Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään kellä olisi sikiö kuollut kohtuun? Tai onko lähipiirissäsi ollut?

Vierailija
26.11.2005 |

Miten asia ilmeni... alkoiko vuodolla, kivuilla vai miten?

Miten kauan voi olla kuolleena ennen kuin alkaa poistumaan luonnollisesti?

Voisiko joku kertoa, jos kokemusta asiasta... ja millä viikoilla tapahtui?

Kiitos.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö just senkin takia ole hyvä käydä ultrassa ihan loppuun asti,että havaitaan ajoissa jos on jotain ongelmia esim.napanuora kuristaa.

Vierailija
2/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olis sairaalassa odottamassa että synnytys käynnistyisi, ei ollut mitenkään riemukas tai hyvä olo. itkeskelin siellä, hoitaja totesi: eiköhän nyt kuitenkin ole tärkeintä saada se NÄYTE ulos sieltä.

Kiitos ja kiitos empatiasta. muutenkin ihan kamala akka. ei kyllä mitenkään helpottanut tai halunnut auttaa kys. tilanteessa.

-5-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen raskaus. Liikkeet eivät enää tuntuneet. Polilla todettiin ettei sikiö ole elossa. Mitään syytä sikiön kuolemaan ei löydetty.

Täydellinen pieni kuollut vauva.

Vierailija
4/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani en osannut olla ollenkaan huolissani ja pidin jotenkin itsestään selvyytenä, että kaikki menee hyvin. Nyttemmin, kun on lukenut niin paljon kaikesta mitä voi sattua, niin olen varmaan aivan hermoheikko jos joskus vielä toista odotan. Mutta voimia kaikille lapsensa menettäneille.

Vierailija
5/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa rv 12+4 havaittiin niskapoimu-ultrassa, ettei vauva eläkään. Koko vastasi noin rv 11. Kaavinta tehtiin seuraavana päivänä.

Toinen keskenmeno havaittiin, kun neuvolassa ei saatu dopplerilla ääniä kuulumaan. Synnytin kuolleen vauvani rv 14+5. Koko vastasi noin rv 13.

Kumpikaan keskeytyminen ei aiheuttanut oireita. Läheskään aina vuotoja tms. ei tule, vaikka sikiö olisikin menehtynyt! Onhan sellaisiakin tapauksia paljon, että raskaus on keskeytynyt ihan eka viikkoina, mutta vasta np-ultrassa nähdään, että kyseessä onkin tuulimuna, tai sikiön koko vastaa vaikkapa rv 6+2.

Vierailija
6/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli raskaushepatoosi ja siinä sikiö voi kuolla viimeisinä viikoina kohtuun. Syytä ei tiedetä, miksi näin käy.

Oli todella hermostuttavaa laskea liikkeitä. Ja välillä säikähdinkin tosi pahasti ja piti heilutella vatsaa! Toinen varmaan siellä nukkui tyytyväisenä.

No, onneksi kaikki meni hyvin. :)

Vierailija
7/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen huolestuttaa että mitäpä sikiö oikein mahtaa siellä puuhata. Koko ajanhan hänestä pitäisi tulla isompi ja vahvempi joten mikä on kun kaikki merkit hänestä ovat loppuneet.

Vierailija
8/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehtinyt olla kovin kauaa kuolleena, kun huomattiin. Asia havaittiin normaalilla neuvolakäynnillä, siinä neuvolassa oli ultralaite, millä katotiin.

Seuraavana aamuna sitten menin poliklinikalle, jossa vielä tutkittiin ja sain käynnistävää lääkettä. Kaksi päivää myöhemmin sairaalaan, lisää lääkettä ja sitten odotettiin vain käynnistymistä. Yöllä sitten syntyi ihan täydellisen näköinen pieni poika, siis tosi pieni ja ihan kuollut. Oli vähän alkanut jo hajoamaan, mutta näytti kyllä ihan hyvältä minusta.

Mä en tosiaan voi ymmärtää, miten siitä voi selviytyä ja päästä yli. Jostain vaan on ihmisellä käsittämätön voimavarasto, vaikka ei sitä päälle arvaa.

Itsellä oli siitä raskaudesta jotenkin tosi huono fiilis, en osaa tarkemmin kuvailla. Mutta en kyllä mistään liikkeistä osannut arvata. Tuossa vaiheessa sen liikkeen tunteminen ei ole yhtään säännöllistä (ainakaan minulla) ja tilaa on paljon.

Mutta jos yhtään epäilyttää, niin ihmeessä pitää mennä neuvolaan kuunteluttamaan sydänääniä. Se takia ne siellä on. Nyt on tietysti viikonloppu, enkä tiedä miten a-polilla asiaan suhtautuvat. VOihan aina tietysti soittaa. VAikka luultavasti ne vain rauhoittelvat siellä. (riippuu tietty millä viikolla mennään)

Mutta toivon sydämestäni, että teidän (ja meidän) vauvoilla on kaikki hyvin!

Vierailija
9/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut epävarma pitäisikö huolestua vai ei. Hiljalleen vaan huomasin että pienet hipaisut ja kuplat ovat loppuneet ihan täysin.

Mulla on ensi viikolla vasta se rakenneultra joten nähtäväksi jää. En ole toisaalta halunnut ajatella koko asiaa.

Toisaalta mulle ilmestyi juuri ekat raskausarvet joten kertoisiko se kuitenkin kohdun kasvamisesta? Ja eihän se kasva jos ei sikiökään, kait?

Mulla on tähän mennessä todella huonot kokemukset tosta Vallilan neuvolasta. Terkat eivät jaksa kuunnella, heitä on vaikea saada kiinni, lääkärit eivät ota mitään tosissaan, eivät selitä asioita vaan pitävät idioottina yms. Mulla ei ole lainkaan sellainen olo että voisin olla huoletta, kyllä neuvola hoitaa.. Huolehdin jatkuvasti että osaako ne lähettää ne mun Kelan paperit kun aikojen varaamisen suhteenkin on ollut ongelmia. Ultrakin myöhästyi siksi kun terkka oli unohtanut lähettää Nkl:lle mun paperit..

Vierailija
10/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia selvisi niin että huolestuin kun liikkeitä ei ollut tuntunut vuorokauteen, ja kun soitin neuvolaan niin täti pyysi käymään tarkistuttamaan sydänäänet.niitä ei kuulunut...

sieltä lähdin sitten naistenklinikalle, jossa ultrassa varmistui että vauva oli kuollut.pääsin vielä yöksi kotiin ja sain käskyn tulla aamulla takaisin.

aamulla menimme sinne valvotun yön jälkeen ja synnytys käynnistettiin.klo 11.34 syntyi täydellinen enkeli tyttömme, joka oli kuristunut liian pitkään napanuoraan.

naistenklinikalta sain pöyristyttävää kohtelua, luultavasti nuoren ikäni ja kätilön huonon päivän vuoksi.raskaus ei ollut suunniteltu, ja kätilö oli sitä mieltä tämä oli minulle onnenpotku, vaikka omassa mielessäni raskauden suunnittelemattomuus ei todellakaan vähentänyt esikoiseni arvoa tai rakkauttani häntä kohtaan.

ensimmäinen vuosi oli pahinta aikaa, sanoinkuvaamatonta, ja vieläkin näitä asioita ajatellessani kyyneleet valuvat.aikaa tyttäreni kuolemasta on kulunut kuusi vuotta.

toivon teille parasta!

Vierailija
11/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, kätilö sanoi tämän toisen kätilön kuullen suoraan minulle.

suora lainaus " tämähän oli vain onnenpotku, mitä sinä turhaan suremaan" .

kätilö sai tästä hyvästä virallisen varoituksen ja siirron toiseen paikkaan, ja minä ja mieheni saimme vuoden jälkeen virallisen anteeksi pyynnön sairaalan johdolta.

t.10

Vierailija
12/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kai aika ruusuisia kokemuksia terveydenalan ihmisistä jos epäilet että 10 valehtelee tai liioittelee. Minä olen itse kokenut ja myös kuullut paljon vastaavanlaisia kommentteja. On kyllä paljon ihania ihmisiä mutta on myös aivan hirveitä jotka kuuluisi varastoon töihin missä ei ole muita ihmisiä joita voisi sanoillaan loukata.

Vierailija
13/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuseen. tämä on totta nykypäivän suomessa.

Vierailija
14/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

emminkin sinne. toisaalta eivät varmaan kestäisi kun siellä ihmiset sanovat vastaan, päinvastoin kuin alistetussa asemassa olevat potilaat..

Vierailija
15/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ti. Ei todellakaan ollut helläkätinen, työkalutkin olivat veressä. Oli alkamassa abortoimaan saman tien siellä tutkimustilanteessa!!!

Sellainen ruusuinen kokemus mulla terveydenhuoltohenkilökunnasta!

11

Vierailija
16/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin turha sinne neuvolaan on kiireellä juosta, ei ne siellä voi mitään tehdä kuitenkaan, vaikka vauva olisikin kuollut.

Vierailija
17/17 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tietämätön