Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noni, tulipaha toimeentulotukipäätös!!

Vierailija
13.08.2012 |

Multa loppu opintotukikuukaudet ja valmistuminen häämöttää parin kuukauden päässä. Siis silloin saisin paperit kirjaimellisesti kouraan.

Töitä on luvassa (tosin muutaman kuukauden sijaisuus vaan) marraskuusta eteenpäin, olen itse hommannut työpaikan.

Olen päätoiminen opiskelija, teen vielä kaksi tenttiä ja viimeistelen gradun. Mulla on 2,5-vuotias lapsi, joka on päivähoidossa. Nyt sosiaalitoimisto ilmoitti ettei myönnä toimeentulotukea ennenkuin olen hakenut kodinhoidontukea.

Oujee. Kai mä sit yöllä luen niihin tentteihin ja teen sen gradun loppuun. Ja sit parin kuukauden päästä haen uuden hoitopaikan kun menen töihin. Eniten harmittaa lapsen puolesta, kun sillä on niin älyttömän kiva pph nyt!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne liksat voittaa tttuen mennen tullen

Vierailija
2/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pepa niin hyvä, että siitä isot rahat kääris. Voisin joutua ite ennemminki maksupuolelle :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhytnäköiseltä päätökseltä kuulostaa. Ota yhteys sosiaalityöntekijään tai -ohjaajaan, josko he voisivat harkita tilannetta enemmän kuin etuuskäsittelijä. Kuulostaa oudolta!

t: entinen etuuskäsittelijä

Vierailija
4/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet avuton, jos et pysty opiskelemaan kun yksi taapero pyörii jaloissa.

t. kahden lapsen äiti ja omien vanhempiensa omaishoitaja, joka suoritti tutkinnon oman työn ja hoitorupeaman ohessa

Vierailija
5/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee valitus.

Vierailija
6/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan huomenna sinne, tänään ei ole enää puhelinaikaa.

Siinä kelan päätöksessäkin menee aikaa, ahdistaa vähän tämä tilanne. Ja tosiaan harmittaa tuo lapsi, kun sehän on ihan varmaa ettei enää samaan paikkaan pääse! Tuonne pph:lle on mennyt joka aamu hymyssäsuin.

Ymmärrän kyllä, että näinhän se menee kaikkien taiteensääntöjen mukaan, ei siinä mitään. Joskus tuli tuhlattua noita opintotukikuukausia kesällä kun ei saanut töitä ja sit tuli opiskeltua vähän huonosti. :(

ap

Vierailija
7/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tajunnu,että lapsi on tarhassa, koska opiskelet päätoimisesti.

Toimeentukea ei voida myötää, ellei kaikkia lakisääteisiä etuuksia ole haettu, mutta sinuntilanteeseesi ei voida myöntää kotihoidotukea. Eli huolimattomuutta käsittelijältä. Tai puutteita hakemuksessa. Katsoi vin, etä lapsi on alle kolme.

Vierailija
8/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet avuton, jos et pysty opiskelemaan kun yksi taapero pyörii jaloissa.

t. kahden lapsen äiti ja omien vanhempiensa omaishoitaja, joka suoritti tutkinnon oman työn ja hoitorupeaman ohessa

Onnea sulle, pystyt kaikkeen ja olet mahtava! Mikä ala sulla on?

Vierailija
9/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai myös ulkoilutit naapurin koirat ja vaihdoit kummien kissojen hiekatkin siinä sivussa. :DDD

Vierailija
10/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet avuton, jos et pysty opiskelemaan kun yksi taapero pyörii jaloissa. t. kahden lapsen äiti ja omien vanhempiensa omaishoitaja, joka suoritti tutkinnon oman työn ja hoitorupeaman ohessa

Kunnioitettava suoritus, mutta me ihmiset ollaan erilaisia. Se, että sinä sait tuossa tilanteessa tutkinnon suoritettua, ei tarkoita sitä, että siihen jokainen pystyisi. Eri ihmisillä on erilainen stressinsietokyky yms.

Vierailija
11/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on luvassa (tosin muutaman kuukauden sijaisuus vaan) marraskuusta eteenpäin, olen itse hommannut työpaikan.

Mutta tämä pisti naurattamaan. Itsehän ne työpaikat hommataan aina. XD Selventäisitkö, mitä muita vaihtoehtoja voi olla?

Vierailija
12/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tajunnu,että lapsi on tarhassa, koska opiskelet päätoimisesti.

Toimeentukea ei voida myötää, ellei kaikkia lakisääteisiä etuuksia ole haettu, mutta sinuntilanteeseesi ei voida myöntää kotihoidotukea. Eli huolimattomuutta käsittelijältä. Tai puutteita hakemuksessa. Katsoi vin, etä lapsi on alle kolme.

jäädä kotihoidontuelle kaksi kertaa? Jos siis otan lapsen hoidosta niin mullehan voidaan myöntää tuo tuoki?

ap

Vierailija
13/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit edes saada kotihoidontukea jos olet päätoiminen opiskelija? Miksi eivät myönnä sinulle toimeentulotukea miinustettuna kotihoidontuen summalla? Hae kelalta sitä kotih.tukea. Merkitse, että olet opiskelija.

Tuskin myöntävät sitä sinulle.

Sitten tai sitä ennen jo, laita valitus. Lapsi on varmaan kunnallisessa hoidossa?

Ota yhteyttä päivähoidon ohjaajaan ja kysy, voiko lapsi olla takuupaikalla siten, että palaa samalle hoitajalle syksyllä, kun tiedät että tulet tarvitsemaan hoitoa kuitenkin.

Miten voit olla päätoiminen opiskelija, jos olet päivät lapsen kanssa? Vaikka joku 3 lasten äiti onkin väitellyt tohtoriksi tenavat kintuissaan, ei se tarkoita että se sama sujuisi kaikilta. Onhan sitä ennen synnytettykin saunassa ja heti noustu lehmät lypsämään ja peltotöihin. Ja onhan ennen ukot ryypänneet ja vieraissa ravanneet, miksi pitäisi estää tämän päivän miehiä toteuttamasta miehisiä avujaan kun ennenkin saivat.

Vierailija
14/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätoiminen opiskelija ja lapsi hoidossa. Opintotukikuukaudet loppuivat kesäkuuhun ja sen jälkeen olen elänyt säästöillä.

Nyt siis pitäisi ottaa lapsi pois hoidosta ja hakea kodinhoidontukea. Sitähän ei missään nimessä estä se, että on opiskelija, kunhan vain lapsi on kotona.

ap

Vierailija
15/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki kuukaudet käytetty. Opiskelen vielä (pari tenttiä + gradu) 2- vuotias tyttö tarhassa ja saan kyllä toimeentulotukea. Päätös oli, että saan toimeentulotukea, jotta pystyn saattamaan opintoni päätökseen.

Vierailija
16/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi raskasta yrittää lukea tenttiin ja kirjoitella gradua lapsen pyöriessä jaloissa.

Tuo sossu on mielenkiintoinen laitos... Kun olet tarpeeksi säälittävä elätti, niin tuet juoksee. Väliaikaiseen rahapulaan yritetään luistaa kaikin keinoin. Luulisi, että asia olisi toisinpäin: väliaikaisesti apua hakevia ymmärrettäisiin paremmin kuin vakituisia elättejä.

Kaverilla kävi vähän samoin. Opintotuki loppui joulukuussa, teki hikihatussa gradua, valmistui maaliskuussa ja pääsi huhtikuulta töihin. Sossussa sai tapella rahasta, kun hokivat vaan, että "kyllä tuolla työkokemuksella nyt jotain pitäisi löytyä..." Ja kaveri hoki takaisin, että "mutta mä en halua, kun mun on pakko nyt puristaa tää gradu, ettei se jää taas roikkumaan". Kaveri on sittemmin ollut 10 vuotta töissä ja kertaakaan ei ole sossusta hakenut sen jälkeen rahaa tai ennen sitäkään.

Vierailija
17/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontukea.caikka tiedät ettet sitä saa.Sossu näkee kelan sivuilta, että o,et toimittanut hakemuksen, joten päätöstä kotihoidontuesta odotellessasi saat odotteluajalta toimeentulotukea.Ja kun päätös, kielteinen, sitten saapuu sieltä kelasta, ei sossulla pitäis olla valittamista.

Vierailija
18/18 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka lasta hoitaa tenttien ja tenttiin lukuaikoina,gradun kirjoittamisen aikana ja seminaareissa. sun pitää kertoa myös mitä palkkaa annat. sossu on sitä mieltä että totta pirussa saat kotihoidon tuen kun sitä oot hakenut ja perii kotihoidontuesta kaikki maksamansa tuet takaisin. jos siis on maksanut sulle toimeentulotukea. sossu vaatii sun menemään töihin koska oot opiskelija..