Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ballonki- käynnistys

Vierailija
13.08.2012 |

Onko tästä synnytyksen käynnistämisesta kokemuksia? Mahdollisesti itselleni tuollainen laitetaan.. miltä tuntui? Kuinka kovaa katetria piti vetää, jotta näki onko se paikoillaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tuntia laitosta alkoi säännölliset supparit, kolme tuntia siitä otettiin ulos. Siitä sitten siirrettin saliin kalvojen puhkaisuun. Kyllä se kohdunsuulla oli tosi tiukasti, kävin vessassakin ihan normisti, eikä mihkään liikkunut.

Kaksi aiempaa lähtenyt itsestään käyntiin, niihin verrattuna supistukset oli tosi laimeita. Tuntui ettei homma etene ollenkaan, ja ponnistusvaiheessa joutui tekemään kovemmin töitä, kun ei ollut kovia suppareita tukemassa ponnistusta.

Vierailija
2/2 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtoina oli lääkkeellinen käynnistys ja ballonki. Mulla on käynnistetty kerran cytotecilla ja se oli tosi raju synnytys, ei ehditty edes epiduraalia vaikka olin sairaalassa jo valmiiksi. Supistukset todella voimakkaita.

Kolmas käynnistettiin sitten ballongilla. Aamulla laitettiin, se tuntui vähän kipeältä se laitto mutta ei mitenkään mahdoton. Vertaisin ehkä papa-kokeeseen tai kierukan laittoon. Sisällä ollessaan se ei tuntunut kipeältä,vähän oudolta kylläkin.

Mulla ballonki pysyi ehkä joku 12-14 sisällä. Seuraavana aamuna tarkistettiin tilanne ja silloin olin jo hyvin auki ja pääsin saliin. Supistuksia kipeinä ei ollut vielä yhtään, mutta olin jo 4 senttiä auki. Hiukan oksitosiinia ja touhu vauhdittui. Oksitosiinista kesti viitisen tuntia synnytykseen, sain epiduraalin. Hyvin sujui.

Jos pitäisi uudestaan valita cytotecin ja ballongin välillä, niin valitsisin ballongin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla