Menen naimisiin mutta en voi kutsua molempia vanhempiani samaan aikaan, mitä teen?
Ei, he eivät ole sen verran aikuisia että osaisivat käyttäytyä :( (nähty mm. veljentyttöni ristiäisissä muutama vuosi sitten) Vihkiminen maistraatissa ja juhlat meillä kotona eli olisivat kokoajan väistämättä samassa tilassa.
Olen ajatellut että kutsun äitini vasta seuraavana päivänä kahville, on ollut sen verran viileät välit viime aikoina, mutta äitini varmasti pahoittaa mielensä jos kuulee että isäni ja naisystävänsä ovat olleet juhlissa... :/
Kommentit (12)
että sopivat keskenään kumpi tulee vai tulevatko yhtäaikaa. Älä itse ota paineta yhtään heidän ongelmastaan.
Sanoit heille, että olet kutsunut molemmat ja jos toinen marttyyrina kieltäytyy niin sithän ongelma on ratkaistu ;)
Kutsut molemmat ja annat vanhempiesi harkita ja miettiä miten toimivat. Tuo on heidän ongelmansa, ei sinun.
muuttuneet jäisiksi, äitini ei voi sietää isäni naisystävää joka on venäläinen, ja joka todennäköisesti isäni kanssa tulee. Isäni vihaa äitiäni, siis ihan pyhää täyttä vihaa. Todennäköisesti juhlat menisi niin että tunnelma olisi niin äärimmäisen kireä että kellään ei olisi kivaa joten sitä en todellakaan halua.
Ymmärrän hyvin. Juuri tuosta syystä me emme voi edes haaveilla järjestävämme häitä. Kommankin vanhemmat ovat eronneet, eivätkä mahdu samaan tilaan. Lisäksi oma äitini saattaisi vetää liikaa viinaa. Pakko varmaan karata naimisiin...
Sanotte heille, että ette kutse heitä, koska ette halua ottaa riskiä että pilaisivat teidän juhlanne.
Älä tee ongelmaa itsellesi heidän ongelmistaan! :) Pidät kivat pippalot ja voit kutsua heidän sijastaan vaikka pari hyvää ystävää ennemmin :))
heille etukäteen, että menette xx.xx. päivänä naimisiin ja teillä on "jatkot" kotona. Kerrotte, että kutsutte molemmat tai ette kumpaakaan. Sinä päätät kutsutko isäsi uutta naista vai et.
Minulla on ihan samanlaiset ongelmat vanhempieni kanssa, jätin kylmästi molempien uudet puolisot kutsumatta. Juhalat onnistuivat!
heille etukäteen, että menette xx.xx. päivänä naimisiin ja teillä on "jatkot" kotona. Kerrotte, että kutsutte molemmat tai ette kumpaakaan. Sinä päätät kutsutko isäsi uutta naista vai et.
Minulla on ihan samanlaiset ongelmat vanhempieni kanssa, jätin kylmästi molempien uudet puolisot kutsumatta. Juhalat onnistuivat!
Kysyt äidiltäsi ja isältäsi että mitäs nyt sitten tehdään? Molemmat varmaan sanovat etteivät tule jos toinen tulee niin sitten sanot että sinä kutsut molemammat ja saavat itse sitten päättää kuka tulee.
Et voi ottaa vastuuta toisten käytöksestä ja uskon ettet halua heitä pilaamaan hääpäivääsi. Kysy suoraan heiltä mitä pitäisi tehdä ettei päivä mene pilalle.
vähän sama tilanne. Ongelma on ratkaistu niin, että isäni ei vain ota koskaan naisystäväänsä mukaan juhliin. Ihan omasta aloitteestaan toimii näin. Äitini on sanonut ettei tulisi juhliin, jos nainen tulisi. Hänelle olen sanonut, etten voi vaikuttaa siihen, tulevatko isäni ja nainen yhdessä vai ei.
Isäni siis on ratkaissut ongelman näin. Tosin nykyisin vähän jännittää, mitä se nainen ajattelee, varmaan luulee, etten minä häntä ikinä kutsu tai olen isälleni jotain sanonut. Todellisuudessa kaikki ovat aina kutsuttuja ja oma häpeänsä, jos eivät osaa käyttäytyä.
eivät sentään riitele julkisesti tms., mutta olen miettinyt myös tuota naimisiinmeno -asiaa... jotenkin hölmöä, kun en voi vanhempiani laittaa vierekkäin kättelemäänkään... enkä usko, että isäni olisi hääjuhlassa hetkeäkään pidempään kuin on pakko...
No, joka tapauksessa olen pohtinut, että kunhan meillä on varaa mennä naimisiin, taidetaan varata vihkiminen suomalaisessa seurakunnassa esim. Kreikassa tai Espanjassa, ihan vain lapset mukana... vältytään häslingiltä, ja ehkä voidaan ottaa vain kaaso/bestman -pariskunnat mukaan jos halutaan... tai sitten ei. Saisi kuitenkin kirkollisen vihkimisen, kun maistraatti ei oikein minua nappaa...
No kuka estää olemaan kutsumatta kumpaakaan? Ei verisukulaisuus tarkoita, että olisi pakko kutsua tai vaihtoehto olisi "karata naimisiin". Te voitte pitää ihan millaiset häät tahansa ja kutsua ketä haluatte. Tuskin te kutsutte huonosti käyttäytyviä kavereitakaan, joiden kanssa ette ole väleissä? See my point?
kerta jos eivät osaa käyttäytyä.
Ehkä hekin ovat oppineet ajan myötä jotain ja aika parantanut haavoja.
Myös meidän suvussamme on vastaava tilanne, sisareni ja hänen ex-miehensä eivät pysty olemaan samassa tilassa. Surullista kaikille, niin juhlan järjestäjillle kuin muillekin sukulaisille, kun yksi ei voi olla yhdessä juhlimassa.