Miten selviydyn jouluun asti?
Ei töitä.
Ei varaa harrastuksiin.
Ei kavereita.
Sukulaiset toisella paikkakunnalla.
Ei mitään odotettavaa.
Paitsi ehkä joulu.
Kommentit (24)
laman aikaan, kun mä vielä kaupanpäälle asuin kotona, vanhempien luona, 24-vuotiaana. En saanut asuntoa, koska ei ollut töitä.
Kävin työkkärissä kerran viikossa ja hain töitä ihan älyttömästi, varmaan 20 hakemusta viikossa, ihan ympäri Suomen, lisäksi otin selvää kaikista koulutuksista, vaikka just olin opiskellut kauppiksessa, kävin muistaakseen excel-kurssin uudestaan ja sitten kävin työväenopistolla tekee voileipäkakkuja, tanssitunnilla opiskelemassa valssia jne jne.
Kauaa ei mennyt kun oli 4 iltana viikossa menoa. Työttömänä sain puoleen hintaan kurssit ja sitten kun oli vaikka 3 kurssia maksettuna, sain neljännen ilmaiseksi. Ne oli tosi halpaa lystiä ja sain uusia tuttuja.
Puolen vuoden päästä sainkin sitten töitä.
Pääsin haastatteluun siksi kun olin tehnyt kuulemma todella kauniin työpaikkahakemuksen. Käytin aikaa hakemuksen tekemiseen kauan, pari h, tekstasin käsin ja olin maalannut vesiväreillä taustan. Nykyään sellaiset eivät ole enää mahdollisia, kun hakemuksen laitetaan netin kautta, mutta suosittelen extrapanostusta asiaan.
Hyvä tuntipalkka, otat vastaan kaiken minkä saat. Muutamilla tunneilla saa jo hyvän liksan. Kerää pulloja, pieni lisä sekin kassaan.
nyt parina päivänä tehnyt niin, että syön puuron, käyn lenkillä, laitan lounaan josta riittää illemmaksi toinen annos ja pakastan loput. Hain kirjastosta kirjoja ja olen lukenut illat.
Jotain sosiaalista tarvitsisi löytää, ja tuossa tulikin jo hyviä vinkkejä.
viestisi antoi vähän toivoa.
Tuntuu, että jokin päivärytmi olisi löydettävä, kesän olen elänyt miten sattuu kun valoisat yöt ovat valvottaneet.
Täytyypä selvittää nuo setelit, ei niitä ole ainakaan missään mainostettu.