Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpähoidot-omalla ajalla vai työaikana?

Vierailija
12.08.2012 |

Olen palailemassa töihin pitkän saikun jälkeen. Takana on sytostaatti-ja sädehoidot. Jatkossa saan vielä erään täsmälääkkeen (Herceptin)tiputuksena 3 viikon välein.

Mietin tässä, että mitenköhän tuon parhaiten järjestelisi. Saako työaikan käydä hoidoissa vai pitääkö olla jotain " plussatunteja" tms, että hoitoihin pääsee?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olet kokopäiväsesti töissä niin se on varmaan hoidettava työaikana.

Vierailija
2/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat omaa aikaa, mutta kai näistä voi neuvotella työnantajan kanssa.

Toivottavasti pian pääset hoidoista kokonaan. Kaikkea hyvää sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eiköhän tuo mene yleensä sairaslomana.

Vierailija
4/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyseessä ei ole akuutin sairauden hoito. Keskustele työnantajan kanssa, todennäköisesti tunnit otetaan pois palkasta.

Vierailija
5/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko siis ylipäätään olla mahdollista, että sairas ihminen laitettaisiin keräämään jotain plussatunteja, että saisi hoitoa syöpäänsä. Minun oikeudentajuni sanoo, ettei se voi mennä niin! Siitä en tiedä, mitä laki sanoo, mutta kyllä joku oikeus ja kohtuus pitäisi tuossa tapauksessasi tapahtua.!

Vierailija
6/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomalapun tiputusta varten tarvittaville päiville jos työnantaja alkaa pullikoimaan.

Kuulostaa uskomattomalta että tiputuksessa pitäisi olla omalla ajalla...

Hyvää vointia sinulle!

Vierailija
7/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyseessä ei ole akuutin sairauden hoito. Keskustele työnantajan kanssa, todennäköisesti tunnit otetaan pois palkasta.

Kyllähän tuo syöpä on aika akuuttia...

Vierailija
8/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat varmemmin oikeaa tietoa.

Vielä ihmettelen sitä miten syövän hoito ei olis akuuttia hoitoa?? Ja itse ainakin olen ollut sairaalahoidossa työaikana ja ei, en mennyt sinne työterveyshoidon kautta vaan ambulanssin kyydissä.

Vierailija
9/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo syöpä on aika akuuttia...

vaan hoitoon mennään ensiaputyyppisesti.

Vierailija
10/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat varmemmin oikeaa tietoa. Vielä ihmettelen sitä miten syövän hoito ei olis akuuttia hoitoa?? Ja itse ainakin olen ollut sairaalahoidossa työaikana ja ei, en mennyt sinne työterveyshoidon kautta vaan ambulanssin kyydissä.

hoitava laitos, ei kyse ole akuutista hoidosta.

Samalla ajattelutavalla voisi mennä työaikana hierojalle tai vaikka kampaajalle hoidattamaan päänahkaansa.

Vierailija
11/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko siis ylipäätään olla mahdollista, että sairas ihminen laitettaisiin keräämään jotain plussatunteja, että saisi hoitoa syöpäänsä. Minun oikeudentajuni sanoo, ettei se voi mennä niin! Siitä en tiedä, mitä laki sanoo, mutta kyllä joku oikeus ja kohtuus pitäisi tuossa tapauksessasi tapahtua.!

siltä ajalta palkkaa? Jos ei ole kykenevä tulemaan töihin, jää sairauslomalle ja käytännössä Kelan päivärahalle.

Vierailija
12/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomalapun tiputusta varten tarvittaville päiville jos työnantaja alkaa pullikoimaan. Kuulostaa uskomattomalta että tiputuksessa pitäisi olla omalla ajalla... Hyvää vointia sinulle!

hoito ei ole sairaus eli mistä se sairausloma tulee? Yhden päivän syövästä? Julmaa, mutta jos ei kykene töihin, pitää jäädä sairauslomalle viikoiksi.

Vierailija
13/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Helsingin kaupungilla lukee, että syöpähoidossa pitää käydä omalla ajalla. Käytännössä tarkoittaa, että ko. päivälle otetaan yleensä palkatonta vapaata.

Vierailija
14/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä ajalta palkkaa? Jos ei ole kykenevä tulemaan töihin, jää sairauslomalle ja käytännössä Kelan päivärahalle.

jos ei suostu, se on todella epäoikeudenmukaista syöpää sairastavaa henkilöä kohtaan.

Vierailija
15/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan päivärahaan niiltä päiviltä kun joudut olemaan poissa töistä.

Vierailija
16/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina hoitopäiväksi tai -viikoksi. Tai niin minä ainakin sain.

Vierailija
17/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanoo että ei enää hoidon jälkeen pysty menemään töihin. En mä ainakaan olisi pystynyt, olin väsynyt ja pahoinvoiva.

Vierailija
18/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suostuuko lääkäri siis määräämään hoitojen ajaksi saikkua? jos ei suostu, se on todella epäoikeudenmukaista syöpää sairastavaa henkilöä kohtaan.

Luulisi että suostuu.

Onhan se sairausen hoitoa, varsinkin jos lääkäri katsoo että sen vuoksi on oltava koko päivä poissa töistä. Osa päivää hän ei voi kirjoittaa, eli jos katsoo että olet työkuntoinen tiputuksen jälkeen niin sitten varmaan on otettava plussatunneista tai jotain.

Työnajtajissa on joskus myös "ihmisiä", joten saatat saada asian sovittua ohan kahden kesken pomosi kanssa kun vaan kysyt.

Vierailija
19/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. hoito kestää n. 1h (maksimissaan 2h). En koe tarvitsevani koko päiväksi saikkua tuolloin. Johan tässä on riittävästi saikuteltu :)

Ajattelin lähinnä, että voisinkohan mahdollisesti läheteä "liukumaan" töistä hieman aiemmin. Jos siis onnistuisin saamaan tiputukset iltapäivään.

Vierailija
20/20 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli riippuu työehtosopimuksestasi. Tarkista sieltä. meillä ainakin yksityisen terveysalan TESSIssä on niin, että aiemmin diagnosoidun sairauden hoito ja tutkimus sairaalassa ovat palkallista aikaa. Eli juuri sinun tapauksessasi olisi palkallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi