Onko täällä ketään, jonka mielestä koulussa tarjotaan vallan kelvollista ruokaa?
Siis minun lisäkseni? Olen koulussa töissä ja arvostan suuresti lasten ilmaista kouluruokaa (itsehän toki joudun siitä maksamaan). Mielestäni kouluruoka on aivan kelvollista. Omat lapseni syövät hyvällä ruokahalulla koulussa, vaikka toki inhokkejakin löytyy. Itse kaipaisin kouluruokaan vain enemmän tuoreita salaatteja ja kasvislisäkkeitä. Minusta on inhottavaa, että aikuiset ihmiset valittavat täällä siitä, että ilmainen ruoka on pahaa.. Hienoja tapoja opetatte lapsillenne.
Kommentit (28)
ja on täsmälleen samaa mieltä kuin 12, asumme Helsingissä ja kyseessä koulu jossa paljon oppilaita.
koululaisen mielestä koulun ruoka on JEES! Lapset tykkää ja kertoman perusteella se tosiaan onkin. Tänä vuonna ovat saaneet lisänä sipulirouhetta + jotain siemeniä salaattiin laitettavaksi. Ja mausteita on ollut aina.
ihanaa ruokaa koulussa joka päivä, salaatteja myöten!
Toisen mielestä on aina hyvää, toisen mielestä kerran ei ollut hyvää :-)
Olin vähän aikaan koulussa töissä ja tosi hyvää ruokaa siellä saa.
Minusta monipuolista ja ravitsevaa.
Välipalatkin on tosi hyviä.
Kävin poikani koulussa juuri tutustumassa.
Tarjolla oli lihakeittoa, juustoa, ruisleipää ja salaattipöytä.
Poikani otti vähän lientä ja pari perunan nokaretta.
Ihmettelin pojalleni salaattipöytää, että onko se opettajille.
Ei ollut, vaan kaikille, mutta lapsille ei kelvannut.
Edesmenneellä yläasteellani (Vantaalla tämäkin..) oli mielettömän hyvät ruoat, useampi emäntä ja välipalakoneessa fiksuakin syötävää. 2000-luvun alkupuolella tuota koulua kävin ja rakastin niitä ruokia: ne oli oikeasti hyvin tehty ja emännät ystävällisiä. Ohrapuuroa marjakeitolla, spagettivuokaa, lohikeittoa...oiih nam!
MUTTA: saman koulun ala-asteen ruoka oli kamalaa siitä asti, kun Sodexho astui kuvioihin. Ja lähikunnan yläasteen ruoka oli kamalaa moskaa, kävin sitä muuton vuoksi vuoden ajan ja teki mieli itkeä, kun muisteli vanhan yläasteen herkkuja. :(
Monesti lasten mielestä pahaa, kun tarjolla ei ole hampurilaisia ja pitsaa.
Näin kertoi pojat minulle koulussa.
Nykyään kakarat ei syö kunnon perusruokia ja siksi heille ei ruoka kelpaa.
Monet vanhemmat haukkuu, mutta eivät ole koskaan ruokailleet koulussa.
Sekä oma että lasten kokemus on se, että laatu vaihtelee. Saman kunnan yhden koulun eri toimipisteissä voi olla erilaista. Esimerkiksi joku kinkkukiusaus, joka voi olla toisessa hyvää ja toisessa lapsen sanoin "jotain ihmemössöä".
Kyllä halvallakin tehty ruoka voi olla
- kypsää, eli ei raakaa eikä ylikypsää
- oikean ruuan näköistä, eikä vaan kaikkia raaka-aineita heitetty samaan pataan
- kuumaa, kyllä se ehtii lautasella jäähtyä