Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko aloittanut jouluvalmistelut?

Vierailija
10.08.2012 |

Mitä olet jo tehnyt? Olen nimittäin aina ihmetellyt niitä ihmisiä jotka tekevät kaiken itse. Kortit, lahjat, koristeet, kranssit... Siis ihmetellyt ja ihaillut. Milloin täytyy aloittaa että ehtii?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan vielä, mutta juhannuksen jälkeen mennään katselemaan kuusta.

Vierailija
2/23 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta olkoot :)

Ensi viikolla  esikiehautan uudet perunat ja laitan ne pakastimeen. Joulun laatikkoruoat teen lokakuussa. Yleensä syyslomaviikolla. Aloitan ajoissa ja ennakoin.  Jouluna ei ole kiire, eikä stressi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 12:12"]

Jouluna ei ole kiire, eikä stressi.

[/quote]

Eikä jouluntuntua. Se tulee niistä joulunalustekemisistä. :)

Vierailija
4/23 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 12:12"]

Jouluna ei ole kiire, eikä stressi.

[/quote]

Eikä jouluntuntua. Se tulee niistä joulunalustekemisistä. :)

[/quote]

Joulu on ihanaa ja tunnelmallista aikaa. Joulun tuntu on ollut aina. Aloittamalla ajoissa saa paljon aikaiseksi ja onnistuu. Jouluna saa olla rauhassa. Mä relaan, kun muut stressaa ja niillä on miljoona asiaa tekemättä.

Vierailija
5/23 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion tehdä joulukortit itse, miten se tehdään valokuvista???

Vierailija
6/23 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joulun alotukseen lasketaan kaappien siivous niin olen alottanu, kaikki turha vaate kierrärykseen, hyllyt pyyhitty ja pinot niin timmin suorassa että inttipojatkin olisi kateellisia.

Vierailija
7/23 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta työkaverini tekee näin syksyllä laatikot (lanttu, pperuna, porkkana) pakkaseen tuoreista kasviksista, pakastaa raakapakasteena. JOuluna sitten paistaa.

Vierailija
8/23 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin ensimmäiset joululahjat ja joulukorttiaskartelutarpeita viime joulun jälkeisestä alennusmyynnistä, joten voidaan siis sanoa että olen jo aloittanut :)

Vierailija
9/23 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aika paljon itse ja ihmiset aina ihastelee ja ihmettelee miten olen nähnyt niin paljon vaivaa....

Kröhöm... Totuushan on se että kuukausi ennen aattoa vasta aloitan ja teen yötä myöden. Siis oikeasti varsinkin se viikko ennen aattoa teen aamun pikkutunneille kaikkee. paistan laatikikoita ja 2 iltaa menee aina pipareiden koristeluun. Ihan kahjoahan se on, tiedän.

Paljon helpommalla pääsee varmasti kun aloittaa hyvissä ajoin. Joku fiksumpi voi kertoa millon se sitten olisi :)

lahjoja kyllä olen ostanut ympäri vuoden. Aina kun silmään sattuu osumaan joku hyvä lahja jollekkin niin ostan jo säilöön odottamaan.

Kortit saa parissa tunnissa tehtyä kun käyttää konetta ja valkkaa jonkun kivan valokuvan esim ja siihen jotain hile hässäkkää päälle. Ei mene kauaa kun on idean löytänyt.

Joulukuusen koristeita jos joka vuosi tekee jotakin niin niitähän kertyy ajan kanssa paljon. Olohuoneessa meillä on aina mahdollisimman iso kuusi joka ulottuu ihan kattoon asti. Siinä on perinteisiä koristeita ja suurin osa itse tehtyjä.

Yläkerran kuusessa taas on kaikkia kultaisen ja hopean värisiä modernimpia juttuja jotka ovat valmiina ostettuja.

Mitä pidemmälle suunnittelee päässä ruuat ja koristelut eri huoneisiin ja ulos niin sitä kätevämmin ne sitten sujuu laittaa talvella.

Vierailija
10/23 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kauan sitten. Keväällä lantun, punajuuren, porkkanan ym siemenet maahan ja siitähän se joulunvalmistelu taas lähtee käyntiin. Niin ja sopivia kuusentaimia hoivataan jo vuosia aina eteenpäin eli tulevaa joulua valmisteltu jo pitkään. ;)

Vierailija
11/23 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän meinaa tulla jo fiilis päälle :) Pitäsiköhän aloittaa valmistelut kerrankin ajoissa!

Vierailija
12/23 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jo aika kauaskantioista :) Ei oikein stadissa onnistu.

Vierailija
13/23 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatonaattona ehtii vielä ihan hyvin.

Vierailija
14/23 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/23 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin työvuoron jouluksi. Työkaverit meinasi taas halata pyörryksiin, kun olivat niin kiitollisia, ettei heille tule pakollista työjoulua.

Vierailija
16/23 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kortit itse, mutta sarjatyönä ja hyvin yksinkertaisia. Valmiiseen korttipohjaan pientä askartelua.

Joululaatikot teen nyt viikonloppuna pakastimeen.

Marraskuussa joulukoristeet jossain vaiheessa esiin, ehkä kuitenkin lähempänä joulukuuta.

Joulukuulle jää loppujen jouluruokien hankinta ja joulusiivous.

Meillä loppuvuosi on ihan tajuttoman kiireinen, siksi teen näin aikaisin. Joulukuussa ei ole koskaan vapaata iltaa ennen joulua, jolloin olisi aikaa tehdä ruokaa tai käydä lahjaostoksilla.

Usein ostan lahjat "vasta" marraskuussa, mutta nyt hyödynsin luottokortin tuplapistetarjousta.

Vierailija
17/23 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman lahjat olen ostanut, samoin tarkistin juuri pari päivää sitten onko joulukortteja tarpeeksi - on, niitä (jostain myyjäisistä ostamiani) on tarpeeksi.

Lahjoja en edes osta paljoa. Ruoat tekee pääosin mies. Leivota ei, ellei poika 20 v innostu leipomaan. Siivooja käy siivoamassa.

Eli ihan rauhassa fiilistelen joulun tuloa!

Vierailija
18/23 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan tuo sitä joulufiilistä enkä siksi edes halua tehdä niitä lokakuussa!

Ne hommat kuuluu mulla siihen joulunalusviikkoon,varsinkin se laatikoiden teko :)

Nyt alan vasta fiilistellä kynttilöillä ja ensi viikonloppuna laitan muutamat jouluvalot

Vierailija
19/23 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe diggaa kaikkea hässäkkää

kystä kyllä siis tiedossa

mutta joulu ei kyllä kuulu suosikkijuhliin kun on niin paljon kaikkea pakollista

Vierailija
20/23 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa aloitin.

Kortit tehty jokunen viikko sitten. Tarvikkeita hankittu pakastimeen ja kaappeihin.

Ruokia tehty ja kakkuja pakastimeen.

Lahjoja ostettu.

Riippuu ihan siitä mitä halua tehdä itse. Miten paljon sulla on mielenkiintoa ja aikaa käytettävissä.

Mä nautin kaikesta jouluun liittyvästä tekemisestä.

Aloitan ajoissa, suunnittelen ajoissa.

Muut saattaa vähän nälväistä et mitä sä nyt jo jne...

Arvatkaa kuka ottaa rennosti sitten, kun nää sanojat alkaa ressata ja hermoilla:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän