Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (9874)

Vierailija
8341/9874 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo bitch viesti ei kyllä ollut Virven oma kuvakaappaus vaan jaettu joltain sivustolta mietelauseiden tapaan.

Vierailija
8342/9874 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se bitch-viesti ei onneksi ollut Virvelle tullut viesti vaan kuvakaappaus Instasta jonkun muun postauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8343/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvanutta rahanmenoa selitellään sillä, että raha on käytetty itseen ja itsestä huolehtimiseen ja tämä on tuntunut hyvältä vs aiempi nuukailu. Quote taustalla muistuttaa että jos reissu alkaa tuntua kalliilta, niin kannattaa miettiä samanikäisiä kotiin jääneitä, jotka tuhlaavat rahansa vaippoihin ja leluihin.

Jälleen kerran vain alleviivaataan Virven äärimmäistä "minä, minä, minä" -identiteettiä. Minun muuttunut ulkonäkö, minun ruokavalio, minun syvälliset pohdinnat maailmalla, minun alusvaateostokset, jne. Onkohan Virve ikinä kokenut esim. sitä iloa jonka saa kun antaa vaikkapa lapselle mieluisan lahjan tai tarjoaa kelle vaan läheiselleen jotakin. Harvinaisen itsekeskeinen tyyppi kyllä.

Vierailija
8344/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noi Virveltä lähteneet senttimäärät oo ihan todella suuria, vyötäröltä 17cm, jne?

Rintojen pienenemistä hehkutetaan jälleen, tosin ilmeisesti on jotenkin tärkeää aina silti muistuttaa että muuten tinyn Virven kuppikoko oli ennen E (ja nyt ihanan pieni C).

Vierailija
8345/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve on elänyt niin pitkään jopa sairaalloisen pihisti, että tämä kuluttamisen määrä tuntuu Ihan järjettömältä. Mutta jos nuo hankinnat ja muut menot jakais pidemmälle aikavälille, niin ei kai tuo niin ihmeellistä olis. Ihmeellistä on tuo äkkinäinen muutos ajattelutavassa. Jotain on tapahtunut, mikä vaikuttaa siihen, että Virvellä on nyt yhtäkkiä käynnissä  tällainen megalomaaninen panostaminen ulkonäköönsä. En usko, että pelkästään frendien kans asioista juttelu ja pussy power kirjojen lukeminen on saanut tätä aikaan.

Vierailija
8346/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve on elänyt niin pitkään jopa sairaalloisen pihisti, että tämä kuluttamisen määrä tuntuu Ihan järjettömältä. Mutta jos nuo hankinnat ja muut menot jakais pidemmälle aikavälille, niin ei kai tuo niin ihmeellistä olis. Ihmeellistä on tuo äkkinäinen muutos ajattelutavassa. Jotain on tapahtunut, mikä vaikuttaa siihen, että Virvellä on nyt yhtäkkiä käynnissä  tällainen megalomaaninen panostaminen ulkonäköönsä. En usko, että pelkästään frendien kans asioista juttelu ja pussy power kirjojen lukeminen on saanut tätä aikaan.

Juu, toki menisi sillain yhä minimalistista että koko omaisuus mahtuu edelleen pariin kassiin, mutta kai tässä verrataankin juuri Virven aiempaan käytökseen, jossa pyöriteltiin jotain omistettavien hiuslenkkienkin määrää päiväkausia. Paljon liikkuvana olisi ihan järkevääkin omistaa esim useammat kengät. Tai vaikka kunnollinen reppu ruokaostosten kantamiseen, tai hyvä matkalaukku ruumaan laitettavaksi, mutta ei, nyt kulutetaan vain entistä enemmän halpis-/alevaatteita.

Vierailija
8347/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve myös unohtaa tuossa rahanmenon vertaamisessa sen, että kyllä niillä joilla rahaa kuluu lastenvaippoihin on myös tuloja eikä vain menoja. 

Vierailija
8348/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noi Virveltä lähteneet senttimäärät oo ihan todella suuria, vyötäröltä 17cm, jne?

Rintojen pienenemistä hehkutetaan jälleen, tosin ilmeisesti on jotenkin tärkeää aina silti muistuttaa että muuten tinyn Virven kuppikoko oli ennen E (ja nyt ihanan pieni C).

Nuo senttimäärät ovat ihan käsittämättömiä. Olen suunnilleen saman pituinen kuin hän ja varmasti pyöreämmässä kunnossa kuin hän koskaan, mutta ei minussa kyllä ole tuollaisia määriä ylimääräistä. 5 cm pudotus ei haittaisi yhtään, mutta jos 10 cm lähtisi, olisin jo tosi rimpula, samoissa mitoissa kuin teininä, kun oli jotain syömishäiriön poikasta ja monet olivat huolissaan olemuksestani. 

Vierailija
8349/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä oudoksuttaa että miksei Virve vaan tyytyväisenä elele omalla tavallaan, miksi pitää koko ajan quotejen/mietelauseiden avulla korostaa tuota että hän on valinnut muuta kuin "perinteisen/tylsän" oravanpyöräelämän titteleineen ja lapsiperhearkineen.

Eipä tuo diginomadiuskaan täysin harvinaista näinä päivinä ole, joskaan Virve ei edes ole mikään diginomadi. Ihan vain käyttää hyväkseen pohjoismaahan syntyneen etuoikeuksia ja kapitalistista järjestelmää joka mahdollistaa sen että parempituloisessa maassa tienatut palkat on voinut sijoittaa ja sitten lähteä elämään pienituloisempaan maahan edullista elämää. Täällä ketjussa on aiemminkin todettu ettei tuo millään tavalla laitonta ole, mutta jotenkin täydellinen kuva maailman epätasa-arvoisuudesta.

Vierailija
8350/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotenkin ihmeellistä, että se "before" kuvan laittaminen on huonoa käytöstä itseä kohtaan, mutta silti luetellaan muutosta sentilleen. Ja hehkutetaan tosiaan kuinka ihanaa on. 

Muutenkin epäilen, että kun Virve on sanonut ,että ei laihduta tavoitteellisesti, että sillä tarkoitetaan on yksi harva asia jota ei ole kirjattu exceliin. Mutta kuitenkin jos vähän nipistäisi vielä syömisestä ja ihan tälleen tavoitteetta heiluu kaksi tuntia salilla. 

Vierailija
8351/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotenkin ihmeellistä, että se "before" kuvan laittaminen on huonoa käytöstä itseä kohtaan, mutta silti luetellaan muutosta sentilleen. Ja hehkutetaan tosiaan kuinka ihanaa on. 

Muutenkin epäilen, että kun Virve on sanonut ,että ei laihduta tavoitteellisesti, että sillä tarkoitetaan on yksi harva asia jota ei ole kirjattu exceliin. Mutta kuitenkin jos vähän nipistäisi vielä syömisestä ja ihan tälleen tavoitteetta heiluu kaksi tuntia salilla. 

Mainitaan että silloin 1,5v sitten kävi ainakin 4kk ajan salilla päivittäin. Mitä tuo on muka jollei pakkomielteisyyttä? (Tai paremman tekemisen puutetta). Joo, se kuminauhatreeni tai juoksumatolla kävely ei ole mitään raskainta treeniä, mutta ei ole myöskään mitään järkeä toistaa samaa joka ikinen päivä, ilman lepopäiviä tai vaihtelua treeniin. Mutta kunhan ei vaan juokse uraoravanpyörässä kuten tavikset vaan mielekkäämmin juoksumatolla Kuala Lumpurissa 🙄

Vierailija
8352/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö se 17cm vähemmän siis ollut se viimekertainen laihtuminen? Ja nyt vielä siitä varmaan enemmän laihtunut kun pitänyt taas vaatteet uusia pienempään kokoon. 

Vähän myös erikoista että ei halua verrata itseään entiseen, mutta silti mittanauha kuului Virven harvoihin tavaroihin ja sitä on ilmeisestikin tullut käytettyä...

Vierailija
8353/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö se 17cm vähemmän siis ollut se viimekertainen laihtuminen? Ja nyt vielä siitä varmaan enemmän laihtunut kun pitänyt taas vaatteet uusia pienempään kokoon. 

Vähän myös erikoista että ei halua verrata itseään entiseen, mutta silti mittanauha kuului Virven harvoihin tavaroihin ja sitä on ilmeisestikin tullut käytettyä...

