Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos juoksee 5 kilometria puolessa tunnissa, onko hyvä?

Vierailija
13.08.2012 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

Vierailija
2/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 km?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi.

Vierailija
4/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tottakai riippuu tavoitteistasi.

Mutta jos tavoite on hyvä peruskunto ja vaikka juokset tuon 3 x viikossa ja pari pumppia ja salitreeniä tuohon päälle niin ihan hyvä peruskunto silloin on.

Vierailija
5/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en harrasta muuta mutta syksyllä haluaisin aloittaa jonkun harrastuksen. haluan että pohjana suht hyvä peruskunto kun kiinnostaa noi itsepuolustuslajit ja niissä kova rääkki (tuttua muutaman vuoden takaa) en halua mennä ihan paskakunnossa alkeiskursseille

lisäksi uin paljon sillon kun ehdin ja liikun ainoastaan pyörällä ja kävellen mutta tavoite ois myös laihtua 5 kiloa

oon nyt 64/168

t.ap

Vierailija
6/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juosta vähän erityyppisiä lenkkejä, ei aina samaa. Eli vaikka pari kertaa viikossa 4--5 kilsaa vähän rauhallisemmin, kerran viikossa 6 kilsaa kovempaa ja vielä muutaman kerran kuussa hitaasti pidempään, esim. 10--14 kilsaa. Näin kroppa saa aina uutta "pureskeltavaa", eikä turru tuohon 5km/30min-meininkiin.

Netistä löytyy paljon luettavaa juoksusta! Tuo 5km/30min osoittaa siis kyllä ihan OK-kuntoa jo, mutta pelkästään samaa juoksemalla kunto ei oikein siitä nouse. Kaloreita toki sulaa.

Vierailija
7/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja toki siis pikkuhiljaa matkoja ja nopeuksia kasvattaen, ei heti huomenna sille 14 kilsan lenkille :-)

Vierailija
8/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viime talven juoksukoulussa ja keväällä pystyin juoksemaan 8 km tunnin aikana ja olin tosi tyytyväinen itseeni. Ja tunnin aikana ein kertaakaan kävellyt. Ja mä aloitin ihan rapakunnosta. Pystyi juoksemaan alkuksi vain yhden lampun välin.

Vierailija
9/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viime talven juoksukoulussa ja keväällä pystyin juoksemaan 8 km tunnin aikana ja olin tosi tyytyväinen itseeni. Ja tunnin aikana ein kertaakaan kävellyt. Ja mä aloitin ihan rapakunnosta. Pystyi juoksemaan alkuksi vain yhden lampun välin.

täytyy sanoa että juoksuun tarvii motivointia sillä onhan se aika tylsää liikuntaa. mielellään teen kaikkea muuta jos mahollista, ja kuuntelen aina musaa. muuten en jaksais kilometri tolkulla sitä omaa puuskutusta. :D

Vierailija
10/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n vauhdilla sokea norsukin menisi ohi. Sori vaan, mutta ei ole hyvä tulos.

Vierailija
11/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juoksukunto = 10km puolessa tunnissa. AP:n vauhdilla sokea norsukin menisi ohi. Sori vaan, mutta ei ole hyvä tulos.

josta perustelut puuttuu.

Kirjoitin aiemmin tuonne, että kolme kertaa tuollainen lenkki tuo jo peruskuntoa. Eli mielestäni 'hyvä' tulos cooperissa voi tulla tällaisella harjoittelulla. 'Erinomaiseen' pitää sitten treenata vielä parempaa juoksukuntoa. Mutta taviskuntoilijalle tämä voi olla ihan ok määrä, kaikilla ei vaan ole aina aikaa ja mahdollisuuksia treenata maratonkuntoa.:)

Vierailija
13/20 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juoksukunto = 10km puolessa tunnissa

12min cooperissa tuolla vauhdilla menisi neljä kilsaa.. Että joo "ihan hyvä" jos jaksaa tuota vauhtia painella menemään puoli tuntia. :)

Vierailija
14/20 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä. Jos jaksaa ylipäätään juosta puoli tuntia niin hieno juttu

Vierailija
15/20 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juoksee 5km 1/2h ja tekee moraalittomia tekoja ja rikkoo lakia = ei ole hyvä

Jos juoksee 5km 1/2h ja on lainkuuliainen ja vanhurskas = on hyvä.

Ihmisen hyvyyttä ei voi mitata vain juoksunopeudella.

Vierailija
16/20 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko tulos.

Vierailija
17/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km tunnissa on erittäin hyvä tulos

Vierailija
18/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavisläskille ihan ok tulos.Se on hyvä että ylipäätään pystyy hölkkäämään/juoksemaan 5km yhtäsoittoa on hyvä sillä moni ei jaksa juoksuaskelin mennä edes puoltakilsaa.

Vierailija
19/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä, motivaatio kunnossa.

Vierailija
20/20 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aivan hirveitä vastauksia. Itse juoksen 5km parhaimmillaan 20min, mutta silti useimmiten taitan sen tuohon 30min. Olisin ihan tyytyväinen tuohon ja ennen kaikkea jos juoksu on pk sykkeillä tehtyä. Toki olisin tyytyväinen siihenkin, jos tuo olisi vauhti lenkki. 

Annan saman vinkin kyllä jatkoon kuin muutkin. Vaihtele lenkkisi kestoa ja vauhtia. Eli jos tuo on vauhtilenkin vauhti juokse välillä reilusti hiljempaa ja vähän pidempää ja välillä juokset matkan kovempaa tai vetoja. Tärkeintä on kuitenkin, että nautit ja liikut. :) Stemppiä juoksuihisi. 

Ps. Tänään kun hapot jylläsi en juossut pk lenkin aikana kuin 4km 30min. Eli pitää oikeasti uskaltaa kuulla päivän kuntoa ja kunnioittaa sitä. Kova viikko oli treenaamisessa takana, joten tuo oli todella ymmärrettävä tulos itseltäni.