Kertokaa, please mikä kaksospoikiani oikein vaivaa?
Kaksospojillani on kohta 2kk iästä alkaen ollut ensi pientä ihottumaa ja kuivaa länttiä naamassa, mutta nyt 7 kk iässä naamassa on edelleen kuivaa ja punaista ihottumaa sekä jalkojen taipeet kutisevat ja ovat punaiset sekä peräaukon ympärillä on punaista vaikka kuinka vaihtaisi vaippaa ja rasvaisi, niin ei mene pois. Lisäksi ollaan kohta oltu 10 päivää ns peptidimaitokokeilulla, mutta eipä näytä sekään oikein auttavan tuohon ihottumaan. Lisäksi verikokeet negatiiviset sekä prick-testeissä vain toiselta pojalta löydettiin munaallergia, mutta ei kuitenkaan maito. Munaa en mielestäni ole antanut pojille lainkaan/koskaan ja edelleen taipeet kutisee ja punoittaa? Onko kellään kokemusta, mikä voisi poikiani vaivata? Tulee aika kalliiksi juottaa turhaan peptidimaitoa kahdelle pojalle varsinkaan kun mikään ei tuota kallista maitoa oikein korvaa.Mutta eipä oireet ole oikein helpottaneet ihon osalta mitenkään, joten ei se varmaan maitoallergiaa ole vai voiko olla? Kertokaa!!Arg, tuntuu niin työlläältä tää salapoliisityö kaikkine valvomisineen..
Kommentit (8)
mulla oli myös vauvana se muna-allergia.
että kaivat jostain rahaa, ja menet näyttämään yksityiselle ihotautilääkärille lapsiasi.
Kuulostaa atooppiselta ihottumalta noi taivealueet, mutta kyllä rasvauksella pitäisi helpottaa.
Onko lapsesi tekemisissä lemmikkieläinten kanssa?
Tai oletko koittanut vaihtaa pyykinpesuainetta tms. ?
Ja mitä merkkiä käytät pyykinpesussa? Entä huuhteluainetta?
Minulla ollut myös, kunnes murrosiässä " parani" . Epämiellyttävä ja rasvaamista vaativa, mutta kuitenkin aika viaton vaiva. Liikaa peremistä kannattaa välttää.
Lapsen hoitoon voi muuten saada Kelalta rahaa (ehkä tiesitkin jo tämän). Siihen tarvitaan lääkärin todistus ja seuranta sekä anomus. Korvaa mm. niitä rasvojen aiheuttamia kuluja.
on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Ne saattavat antaa vääriä tuloksia molempiin suuntiin. Eli on ihan mahdollista, että lapsillasi on sittenkin paljon enemmän allergiaa kuin testit näyttivät. Ehdotettiinko teille ns. pois sulkevaa tapaa selvittää mahdollisia allergeenejä? Eli, että jätät yhden ruoka-aineen kerrallaan pois ja katsot, onko sillä vaikutusta. Ja kannattaa tietysti aloittaa niistä ns. yleisallergisoivista aineista (kala, muna, suklaa, jne.)
Perusvoiteet, kortisonivoide kuureina.
kyllä kalkin saa muualtakin.Maito vaan tuntuu niin pyhältä tässä maassa että jos ei sitä lipitä niin johan on taas huono äiti!meillä loppu maidonjuonti kun 2v sai raudanpuutosanemian liiasta maidon juomisesta.
Joka kevät koivun siitepöly aiheuttaa ihon pahenemisen, joten meillä on käytössä allergialääkkeet keväisin. Vältetään esim, tomaattia, selleriä ja omenaa ruokavaliossa. Olen huomannut että kalaöljy- ja helokkiöljykapselit ja maitohappobakteerit ovat meillä auttaneet.
kuullostaa atooppiselta ekseemalta. Mulla on ja oma vauva oireilee poskista ikä 4kk. Ei auta kuin rasvata ja ruokavalioon hyviä rasvoja. Vaikka pellavansiemenöljyä joka pv 1 rkl.