Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko normaaliin perheeseenkin tulla TÄITÄ?!?!?

Vierailija
13.08.2012 |

Mies väittää että ei voi, täytyy olla kuulemma huono hygienia tms.. perustuen siihen, että miehellä itsellään ei lapsena koskaan ollut täitä.. :P

Mitä mieltä olette?

Entä auttaako meidän tekemät toimet täitä vastaan:

-petivaatteet olleet saunassa 80 asteessa, samoin petarit, lapsen pehmolelut jotka oli sängyssä ym

-hiusharjat heitetty roskiin

-lakanat vaihdettu puhtaisiin 60 asteessa pestyihin

-pesty Nixillä

-kammattu huolella täikammalla

Joka päivä pitää ilmeisesti nyt kammata monen päivän ajan, tarviiko uusia tuo Nix käsittely?

Entä muita vinkkejä miten estää täiden elämän jatkuminen meillä? :(

Oon kiitollinen vinkeistä. Jotenkin ihan kauhea järkytys, että meille oli sitten tullut täitä erään 15-vuotiaan teinin käytyä kylässä... Mielestäni meillä on hyvä hygienia perheessä, mutta olen kyllä tehnyt sen virheen että olen joskus esim. joltakulta toiselta lainannut hiuspinnejä kuten ko. teiniltä, ja siinähän ne sitten varmaan meille siirtyi :(

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas alkoi minulla pää kutista, ja näyttipä tuo lapsikin taas hierovan korvantaustojaan. :'(

Nyt on pesty

Nixillä 2 kertaa minä ja lapsi, mies kerran (ei löytynyt häneltä päästä mitään kuitenkaan)

Linicinillä minut 2 kertaa

Lisäksi suihkutan hiuksiini päivittäin täinestoainetta, en nyt muista merkkiä mutta sellaista sprayta

Ja kammannut olen joka päivä paitsi että eilen en kovin huolella kammannut, kun luulin että päästiin jo niistä.

Nyt on mieskin ajellut hiukset kokonaan pois, kohta mä teen saman itselle kun ei mikään auta :( :( :(

Niin väsyttää alkaa sama rumba uusiksi.

Sen tajusin tänään, että lapsen sängyssä oleva soittolelu (joka ei edes koske lakanoita, roikkuu vain sängyn reunalla) voi olla mahdollinen uusintatartunnan lähde.

Mun hiukset on ihan pilalla, täysin kovat koppurat kaikista myrkkykäsittelyistä jo.

Kampa on vaikea saada oikeasti puhtaaksi vaikka olen sitä pitänyt keitetyssä vedessä, liekö riittää puhdistamiseen??? Kampa on muovinen valkoinen.

-ap-

Vierailija
42/46 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hirvittävän rankalta tämä rumba kun meidän pitäisi muuttaakin reilun viikon päästä ja yli viikon ajan on kaikki energia ja jaksaminen mennyt tähän pyykinpesuun, täikampaamiseen yms. :( Ei kyllä huvittaisi viedä täitä uuteen kotiinkin mukana, joten pakko olisi saada ne pois.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että Suomessa ei esim 1700- ja 1800-luvuilla ollut täitä?? Hih, onpas jäänyt vähän joltain historiankirjat lukematta...

Että kun hän oli koululainen, niin ei kenelläkään ollut täitä. Ei kouluissa, ei armeijassa ei missään. Sen jälkeen kun ulkomaalaisia tummaihoisia alkoi virrata suomeen tuli myös täit. Ei vastaa aloittajan kysymykseen, mutta halusinpahan vaan infota mistä ne alunperin ovat tänne tulleet.

Vierailija
44/46 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään löytyi lapsen päästä monta saivaretta mitkä otettiin pois.

Oon ihan loppu, en oikeesti jaksa enää tätä paskaa.

-ap

Vierailija
45/46 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesun jälkeen kampaa täikammalla päivittäin ja käy hiukset läpi(kamman avulla) alue kerrallaan ja poista saivareet joko vetämällä sormien välissä ne pois tai niin kuin itse tein, nyppäämällä hius irti. Muutaman päivän-viikon kuluttua uusi vielä prioderm käsittely, että mahdolliset uudelleen kuoriutuneetkin täit kuolevat. Kuoriutuneet täit ovat niin heikkokuntoisia prioderm myrkystä, etteivät enää lisäänny. Tyynytliinat voi vaihtaa varulta päivittäin hoidon aikana, päähineiden ym pesu 60 asteessa. Täikammat(kannatta olla väh. 2), harjat, pompulat voi pakastaa vuorokaudeksi. Näin päästiin meidän suurperheessä täistä eroon kertaheitolla.

Vierailija
46/46 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätäihän pitää häätää muutamaan kertaan, sillä niitä munia jää henkiin. Eli jos käsittelyn jälkeen ei saa kaikkia munia pois niin kyllä niitä täitä taas viikon päästä on.

Paranix kyllä aika hyvin tukkii myös munien ilma-aukot, ja täithän se tappaa tulehduttamalla. Mutta:

Keski-Euroopassa ja U.S.A:ssa käytetään usein ihan oliiviöljyä. Sitä ei pahemmin täällä kukaan suosittele, koska se on sotkevaa puuhaa ja apteekksi ei oliiviöljyä myy. Lisäksi olivviöljyn pitää olla päässä ainakin 8h.

Meillä on häädetty täin oliiviöljyllä pitkistä ja paksuistakin hiuksista.

Esim. Intiassa ihmiset öljyävät hiuksensa juuri siksi, että ne kiiltää ja ettei niihin tule täitä.

Toinen mikä on kohtalokasta saivareille on ihan normi kuuma hiustenkuivaaja.

Sitten se vastahakoisen isän hoitaminen on myös tarkeää. Meidän lapsen koulun th sanoi, että ne, jotka säilyttävät päässään täitä, on yhä useammin perheen isä, joka ei suostu hoitorumbaan.

Ja muuten. Mitä puhtaampi hius, sitä innokkaammat täit. Hiustenhan kuuluisi olla suojaavan talin peittämät, mutta mehän pesemme sen pois.