Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletk kurinalainen ihminen? Miten se näkyy elämässäsi?

Vierailija
12.08.2012 |

Pystytkö hyvään itsekuriin? Ja jos, niin miten hyödynnät sitä? Tuottaako se sinulle paljon iloa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi laihduttamisessa :( Ei aina tuota iloa, koska olen myös kontrollifriikki ja rentoutuminen on vaikeaa. Päällepäin kaikki on hyvin.

Vierailija
2/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juo alkoholia, en polta tupakkaa, olen selibaatissa 7:ttä vuotta ( naimisissa), en itke, en suutu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin intuitiolla ja teen mitä haluan, enkä tunne mitään tarvetta pitää itseäni "kurissa". Ei minulla ole sellaisia haluja joita vastaan pitäisi taistella kurilla. Mitä en halua tehdä, en tee. Kaikki asiat tulee kuitenkin hoidettua, olen normaalipainoinen ja työssäni menestyvä jne. Eli hyvin menee ilmankin itsekuria.

Vierailija
4/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
5/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyn kai vaan siksi, että haluaisin oikeastaan olla, monellakin elämänalueella, olematta kuitenkaan varma, että sekö sitten tekisi minut lopulta onnelliseksi.

ap

Vierailija
6/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hyvin laiska ja saamaton

Vierailija
7/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän suorittamisen muille, itse liihotan nautinnosta toiseen. Paljon seksiä, hyvää ruokaa, musiikkia, seuraa..aaah. Olen hyvin aistillinen ja herkkä ihminen, nautin myös mm. luonnosta.

Itsekuri on järjestelmän uhreille, jotka yrittävät hyväksyttää itsensä muilla. ;)

t. pyykit korissa yli viikon koska ei huvittanut pestä

Vierailija
8/12 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän suorittamisen muille, itse liihotan nautinnosta toiseen. Paljon seksiä, hyvää ruokaa, musiikkia, seuraa..aaah. Olen hyvin aistillinen ja herkkä ihminen, nautin myös mm. luonnosta.

Itsekuri on järjestelmän uhreille, jotka yrittävät hyväksyttää itsensä muilla. ;)

t. pyykit korissa yli viikon koska ei huvittanut pestä

ruoasta, seksistä ja luonnosta, ei se sulje itsekuria pois.

Vierailija
9/12 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta kai olen ihan normaali ihminen, en myöhästele, teen työni ja hoidan lapset jne. Mut mulle itsekuri tarkoittaa esimerkiksi sitä, että pimeänä talvi-iltana, vaikka kuinka haluaisi vaan olla kotona, pakkaa jumppavaatteet ja lähtee sinne kylmään viipottamaan, vaikka ei yhtään huvittaisi koko jumppa, mut sen tekee koska se jumppa on pitkällä tähtäimellä hyväksi. Tai että syö kasviksia joista ei pidä, vaan koska se kyseinen kasvis sisältää paljon rautaa tms. Tai jättää kalkkunafileet ostamatta vaikka pitää kalkkunasta, koska tietää että tuotanto on lähellä eläinrääkkäystä. Tällaisia asioita. Niissä olen huono.

Vierailija
10/12 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta kai olen ihan normaali ihminen, en myöhästele, teen työni ja hoidan lapset jne. Mut mulle itsekuri tarkoittaa esimerkiksi sitä, että pimeänä talvi-iltana, vaikka kuinka haluaisi vaan olla kotona, pakkaa jumppavaatteet ja lähtee sinne kylmään viipottamaan, vaikka ei yhtään huvittaisi koko jumppa, mut sen tekee koska se jumppa on pitkällä tähtäimellä hyväksi. Tai että syö kasviksia joista ei pidä, vaan koska se kyseinen kasvis sisältää paljon rautaa tms. Tai jättää kalkkunafileet ostamatta vaikka pitää kalkkunasta, koska tietää että tuotanto on lähellä eläinrääkkäystä. Tällaisia asioita. Niissä olen huono.

Vierailija
11/12 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska toisissa asioissa riittää itsekuria todella paljon, toisissa taas ei. Esimerkiksi pystyn pitämään itseni puolimaratoonikunnossa vuodesta toiseen, ei tuota ongelmia. Sen sijaan työn ohessa suoritettavat opinnot eivät juurikaan etene, ja sehän kyrsii...mutta en vaan saa pakotettua itseäni niiden kimppuun, vaikka mielelläni kyllä haluaisin valmistua uuteen ammattiin.

Lapsia kyllä jaksan erittäin kurinalaisesti viedä harrastuksiin ja tsempata harjoittelemaan. Jaksan myös kokata perheelle terveellistä ruokaa lähestulkoon joka päivä.

Vierailija
12/12 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sen, mitä on pakko: maksan laskut ajallaan, käyn työssä, vien lapsen ajallaan lääkäriin ja käyn siellä itsekin jne. Ylimääräiseen ikävystyttävään hommaan minun on vaikea itseäni pakottaa. Niinpä en ole koskaan pystynyt viemään lasta harrastuksiin, joihin tämä ei itse halua mennä, en ole jaksanut työpäivän jälkeen tehdä illallista, vaan olemme tarjonneet lapselle iltaruoaksi eineksiä tai munakasta tai lättyjä, koska niitä on helppo laittaa, liikuntaa en harrasta, koska en tykkää ja koen sen työlääksi, laihdutuskaan ei vielä ole onnistunut.