Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (9904)
Jos se sydänystävä on todella sanonut noin tylysti mitä Virve kuvaa (tyyliin, ketään ei kiinnosta tuo jne.) niin on kyllä vähän lyttäävä tyyli. Luulen kanssa et ton kommentin sanoi joku joka ei saanutkaan virvestä irti mitä halusi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sitten mietitty asioita ja kerrotaan, että on ymmärretty jotain väärin, kun on oltu ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa. Olutkin menisi nyt, jos V vaan joisi olutta. Yksin ollaan liikenteessä syömässä pizzaa. Liittyyköhän tämä jompaankumpaan frendeistä?
Eiköhän kyse ole siitä kun Virve salamana lähti Netflix&Chill iltaan silloin kun ystävä olikin melkein pyytänyt "ammattihierojan" Tinderistä kylään. Ja Virve kun hieroi niin ystävä nautinnollisesti äänteli kun teki niin hyvää... ja Virve ei vaan ymmärtänyt että mies odotti tämän tilanteen eskaloituvan eteenpäin. Eli eiköhän nyt mies oo laittanut tästä jotain pesäeroa.
Mullakin on ja on ollut muutamia tosi läheisiä miespuolisia ystäviä mutta todellakaan en ketään ole nautinnollisesti hieronut, saati viikkokausia hehkutettu miten ylimaallisen ihana yhteys meillä nyt on :D Niin oon tehnyt ainoastaan jos oon ollut johonkin tyyppiin ihastunut.
Joo, Virve laittanut toiselle frendeistään yöllä (?) viestiä, jossa selostanut jotain suurta oivallustaan. V jakoi ss frendin viestistä, jossa luki tyyliin, että tyyppi ei ymmärtänyt, mitä V tarkalleen ottaen tarkoitti, mutta voisi mennä käymään Virven luona ja Virve voisi selittää kasvokkain. On kyllä hyvä ystävä, kun on valmis keskellä yötä tulemaan kuuntelemaan toisen lennokkaita ideoita! Alkaa tosiaan tuntua, että V ei ehkä ole kauhean hyvä tulkitsemaan toisten tarkoitusperiä.
Oon itse kirjoilla ja nuorena mun oli todellakin vaikea ymmärtää/lukea ihmisten tarkoitusperiä. ERITYISESTI, kun kyse oli miehistä, jotka oli musta kiinnostunut. Mä näin heidät vain kavereina enkä tajunnut/osannut lukea niitä signaaleja. Nyt toki paljon vanhempana (Virven ikäisenä) ihmisenä ymmärrän.
Oon itse kirjoilla ja nuorena mun oli todellakin vaikea ymmärtää/lukea ihmisten tarkoitusperiä. ERITYISESTI, kun kyse oli miehistä, jotka oli musta kiinnostunut. Mä näin heidät vain kavereina enkä tajunnut/osannut lukea niitä signaaleja. Nyt toki paljon vanhempana (Virven ikäisenä) ihmisenä ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes kirjolla, kun on nuori ja/tai naiivi, ylipäätään kokematon ihmissuhteissa, ei sitä välttämättä näe. Itsekin viisastunut siitä kun kakskymppisenä en tajunnut aina miesten tarkoitusperiä. Virve vaan taitaa olla aika kokematon miesten kanssa tai flirttailusss. Onhan se niin monta vuotta eristänyt itsensä syvemmistä ihmiskontakteista.
Naisemme maailmalla vahvistamassa stereotypioita vaaleahiuksisista naisista.
Virve jakanut osuvan mietelauseen: "The real measure of a life well lived isn't in accumulation but in contribution."
Virvehän tunnetusti itse kontribuoi minkä ehtii ja on mielellään avokätinen kavereille ja muille ihmisille :D
^ tosin mietelause yllättäen poistuikin, ja sen sijaan kerrotaan nyt että on muututtu ihmiseksi joka osaa antaa (ei-romanttista!) rakkautta helpommin muille ilman vastakaikua. 🤭
Virvellä oli viikko sitten mitä, puoli tusinaa hyvää frendiä jotka oli löytyneet netistä. Nyt niistä on jäljellä enää yksi ja senkin kanssa oli tänään walking meeting, joka kuulostaa siltä että toinen bestiksistäkään ei enää suostu kahville tai oikeisiin tapaamisiin. Aika tehokasta.
Bangkokissa aiotaan kokeilla hostellielämää ihan vain siksi että voidaan ja olisi kurja kuolla ilman sitä kokemusta :). Rahaakin saattaa säästyä, mutta tuskin on siitä kyse..
Vierailija kirjoitti:
Bangkokissa aiotaan kokeilla hostellielämää ihan vain siksi että voidaan ja olisi kurja kuolla ilman sitä kokemusta :). Rahaakin saattaa säästyä, mutta tuskin on siitä kyse..
Tätä odotan kyllä kiinnostuneena että millaista kontsaa tulee, erityisesti jos introvertti-erakko-bloggari majoittuu joissain ahtaissa dormeissa rellestävien nuorten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se sydänystävä on todella sanonut noin tylysti mitä Virve kuvaa (tyyliin, ketään ei kiinnosta tuo jne.) niin on kyllä vähän lyttäävä tyyli. Luulen kanssa et ton kommentin sanoi joku joka ei saanutkaan virvestä irti mitä halusi.
Tästä täytyy olla eri mieltä. Ei ystävän tehtävä oo tukea huonoa yritysideaa vaan nimenomaan tuoda esiin, mitä oikeasti asiasta ajattelee. Mä en ikinä kehtaisi tehdä ystävälleni niin, että vain hymistelisin mukana, kun näkisin tämän lähtevän perustamaan tuhoon tuomittua yritystä epärealistisin toivein.
En seurannut Virveä Lontoo-aikana, enkä yhtään huomannut että olin tässä keskustelussa väärällä sivulla (sivulla 1), koska tämä kommentti sopi niin hyvin myös tähän Vietnam-keissiin:
äkin pidän niitä hehkutusfiilistelypostauksia teennäisinä. Kiva, että tyypillä menee hyvin - joku niissä postauksissa on kuitenkin jotenkin sellaista jenkkihöttöisää, jotenkin se ylenpalttinen carpe diem -meininki ja superlatiiveilla kuorrutettu ihkuhehkutus ei nyt vaan tarjoa itselle mitään. En mä jaksa lukea jostain Lontoorakkaudesta, jos se kohdistuu johonkin rakennuksiin ja sellaisiin pinnallisiin juttuihin. Jos ne olisi henkilökuvauksia kaupungissa tavatuista ihmisistä ja seikkailuista, joihin siellä ajauduttu, olisikin eri asia. Eivät kai ne rakennukset oikeasti mitään kaupunkia tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä täytyy olla eri mieltä. Ei ystävän tehtävä oo tukea huonoa yritysideaa vaan nimenomaan tuoda esiin, mitä oikeasti asiasta ajattelee. Mä en ikinä kehtaisi tehdä ystävälleni niin, että vain hymistelisin mukana, kun näkisin tämän lähtevän perustamaan tuhoon tuomittua yritystä epärealistisin toivein.
Toki, mutta sen voi sanoa rakentavasti eikä lyttäämällä.
Virve pohtii toimineensa arvojensa vastaisesti. Liittyykö tämä jotenkin avioliittoon ja näihin uusiin miehiin, sitä ei tarina kerro.
Huhhei, suuntana ilmeisesti yhä vahvemmin huuhaa/hippeily/universumin johdatus sekä yin & yang energia ja uusimpana pussy power josta kovasti frendin kanssa juteltu
Rakkauden jakamisesta muistetaan mainita että sitä voi huoletta jakaa - tuleehan se aina jossain muodossa takaisin itselle 😉
Minusta nuo Virven päivitykset kaikista "merkeistä" ja elämän hienoudesta on lähinnä tosi huolestuttavia. En näe niissä mitään hienoa vaan tulee paha olo niitä lukiessa.
Korvikset unohdettu frendille. Voiko noin käydä missään muussa tapauksessa, kuin että korvakorut on otettu pois yön ajaksi nukkumista tai muuta sängyssä pyöriskelyä varten? Ja nuo tarinat vielä siitä että on elänyt omien arvojen vastaisesti
Minä kyllä toivon, että nämä frendit eivät vaan yrittäneet hyötyä Virvestä ja tekeytyneet ystäviksi. Virve oli niin elossa ja innoissaan näiden uusien ihmissuhteiden myötä! Oli niin uutta ja ihmeellistä löytää näin samalla tavalla ajattelevia ja inspiroivia ihmisiä!
Valitettavasti vaan tulee mieleen, että nämä frendist ei välttämättä olekaan olleet ihan rehellisiä. Varmaan huomasivat, mistä naruista kannattaa vetää Olihan toinen näistä frendeistä juuri haukkunut Virven bisnesidean lyttyyn (veikkaan, että sen jälkeen,kun tajunnut, että ei saa Virvestä sitä mitä haluaa). Virven itsensä mukaan hän toki vaan on kiitollinen, että on tällainen ystävä, joka kylmästi palauttaa maan pinnalle.