Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomaatinkasvattajat! Onko tomaatit kypsyneet teillä hyvin?

Vierailija
12.08.2012 |

Meillä ei ole vielä yhtään kypsää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput täysin raakoja vielä.

Vierailija
2/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput täysin raakoja vielä.

Ihmettelin jo, että mitä ihmettä olen tänä vuonna tehnyt erilailla, mutta taitaa syynä olla nämä kehnot ilmat. Tulis nyt vähän auringonpaistetta, ettei mene hukkaan koko touhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku kävi kalpaten omien idätysten kanssa :(

Raakileita on vaik kuin ja kukkia puskee vaan lisää, eikä kasvihuonetta.

Epäilnpä ettei kerkee kypsymään jos ei ihan aurinkoista lämmintä tule :/

Vierailija
4/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta raakileita on ihan hirveästi,saa nähdä ehtiikö..

Mulla siis kasvatuksessa kirsikkatomaatteja sekä köynnöksenä että amppelissa

Vierailija
5/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta raakileita on ihan hirveästi,saa nähdä ehtiikö..

Mulla siis kasvatuksessa kirsikkatomaatteja sekä köynnöksenä että amppelissa

Minä voin vain toivoa aurinkoa, tomaatit ja paprikat tarvitsisi sitä, tai minä oikeastaan (kun on tehnyt paljon töitä noiden eteen).

Kurkkua tulee sitä tahtia, että pitää jo viedä tutuillekin, mutta olisi kiva saada tomaattejakin.

Vierailija
6/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä kesänä. Meilläpäin on ollut supersateinen kesä, tomaatit kaipais myös aurinkoa.

Muutama hassu raakile löytyy, suuri osa taimista vasta kukkii.

Vierailija
7/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä kesänä. Meilläpäin on ollut supersateinen kesä, tomaatit kaipais myös aurinkoa.

Muutama hassu raakile löytyy, suuri osa taimista vasta kukkii.

ammattikasvattajillakin olevan samoja ongelmia varmaankin, koska hinnat on vielä aika korkealla (ja tämä on ihan oma päätelmä, tiedä sitten paikkansapitävyydestä ;).

Vierailija
8/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakileitakaan ei kauheasti. Paprikoita ois useampi, mutta raakoja nekin. Kaivan ne varmaan jossain vaiheessa ylös ja tuon ämpärissä sisälle kasvamaan/ kypsymään. En usko että ehtivät kypsyä ulkona, viime vuonnakin vain kaksi ehti kypsyä ulkona.

Asun Kuopion lähellä.

Vierailija
9/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään kypsää... saas katsoa ehtiikö ne kypsyä ollenkaan

Vierailija
10/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla soiva hellekausi. Nyt, kun yöt kylmiä eikä päivätkään parhaita, niin kypsyminen on hidastunut. Mutta jos oikein kylmää tulee, niin sitten tomaatit sisälle, kypsyy ilman multaakin;)

Vierailija
11/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin taimet ajoissa ja jo kesäkuussa oli raakileita. Kurkkuun sen sijaan tulee hometta ja osa mätänee. Sama ulkona olevissa kurpitsoissa. Paprikat meni täysin reisille, niissä on jotain vikaa eikä ne kasva ollenkaan.

Vierailija
12/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimet kasvattajalta. Kivasti kypsyy 2-3 päivässä, mutta ei riitä käyttötomaateiksi todellakaan.

Vierailija
13/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla soiva hellekausi. Nyt, kun yöt kylmiä eikä päivätkään parhaita, niin kypsyminen on hidastunut. Mutta jos oikein kylmää tulee, niin sitten tomaatit sisälle, kypsyy ilman multaakin;)

Vierailija
14/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä kopissa 5 tomskua, 1 kurkku ja yrttejä. Pari kynttilää laitan sinne palaan, jos luvassa hallayö.

Vierailija
16/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitaasti meillä on kypsyneet parempinakin kesinä. kerään sitten yöpakkasten uhatessa tomaatit sisälle, jossa yleensä suurin osa kypsyy.

kurkkujakaan ei olla saatu kuin yks, mutta kesäkurpitsoita taas tulee liikaakin. niin kuin aina.

Vierailija
17/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes kuki tomaatit ja kesäkurpitsat vielä. taitaa kesä loppua kesken.

Vierailija
18/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ensimmäistä kertaa tomaatteja tulemaan ja pelkkiä raakileita on (on sentään niitä!). Luulin jo olevani todella surkea, mutta ehkä ensi kesänä parempi onni..?

Vierailija
19/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tampereella nelisenkymmentä tomppaa kasvamassa kasvihuoneessa. Olen siemenestä ne kasvattanut ja hyvin on mennyt. Suorastaan kukoistavat. Raakileita on valtavasti ja nyt kerään kourallisen kypsiä tomaatteja joka päivä. Raakileille toivon aurinkoa!!! Toivottavasti ehtivät ennenkuin talvi tulee.

Chilit ja kurkut menivät ihan persiilleen. En tiedä miksi. On ollut outo vuosi.

Vierailija
20/21 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kukkia. Yöksi olen jo nostellut sisälle tomaatit, ovat siis ruukuissa ja amppeleissa mulla. Miten, jos kesä nyt loppuu kesken, niin kypsyykö nuo enää sisällä vai kuolevatko vain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän