialla. Virve ei tunnu ymmärtävän, että joku yrittäjä tuotakin kauppaa pyörittää. Ja siis ihan ok käydä joskus ihmettelemässä, mutta kun on tiedossa että hän ei halua laittaa kirjoihin rahaa.
Mitä järkeä sen olisi tuossa kiertolaiselämässään niitä kirjoja fyysisesti ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä sen olisi tuossa kiertolaiselämässään niitä kirjoja fyysisesti ostaa?
Virvehän kertoo, että fyysiset kirjat ovat hänelle tärkeitä: se että niitä saa pitää kädessä, niiden tuoksu jne. Virvehän keräilee fyysisiä kirjoja vaihtopisteiltä. Hän vain tykkää kerätä rusinat pullasta kuten itse sanoo eikä koskaan itse maksa fyysisistä tai e-kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, ja vaikka kirjoja suuresti arvostankin niin ihmettelen silti usein fyysisten kirjojen ostamista ihan paikallaan pysyvässäkin elämässä, todella harva kirja oikeasti luetaan useammin kerran. Oma valintani on kirjasto, sillä tykkään kuitenkin lukea paperikirjoja.
Kritiikki tai ihmetys Virven kohdalla lähinnä tuosta ajankäyttömuodosta (= sisällä kaupoissa pyöriminen), mutta varmaan siellä kaupassa on hyvä etsiä inspiraatiota ja uusia kirjoja ilmaiseksi ladattaviksi.
Ja pisteet rehellisyydestä että itsekin kirjan kirjoittaneena avoimesti myöntää ettei kiinnosta muiden kirjailijoiden tulot tippaakaan 🙄.
Itsekin luen paljon, mutta harvan kirjan haluan omistaa. Ja mielellään pyörin kirjojen keskellä missä vain, koska sillä tavalla esim. löytää kirjoja joista ei edes tiennyt. Ja joo, sitten lainaan kiinnostavat kirjastosta. Onhan se ikävää kauppojen omistajille ja kirjailijoiden tienesteille, mutta en näe mitään järkeä toimia toisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, ja vaikka kirjoja suuresti arvostankin niin ihmettelen silti usein fyysisten kirjojen ostamista ihan paikallaan pysyvässäkin elämässä, todella harva kirja oikeasti luetaan useammin kerran. Oma valintani on kirjasto, sillä tykkään kuitenkin lukea paperikirjoja.
Kritiikki tai ihmetys Virven kohdalla lähinnä tuosta ajankäyttömuodosta (= sisällä kaupoissa pyöriminen), mutta varmaan siellä kaupassa on hyvä etsiä inspiraatiota ja uusia kirjoja ilmaiseksi ladattaviksi.
Ja pisteet rehellisyydestä että itsekin kirjan kirjoittaneena avoimesti myöntää ettei kiinnosta muiden kirjailijoiden tulot tippaakaan 🙄.
No siis se uudelleen lukeminenhan on myös luonnekysymys, mulla on paljon kirjoja jotka olen lukenut monta kertaa, jotkut jopa kymmeniä kertoja (pokkareita olen joutunut joskus korvaamaan kovakantisilla kun pokkarit olen lukenut niin puhki että sivut irtoilevat).
Vierailija kirjoitti:
Itsekin luen paljon, mutta harvan kirjan haluan omistaa. Ja mielellään pyörin kirjojen keskellä missä vain, koska sillä tavalla esim. löytää kirjoja joista ei edes tiennyt. Ja joo, sitten lainaan kiinnostavat kirjastosta. Onhan se ikävää kauppojen omistajille ja kirjailijoiden tienesteille, mutta en näe mitään järkeä toimia toisinkaan.
Ja kirjastolainoistakin kirjailijat sentään saavat ainakin nimellisen korvauksen, vs. ilmaiseksi lataaminen netistä.
Mun mielestä tuo makkarakommentti reissubestikseltä oli tosi mauton. Ehkä teini-ikäiseltä voi tuollaista odottaa mutta 40 lähestyvälle naiselle sellaisen sanominen on vaan hiton lapsellista ja typerää.