Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

psyk sh vastailee seuraavan puolen tunnin ajan:-)

Vierailija
12.08.2012 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen suosimista kun toinen lapsista on helppo ja toinen vaativa? Vaativa saa paljon enemmän kieltoja ja negatiivista palautetta ja kyselee itse miksi häntä aina kielletään ja miksi toiselle lapselle ollaan mukavampia. Vaativa on useammin pahalla tuulella, vastustaa vanhempia, huutaa ja osoittaa näyttävästi mieltään. Hyvällä tuulella ollessaan on aivan ihana.

Molempia tietysti rakastetaan yhtä paljon. Toinen saa vaan vanhemmat kiihtymää tuhat kertaa useammin kuin toinen.

Vierailija
2/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis on lapsia, ollaan aika nuoresta 20v oltu yhdessä. Mitä kannattaisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten potilaan roolista pääsisi takaisin hoitajan rooliin?

Olen vaikean sairauden myötä viimein onnistunut ja oppinut olemaan potilas. Pitäisi palata vanhaan rooliin. Vinkkejä

Vierailija
4/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko masentuneet ihmiset koko ajan surullisia ja ahdistuneita? Jos on esimerkiksi jäänyt työttömäksi tms, niin mitkä ovat ne oireet, joiden perusteella hänet voidaan katsoa masentuneeksi ja määrätä sairaslomaa?

Vierailija
5/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilaat lähetetään heti somaattiselle puolelle hoitoon jos potilaalla on vaikka pissatulehdus? Ettekö osaa antaa potilaillenne antibiootteja? Ja miksi psykiatriselle puolelle ei oteta potilaita somaattiselta puolelta hoitoon, jos potilaan ongelma on selvästi psyykkinen, mutta tarvitsee esim. yhden hoitajan apua vessassa, selityksenä aina, että on "liian vaikeahoitoinen".

Vierailija
7/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lääkärit ovat hoidosta vastuussa?

Vierailija
8/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti psyk sh?

Vierailija
9/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tunnistat ja mietit asiaa, se jo tarkoittaa, että kiinnität tilanteeseen huomiota!

Tilanteenne on vaikea. Tärkeää olisi, että vaativampikin lapsi saisi positiivista palautetta aina kun siihen vaan on mahdollisuus ja näin ehkäistä ikävä negatiivisen huomion kierre. Ihan arjessa pienillä asioilla voi vaikuttaa. Muista että yhtä tärkeää on antyaa huomiota helpommalle lapselle, ettei hänestä tulsi "näkymätön". Jos tuntuu, että tarvitsette apua, ottakaa yhteys oman alueen perhe/nuorisoneuvolaan.

Voimia!

Sh

Vierailija
10/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vastata teitä enempää tuntematta, mutta uskoisin ettei kyse ole vain ulkonäöstä. Pienet asiat voivat kasvaa tiiviissä liitossa suuriksi ja niillä voi suojautua oikeilta kipeiltä asioilta, joita ei ole valmis käsittelemään.

sh

Vierailija
11/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heititpä kinkkisen!

Ja valitettavasti en osaa vastata tietämättä enempää työnkuvastasi ja sairaudestasi(?).

Mutta mieti haluatko takaisin vanhaan, vai olisko tämä jonkun uuden alku?

Voimia!

sh

Vierailija
12/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Kun masennusoireita kartoitetaan, otetaan huomioon kuinka paljon oireet haittaavat normaali elämää ja mitä stressitekijöitä elämässä on. Kaikkea masennusta ei esim. ole syytä lääkitä. Stressaavat tekijät, kuten vaikka työttömyys voivat joillakin laukaista masennuksen, toiset selviävät sairastumatta.

Vierailija
13/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on mahdoton vastata kun en tiedä mistä kunnasta/yksiköstä kyse.

Valitettavasti kiireisillä akuuttiosastoilla saatetaan kierrättää potilaita, jotta saadaan tilaa uusille.

Onko kertomassasi tapauksessa kyse geriatrianosastosta? Niistä minulla ei valitettavasti ole kokemusta ollenkaan.

sh

Vierailija
14/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatakseni minun pitäsisi tietää tilanne, josta kirjoitit ja valitettavasti en silti tuntematta tapausta ja siihen liittyneitä olosuhteita voi antaa tyhjentävää vastausta.

Mutta olet oikeassa, lääkärin pitäisi olla se, joka kantaa vastuun hoidosta!

Vierailija
15/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut silloin, kun sh tutkinto oli opistoasteinen ja erikoistuttiin, mutta olen päivittänyt osaamiseni amk:ssa.

Vierailija
16/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo aikaisemmin :-)

sh

Vierailija
17/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on mahdoton vastata kun en tiedä mistä kunnasta/yksiköstä kyse.

Valitettavasti kiireisillä akuuttiosastoilla saatetaan kierrättää potilaita, jotta saadaan tilaa uusille.

Onko kertomassasi tapauksessa kyse geriatrianosastosta? Niistä minulla ei valitettavasti ole kokemusta ollenkaan.

sh

vaan näin käy joka kerta. Työskentelen akuuttisairaanhoidossa kohtuullisen suuressa kaupungissa. Joka kerta kun psykiatrisesta sairaalasta tuodaan potilas somaattiselle puolelle, syynä on esim. "kuumeilu" (todellisuudessa 37.3), "Jalattomuus" (potilas kävelee itse tai yhden hoitajan saattamana), virtsatieinfektio on yksi yleisimpiä syitä, joka sitten hoidetaan suun kautta annettavilla antibiooteilla, edes pissanäytettä ei ole otettu psykiatrian puolella. Ymmärtääkseni olemme käyneet saman peruskoulutuksen, joten psykiatrian puolella pitäisi osata perusjutut hoitaa. Sen toki ymmärrän, että siellä ei ole aikaa iv tiputuksille.

Toisaalta on monia potilaita, jotka tarvitsisivat psykiatrista hoitoa, jotta somaattinen puoli saataisiin hoidettua, mutta näitä potilaita ei huolita psykiatriselle osastolle, koska ovat "vaikeahoitoisia" (saattavat tarvita yhden hoitajan apua vessareissulla). Mihin hävisi psykiatristen hoitajien ammattitaito ja ammattiylpeys?

Vierailija
18/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksiin, kun et kuitenkaan osaa ottaa kantaa mihinkään kysymykseen?

Vierailija
19/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos osastolle tulee potilaaksi lääkäri, jolla on esim. bentsoriippuvuus?

Vierailija
20/25 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin itselleni terapeuttia. Nyt olen valitsemassa kahden väliltä, toinen on psyk.sh. ja toinen psykologi. Molempien kanssa synkkaa. Onko sh:lla huonommat valmiudet toimia terapeuttina kuin enemmän opiskelleella psykologilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi