Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Clomit tehosi, mutta munis ei jaksa kasvaa " valmiiksi" ?

26.11.2005 |

Tervehdys clomistit!

Onko se yleistä, että vaikka seurantaultran mukaan munarakkula on kasvanut clomien ansiosta normaalisti kp12 asti, se ei silti jaksa kasvaa loppuun asti? Mulla oli kp12 kaksi munarakkulaa, isoin 16mm ja toinen 14mm. Kävin myös kp10 ultrassa, ja lääkärin mukaan siitä munarakkulat oli kasvanut normaalisti noin pari milliä/päivä.

Mutta nyt musta tuntuu, että hormonitoiminta olis hidastunut/lakannut kokonaan. Alkuviikosta tuli lupaavasti limoja ja tuntui muutenkin, että hormonit hyrräsi, mutta nyt ei lähes mitään! Ovistesteistä on tullut vaan hailuja viivoja, jotka ei juurikaan ole vahvistunut. Huolehdinko turhaan, vai käykö usein niin, että jopa tollanen 16mm munarakkula vaan lakkaa kasvamasta, jos oma kroppa ei tuota tarpeeksi jotain hormonia ilman apua? Mitä sille sitten voi tehdä? En usko, että lääkäri lisäisi clomiannostusta, kun kp10 oli jopa kolme munista kasvamassa. Söin 1tbl/kp3-7.

Onko kellään vastaavasta kokemuksia? Sen vuoksi tässä mietityttää, kun eka clomikierto vasta meneillä ja eka inssi olis tarkoitus tehdä tähän kiertoon, jos kaikki menee hyvin.

-Q-

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli clomeja popsin useita kiertoja ja seurantaultrassa näkyi aina 1-3 hyvänkokoista follikkelia. Lääkäri vain totesi että vaste on hyvä, jatketaan. Söin clomeja puolisen vuotta, jossain vaiheessa annostus nostettiin 2 tbl/kp3-5. Aluksi siis 1 tbl/kp 3-5. Sitten kävin jostain syystä ultrassa loppukierrossa jolloin havaittiin etteivät " herkullisen" näköiset isot munrakkulat olleetkan puhjenneet vaan kuivuneet kokoon. Eli eivät kuitenkaan olleet jaksaneet kasvaa ihan niin suuriksi että olisivat kunnolla irronneet. Näin oli ilmisesti käynyt ainakin hyvin monessa kierrossa joten ihan turhaan olin niitä clomeja popsinut. Tarkoitus oli jatkossa otta käyttöön pregnyl-pistokset joilla munis olisi sopivana hetkenä irrotettu mutta saatiinkin kaikkien yllätykseksi luomutärppi ennen kuin ehdin hakea pregnylin apteekista :-) Kannattaisi minusta kyllä varmistaa ovis verikokeella eikä syödä " turhaan" clomeja. Minullakin siis ovistesti näytti kahta vahvaa viivaa myös siinä kierrossa jossa munikset todistetusti jäivät puhkeamatta.

Vierailija
2/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on siis mahdollista, voihan prkl.....

Juu, kyllä mulla varmistetaan verikokeilla vielä se ovis, joten eiköhän se sitten selviä. Vielä ei kyllä testitkään ole näyttäneet plussaa, joten en edes kuvittele oviksen olleen. Äh, kun en jaksaisi odottaa!

Saanko vielä udella/tiedätkö, minkä kokoiset munarakkulat sulla " kuivui kokoon" , eli ei sitten puhjennutkaan? Eli oliko samaa kokoluokkaa, kun mulla nyt (16mm)?

Onnea plussastasi! Vai onko tuo plussasi nyt jo ihan oikea lapsi? :)

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä mittailtiin ja minäkin sen koon kyllä kuulin mutta en kyllä millään muista. Kuitenkin niin hyvän kokoisia ettei lääkäri epäillyt ollenkaan niiden irtoavan. Pääasia, että pääset verikokeeseen tarkistamaan asian. Äläkä vielä heitä kirvestä kaivoon, minä en ainakaan tuntemusten perusteella voinut sanoa ovuloinko vai enkö. Itseasiassa juuri siinä kierrossa, jossa en varmasti ovuloinut, olin tuntevinani oviksen :-) Ja tämä plussakierto oli niin oireeton kun olla ja voi. Tsemppiä yritykseen!

Aurina ja toukoyllätys

Vierailija
4/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quiero3!

Samankaltainen tilanne oli minullakin, aluksi vaste clomeihin oli loistava ja useampi rakkula kasvamassa. Inssipäivänä vain yksi oli jaksanut kasvaa isoksi ja muut jääneet kasvamatta. Lääkäri ihmetteli tilannetta ja juuri tuohon " vaivaan" sain piikkireseptin, jonka aloitan seuraavassa kierrossa, jollei tämä inssi tuota tulosta. Kaiketi omat hormonivarastot on niin pienet, ettei rakkulat jaksa kasvaa.

Miliko

Vierailija
5/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miliko:

Samankaltainen tilanne oli minullakin, aluksi vaste clomeihin oli loistava ja useampi rakkula kasvamassa. Inssipäivänä vain yksi oli jaksanut kasvaa isoksi ja muut jääneet kasvamatta. Lääkäri ihmetteli tilannetta ja juuri tuohon " vaivaan" sain piikkireseptin, jonka aloitan seuraavassa kierrossa, jollei tämä inssi tuota tulosta. Kaiketi omat hormonivarastot on niin pienet, ettei rakkulat jaksa kasvaa.

Tänä aamuna ilman minkäänlaisia ennakkotuntemuksia ovistesti oli kuin olikin selkeä plussa! Ja nyt on alavatsa ollut pirun kipeä koko päivän ja oikein etoo, kun niin hormonit jyllää selkäpuolella... Näinköhän se munis ehtii irrota jo ennen huomisaamun inssiä...? No, me kyllä vähän kotona jo varmisteltiinkin...

Katsoiko lääkäri sulla just ennen inssiä siis, montako rakkulaa siellä vielä oli? Muakin se tietty kiinnostais, joten toivon, että se katsotaan huomenna. Ja sitten verikokeilla varmistetaan ovis, mutta kai se nyt on kun tämmönen myllerrys kerran yhtäkkiä alkoi. Limoja ei ole näkynyt, se vähän kyllä ihmetyttää. Millään en uskaltais alkaa piikittelemään, joten toivon parasta, pelkään pahinta...

Mikäs vointi sulla on? Joko alkaa jostain nippailla lupaavasti?

-Q-

Vierailija
6/6 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lääkäri ultralla katsoi ennen inssiä mikä oli munarakkuloiden tilanne ja kertoi, että vain se yksi oli kasvanut isoksi. Ovislimoja en ole itse tainnut koskaan oikein kunnolla havaita, enkä ollut inssipäivänäkään, mutta lääkärin sanojen mukaan limaa erittyy esimerkillisesti. Ehkä se lima ei siis olekaan mikään jähmeää limaa niin kuin olin kuvitellut, vaan vähän juoksevampaa.

Kuinka inssisi sujui? Mikä on tunnelma ja tilanne nyt? Oma tila on ihan normaali ja ehkä nyt kun inssistä on kaksi viikkoa, voisin jo vähän ruveta jännittämään. Perjantaina on lupa tehdä raskaustesti jos on aihetta. Ainakaan vielä ei tunnu miltään, jollei sitä, että tissit tuntuu olevan vähän kovemmat tai turvonneemmat, lasketa. En ole koko vuoden kestäneen yrityksen aikana liiemmin oireita yrittänyt vahdata, eikä niitä olisi voinut ollakaan, mutta nyt taitaa tämä viikko mennä oireiden tunnustelemiseen...

Miliko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän