Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

normaalipainoiset, miten herkuttelette?

Vierailija
11.08.2012 |

Olen laihduttanut 15kg (jee!!!) ja nyt olen tavoitepainossani. Mieltäni askarruttaa "normaali" elämän herkuttelu, miten pysytte normaalipainossa?

Tähän asti en ole juurikaan syönyt herkkuja ja mielessäni on edelleen ns. kaikki tai ei mitään- ajattelu. Eli suklaalevy vedetään kokonaan, jos sellainen on saatavilla :p eli vielä töitä riittää. Mietinpä tässä, että jos viikolla syön hyvin ja terveellisesti ja viikonloppuna herkuttelen (just esim. suklaalevy, ehkä sipsiä yms), niin lähteekö paino nousuun?

Kokemuksia, kiitos :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joka päivä syön hiukan jotain herkkua, esim. palan tai kaksi suklaata kahvin kanssa tai jonkun pienen pullan tms. Jos tulee herkuteltua joskus enemmän, yleensä sen jälkeen ei oikein edes maita kunnon ruoka.. Eli jos joskus syön isomman määrän jotain herkkua, se kompensoituu sillä että syön muuten kevyesti (hedelmiä, kasviksia) lopun päivää. En kuitenkaan varsinaisesti kauheen paljon joudu vahtiin syömisiäni.

Vierailija
22/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä en pidä suklaasta :) Öempiherkkuni salmiakki ei lihota samaan tapaan, eikä sitä edes voi syödä kovin paljon kerralla, kun se alkaa suolaisuudessaan tökkiä. Lisäksi mulla on aika tarkka käsitys siitä, mitä hyvää haluan, ja jos kaupassa käydessäni sitä ei löydy valikoimista, en ota mitään.

Onnittelut saavutuksestasi, AP! Olen varma, että löydät kultaisen keskitien :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana söin varsinkin suklaata ja sipsiäkin meni, mutta onnistuin vierottamaan itseni niistä niin, ettei mulle maistu makea enää oikeastaan ollenkaan. Eikä sipsit.

Pala tummaa (chili-) suklaata espresson kanssa on ihana, täyteläinen herkku. Jotain jälkiruokaa syön ehkä 5 kertaa vuodessa. :)

Vierailija
24/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka päivä syön jotain herkuksi laskettavaa, mutta kohtuullisesti. Periaate on, että yksi herkku päivässä riittää, on se sitten pulla, jätksi, keksejä jne. Viikonloppuina tulee tietenkin lipsuttua, mutta silloin tulee myös liikuttua ja urheiltua enemmän.

Vierailija
25/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pieniä määriä. Juon viinilasin päivällisellä, syön makean jälkkärin. Mutta en napostele mitään aterioiden välillä.

Vierailija
26/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin minun herkut ovat punaviini ja juustot.

Eli näitä sitten viikonloppuna, tosin sitä juustoa ei voi syödä kovin paljoa kerrallaan kuitenkaan =)

Vierailija
27/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on käytössä herkkupäivä eli käytännössä makeita jälkiruokia, jäätelöä, suklaata, karkkia jne. saa syödä vain perjantaina ja lauantaina. Silloin niin paljon kuin huvittaa. Muulloin syön terveellistä perusruokaa pieniä annoksia. Minun onneni on, että liian täydestä vatsasta tulee todella tukala ja ikävä olo, joten en pysty syömään päivän aikana kovin paljoa. Juoksen 20-30 km viikossa, mikä vielä lisää energiantarvettani entisestään.

Vierailija
28/28 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri tuollainen, että vedän koko levyn kerralla kuin aloitan...

Ja olen myöskin käynyt läpi reilun painonpudotuksen, -20kg, ja saanut tuloksen pysymään nimenomaan tuon herkkupäivän avulla. Muina päivinä sitten en syö mitään herkkuja. Herkkupäivänä mätän kaikkea mahdollista ihan niin paljon kuin sattuu huvittamaan. Terveellistä tahi ei, mutta näin on minulle paras. Vähän kerrassaan herkuttelu lähtee mulla aina ennen pitkää käsistä.