Ymmärtäisin että nää 17cm yms ovat tuoreita mittoja, Virve vaan kirjoittaa aika huonoa suomea, joka on sinänsä kummallista kun kuitenkin kirjoitti blogia vuosikausia ja käyttää suuren osan ajastaan lukemiseen ja lukemisen fiilistelyyn. Lukee tosin lähinnä sitä heppoista self-helppiä englanniksi tai niillä muilla duolingolla haltuun otetuilla kielillä, ja hyvin tulee todistaneeksi sen että mahdollisimman monen kielen opiskelu ei tee hyväksi yhdessäkään kielessä, eikä ainakaan paranna kirjoitustaitoa.

Vierailija
8354/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve sanoi että "edellisen kerran kun mittasin, oli 1,5 vuodessa vyötäröltä lähtenyt 17cm.... Nha Trangissa lähti joitakin senttejä." Eli noista lukemista vielä lisää pienentynyt. Ja siltä kyllä näyttää!

Nyt Virve oli viettänyt yksinään ihanaa treffi-iltaa. Mielenkiintoinen sanavalinta tuo treffit, olisihan se voinut olla vaikka koti-iltakin. Parisuhde tavalla tai toisella mielessä.

Vierailija
8355/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee noista Virven sipsi-keksi-herkkulautasista (samanaikaisen laihtumisen kanssa) vähän mieleen Gilmore Girls.

Sitähän on kritisoitu läskifobiasta ja siitä että ne äiti ja tytär syövät jatkuvasti itse jotain rasvaista ruokaa ja silti pysyvät hoikkina. Tulee tunne että Virve nauttii kun voi näyttää syövänsä ja liikkuvansa ihan täysin vaan intuitiivisesti miten sattuu ja silti keho on kuin vahingossa pienentynyt noin puoleen aikaisemmasta 🙄

Vierailija
8356/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos heillä ei ole avioehtoa ja ero tulee niin onhan se Virven säästöjen kannalta pelottavaa, jos niitä joutuu exälle jakamaan.

ihan tasan tarkkaan on avioehto. Virve on rahoistaan niin tarkka.

Vierailija
8357/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Virve oli viettänyt yksinään ihanaa treffi-iltaa. Mielenkiintoinen sanavalinta tuo treffit, olisihan se voinut olla vaikka koti-iltakin. Parisuhde tavalla tai toisella mielessä.

Salille menohan on myös "play date" itsensä kanssa..

Vierailija
8358/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deitti-illan viimeisen osuuden eli estottoman tanssimisen "kotona omassa rauhassa" olisi tosiaan voinut pitää myös vain omana asianaan. Tosi kiusallista alkaa olla tämä yksityisen introvertin oversharing.

Vierailija
8359/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve sanoi että "edellisen kerran kun mittasin, oli 1,5 vuodessa vyötäröltä lähtenyt 17cm.... Nha Trangissa lähti joitakin senttejä." Eli noista lukemista vielä lisää pienentynyt. Ja siltä kyllä näyttää!

Mä oon itse huomattavasti pidempi (175 cm), mut oon huomannut, et itselläni noin 3 cm laihtuminen vastaa yhden vaatekoon pienentymistä. Nuo Virven luvut siis käytännössä tarkoittavat sitä, että hän olisi laihtunut vaatekoosta 42 kokoon 34. Voiko tuo mitenkään pitää paikkansa?

Vierailija
8360/9874 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon itse huomattavasti pidempi (175 cm), mut oon huomannut, et itselläni noin 3 cm laihtuminen vastaa yhden vaatekoon pienentymistä. Nuo Virven luvut siis käytännössä tarkoittavat sitä, että hän olisi laihtunut vaatekoosta 42 kokoon 34. Voiko tuo mitenkään pitää paikkansa?

Itse asiassa nyt kun mietin, voisko se Virven vuosia käyttämä musta Telakka-mekko olla "läskien peittely mekko"? Eli jos hän oli lihonnut ja halusi piilottaa kilot mahdollisimman huomaamattomasti ei-vartalonmyötäiseen mekkoon? Uusien vaatteiden ostaminen ei tietenkään kiinnostanut, kun harvaan vaatteeseen kilot piiloutuvat yhtä nätisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi