Kyttäättekö kassalla lyökö yrittäjä maksun kassaan?
Tällainen tuli eilen mieleen, kun kävin hakemassa eräästä ravintolasta ruokaa mukaan. Yrittäjä ei lyönyt maksua ollenkaan kassaan. Vaan hymyillen antoi vaan maksupäätelaitteesta tulleen tositteen. Pitääkö asiakkaan vaatia kassakuitti, jos huomaa että yrittäjä yrittää myydä pimiänä? Mitä mieltä olette?
Kommentit (60)
Vaadin myös taseet ja kirjanpidon nähtäville. Veronkiertäjiä en suvaitse.
Eihän se maksupäätelaite ole mitenkään yhteydessä kassakoneeseen pienemmissä yrityksissä. Eihän kuitissa ole olleenkaan Alveja.
Tilintarkastus tulee olemaan ongelma. Kirjanpitoon pitää toimittaa tiliotteet joista näkyy, että tilille on tullut rahaa.
Tämä summa pitää täsmätä kuitteihin, joita elinkeinonharjoittajan on säilytettävä 7 vuotta.
Käteinen raha on helppo viedä kassan ohi, mutta ei luottokorttimaksut.
en minä ole mikään verottajan vahtikoira joka kyttää että joka pennistä maksetaan verot.
Jos kebappini maksaa kahdeksan euroa ja saan sillä kahdeksalla eurolla juuri tilaamani kaltaisen kebapin, eikä tililtä kukaan veloita ylimääräistä, on minulle aivan sama mitä yrittäjä minun 8 eurollani tekee sen jälkeen.
En usko, että tilintarkastaja viittii kytätä jokaiselta 365 päivältä luottokorttimaksut ja tiliotteen. Ja tulevathan ne tiliotteellenkin ne maksut joskus aikaviiveellä.
Jos kassalla onkin epärehellinen duunari joka varastaa työnantajaltaan ja laittaa rahan omaan taskuunsa.
7:
Jos kaikille olisi se ja sama miten siitä 8 e:sta maksetaan verot yms, niin luuletko, että sinulla olisi kauan päällystettyjä teitä joita dallata? Mietipä sitä!
Minä huomaan, jollei kassakoneeseen lyödä ostoksia tai lyödään, mutta kassan rahalokero on auki. Silloin pyydän usein aivan vittuuttani kuitin. Kirjoittakoon sitten paragonin! Korttipäätteen tosite ei todellakaan ole kuitti aivan kuten joku jo mainitsikin, kun eihän siitä alv:t näy.
Usein kassan ohi myyntiä tapahtuu ravintoloissa (pizza-, kinkki) sekä minun asuinalueellani kukkakaupassa.
Jos maksan normaalihinnan, mikä ei todellakaan sekään ole mitenkään alimitoitettu, niin maksakoon sitten yrittäjäkin velvollisuutensa.
7:
Jos kaikille olisi se ja sama miten siitä 8 e:sta maksetaan verot yms, niin luuletko, että sinulla olisi kauan päällystettyjä teitä joita dallata? Mietipä sitä!
Minä huomaan, jollei kassakoneeseen lyödä ostoksia tai lyödään, mutta kassan rahalokero on auki. Silloin pyydän usein aivan vittuuttani kuitin. Kirjoittakoon sitten paragonin! Korttipäätteen tosite ei todellakaan ole kuitti aivan kuten joku jo mainitsikin, kun eihän siitä alv:t näy.
Usein kassan ohi myyntiä tapahtuu ravintoloissa (pizza-, kinkki) sekä minun asuinalueellani kukkakaupassa.
Jos maksan normaalihinnan, mikä ei todellakaan sekään ole mitenkään alimitoitettu, niin maksakoon sitten yrittäjäkin velvollisuutensa.
Rehellisyys maan perii.
7:
Mahtavaa, kun on olemassa samanlaisia kyttääjiä kuin minä. Minäkin harrastan useasti tätä vittuillessa kassakuitin pyytämistä :D
Kanssakyttääjä miettii minne nämä voisi käräyttää? Suoraan verohallintoon vai onko joku nettisaitti tms?
Asemabaarin kassa ei tänään lyönyt aterioitamme kassaan, vaan antoi pelkästään vaihtorahat. Usein pyydän kuittia, nyt en ehtinyt huomata ajoissa.
Emme toista kertaa syö kyseisessä baarissa. Minulla on varaa maksaa verollisia hintoja, joten en tue veronkiertäjiä.
Toinen vaihtoehto on maksaa kortilla. Silloin tuskin uskaltavat olla maksamatta veroja.
että maksan pikkupaikoissa aina kortilla. Esim. kun tilaan pizzaa, maksan taksin, asioin pikkuliikkeissä. Jos kysytään haluanko kuitin, niin haluan aina. Mun mielestä pimeät hommat ja kuititta työskentely on kaikista alhainta. Meidän lähipizzariassa annetaan aina vain korttipäätteen kuitti, mutta ostoksia ei lyödä kassaan. Selkeesti pimittävät osan myynnistä. Ihan hanurista.
Maksaisin mieluummin käteisellä mutta noissa paikoissa maksan kortilla. Koska tykkään siitä että kadut on päällystetty ja lapset pääsee kouluun.
Toinen vaihtoehto on maksaa kortilla. Silloin tuskin uskaltavat olla maksamatta veroja.
tilintarkastaja käy kaikki tilit läpi jokaisen tiliotteen laskee tulot ja menot kaiken on täsmättävä. Rahoja ei voi kiertää mikäli ne tulevat sen yrityksen tilille, josta olet ostanut. Eriasia sitten, jos menevät vaikka eri yritykselle näin käy aina joskus. vrt osta r-kioskita ja tililläsi lukee vaikka Pekan bubi
Maksan mieluusti pikkupaikoissa käteisellä, jotta yrittäjä pystyy halutessaan nykäsemään ostokseni pimeänä. En ikinä pyydä kuittia. Suomen verotus on niin järjetöntä, että suotakoon tämä pienyrittäjille. Useimmat asiakkaat maksaa muutenkin kortilla ja varmaan 2/3 päivän ostoista on korttiostoja..
tilintarkastaja käy kaikki tilit läpi jokaisen tiliotteen laskee tulot ja menot kaiken on täsmättävä. Rahoja ei voi kiertää mikäli ne tulevat sen yrityksen tilille, josta olet ostanut. Eriasia sitten, jos menevät vaikka eri yritykselle näin käy aina joskus. vrt osta r-kioskita ja tililläsi lukee vaikka Pekan bubi
Voihan se olla sen yrittäjän kaveri ja vedättävät viranomaisia yhdessä.
Oon kampaamoalan yrittäjä. Jos maksat kortilla niin se näkyy tiliotteella annoin sinulle kassakoneen kuittia tai en. Ja jos kysyn haluatko kuittia ja vastaat en ei se silti tarkoita että en lyö summaa kassaan. Heitän vaan se paperin roskiin ja silti siitä jää mulle kopio. Ihme kyttäämistä teidän touhu. Ja vedätte olemattomia johtopäätöksiä!
Jos maksat kortilla, niin yrittäjä ei voita mitään olemalla lyömättä ostoksia kassaan...