Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lasten toppavaatteista.

Vierailija
04.08.2012 |

Vaihdatteko joka vuosi uudet puvut talveksi,vaikka edellisen vuoden pukukin mahtuisi vielä??

Jos vaihdatte/ette vaihda niin miksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellinen vielä on sopiva, sitä käytetäänainakin siihen asti, että pysyvä lumi tulee. Tosin mulla on alesta valmiina myös se seuraava koko, jos vaikka tulee joku odottamaton kasvupyrähdys. Olis tylsä lähteä ostaan marraskuussa vaatteita täydellä hinnalla...vaikkei katastrofi sekään olisi.

Vierailija
2/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en todellakaan vaihda. Aivan hyvässä kunnossa vielä, ei ole kulunut, hyvälaatuinen. On mulla jotain isompaakin jo varalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos se puku vaihtuu isompaan niin vaihtuuko samalla kuosi vai pystyisittekö pitämään 2:na talvena samaa kuosia vai meniskö se liian mauttomaksi???

T.ap

Vierailija
4/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sama välikausihaalari 92 ja 110 senttisenä. Sävyjä oon valinnut silleen, että edes osa pipoista ja hanskoista sopii, tosin asusteet on halpoja ja menevät pitkään.

Toki jo 5-vuotiaan omaakin mielipidettä pitää kuunnella, hänhän ne vaatteet päälleen laittaa.

Vierailija
5/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kolmekin talvea. Lyhyt kasvuinen lapsi.

Vierailija
6/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku tosi ihana kuosi, niin voisin etsiä seuraavaksikin talveksi samanlaisen.

Meillä harvoin on vain yhtä pukua, joten ei siihen yhteen niin ehdi kyllästyä. Lisäksi mielestäni monet perushaalarit on vain niin kammottavan näköisiä, että silloin harvoin, kun jonkun hienon sattuu löytämään oikeassa hintaluokassa, niin kyllä sitä voisi ostaa samanlaisen seuraavaksikin talveksi.

Mulla on varalla muuten yks ihan karmeennäköinen 2-osainen asu, joka on siis isompi kuin se viime talvinen. Siis ihan perus se on, mutta musta vaan niin ruma. Menee se sit hätätapauksessa, jos ei alesta sit muka löydä jotain kivaa, mikäli se edellistalvinen käy tammikuussa pieneksi. Kirpparilta ostettu todella halvalla hyväkuntoinen puku toki. Mutta ajattelin silloin lähinnä pihapuvuksi kotipihaan huonommilla keleillä, ettei hienommat talvivaatteet mee pilalle.

Vierailija
7/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ajatellut tota että voisin kysyä lapselta mielipidettä nyt kun juuri täytti ton 5v :) meillä yleensä ollut vain yksi toppapuku/vuosi..Mietin että miksi pitäisi olla useampi.Toisaalta kun ajattelen niin voisi tarhaan hommata sen ns.huonomman puvun...ehkä. T.ap

Vierailija
8/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin useampi, koska mitä jos se yksi tulee likaiseksi? Ei toppapuvut kuivu niin nopeasti. Meillä on ainakin se kokohaalari ja kaksiosainen. Ei kyllästykään niin helposti. Ja vaikka viereiseen kauppaan mennessä ei tarvitse sitten pukea kokonaista haalaria, kun voi pistää pelkän takin.

Mä kysyn kyllä 3-vuotiaankin mielipidettä, mutta vaihtoehdot on tietenkin sellaisia, joista itsekin tykkään ja on varaa. On aika ihanasti alkanut jo miettiä, että mikä sopii minkäkin kanssa! Ei silti kiukuttele mun vaatevalinnoista (tietty valitsen yhteensopivat), vaan mun ostamat kelpaa hyvin, yleensä kaikki on vain ihanaa, vaikka onkin kovassa uhmaiässä!

Vierailija
9/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noin käynyt, koska mun lapsilla on yleensä sopivan kokoiset vaatteet.

Mutta jos nyt kävis niin, että edellisen talven toppapuku mahtuisi ja olisi jopa ehjä, sitä käytettäisiin niin kauan kun on kunnon lumi maassa, ja vasta sen jälkeen otettais keväällä alennusmyynnistä ostettu puku ja se syksyllä kaupasta varmuuden vuoksi ostattu puku käyttöön.

Yhtenä talvena kävi niin, että lapsella oli viisi toppahaalaria. Yksi edellistalvelta, yksi alennusmyyntilöytö, yksi syksyllä ostettu kun en muistanut että olin alelöytänyt, ja kaksi sisarukselta perittyä haalaria, jotka luulin jo myyneeni pois mutta olivatkin mummolassa säilytyksessä...

Vierailija
10/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ajatellut tota että voisin kysyä lapselta mielipidettä nyt kun juuri täytti ton 5v :) meillä yleensä ollut vain yksi toppapuku/vuosi..Mietin että miksi pitäisi olla useampi.Toisaalta kun ajattelen niin voisi tarhaan hommata sen ns.huonomman puvun...ehkä. T.ap

Miksi tarhassa pitäisi olla "huonompi puku"? Siellähän sitä eniten käytetään, niin eiks oo ihan kiva että siellä on hyvä ja toimiva puku?? En muutenkaan ymmärrä meininkiä, että tarhaan laitetaan paskinta mitä kaapista löytyy...

Vierailija
11/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samana (violetti/purppura), mutta merkki vaihtuu Ticketistä Mini a tureen. (Olisin halunnut Reimatecin, mutta en löytänyt sopivaa alesta.)

Violetti siksi, että se on aidosti unisex mielestäni. Tyttö kun ei halua enää ruskeita 5-vuotiaana pukea ja saman puvun soisi käyvän vielä pikkuveljellekkin..

Alkup. kysymykseen: Jos haalari mahtuu vielä ja on ok-kunnossa, sitä käytetään niin kauan, kuin mahtuu. Meillä ainakin Reimatecit säilyneet hyvin ja nyt tuo T2H meni yhdessä talvessa niin huonoon kuntoon, että piti ostaa uusi..

Vierailija
12/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 2 pukua/kausi/lapsi - se edellistalvinen ja uusi.

Vierailija
13/13 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarhassa pitäisi olla "huonompi puku"? Siellähän sitä eniten käytetään, niin eiks oo ihan kiva että siellä on hyvä ja toimiva puku?? En muutenkaan ymmärrä meininkiä, että tarhaan laitetaan paskinta mitä kaapista löytyy...

se teknisesti parempi puku päiväkotiin ja kotiin / varapuvuksi voi ostaa vaikka kosteussuojattoman halvan puvun. Meillä on usein ollut näin, esim. joku kirppispuku varapukuna. Lisäksi joku halpa siistimmän mallinen ns. kaupunkitakki (tämän ei todellakaan tarvitse olla kallis, marketeista + halpisketjuista löytää halpoja kivan näköisiä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän