Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi päiväunien jälkeen on paha olo ja janottaa? Onko muilla?

Vierailija
10.08.2012 |

Lisäksi tuntuu ettei saa happea,äsken oli pakko mennä pihalle istumaan kun tuntui niin ällöltä.

Juuri tämän vuoksi ei viitsisi juuri päiväunia ottaa mutta joskus sitä vaan nukahtaa rankan päivän jälkeen..

Olenko ainut tällainen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kolmivuoroa (yövuorossa nytkin) ja päivänukkumisen jälkeen on ihan paska olo. Klassiset krapulan oireet. Sanonkin, että olo on sellainen kuin ei oliskaan ollut yöllä duunissa vaan baarissa.

Vierailija
22/28 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä selitys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama! olen joskus kysellyt tutuilta onko vastaavaa, ja kaikki ovat olleet ihan ihmeissään. luulin olevani ainoa. Ihan sama kuinka paljon tai vähän on ehtinyt nukkumaan päiväunia, niin olo on aivan hirveä herättyä. kellon ajalla ei myöskään ole merkitystä, esim jos olen herännyt vaikka klo 7 ja nukun päiväunet klo 9 niin olo on yhtä hirveä kuin jos nukkuisin ne klo 14 tai klo 17. Yöunien kanssa tätä ongelmaa ei ole, vaikka heräisin keskellä yötä kesken parhaimpien unien. Paha olo tulee vain päiväunista. todella ärsyttävää, koska joskus on niin väsynyt että olisi ihana ottaa pienet tirsat..

Vierailija
24/28 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan nuku päiväunia joten en osaa sanoa millainen olo olisi niiden jälkeen.

MUTTA

miettikääpä niitä lapsiparkoja joiden pitää nukkua päiväunet vaikka päiväkodissa. Ja jotka usein herätetään kesken unien. Voi reppanoita :(

Vierailija
25/28 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.tiede.fi/artikkeli/kysy/miksi_paivaunien_jalkeen_on_kuin_krapulassa

Löysin aiheeseen liityvän artikkelin joka selittää tiedettä ilmiön takana. Itse kärsin samoista ongelmista. Harmi vaan että janoisuuteen ei löytynyt vastausta. Mulla tota janoisuutta esiintyy välillä myös huonosti nukutun yön jälkeen.

Vierailija
26/28 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla usein tekee kauheesti mieli makeaa kun herään päiväunilta, suklaata mieluiten.

Vierailija
27/28 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin tulee huonovointisuutta jos nukun päivällä mutta se menee ohi kun oon hereillä jonkun aikaa enkä oksenna koskaan tää on kyllä mystinen juttu mistä se johtuu

Vierailija
28/28 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi väsymys ja jano voi viitata kakkos tyypin diabeteksen.