Passikuvien törkyhinnat
Tässä uuden passin hankinta on ajankohtainen viiden vuoden tauon jälkeen ja menin katsomaan lähivalokuvaamolle hintoja. Järkytyin, kun pyytävät 22 euroa neljän kuvan rivistä! Vielä viisi vuotta sitten passiin kävi kuvaksi valokuva-automaatista napsittu 6 euron kuvasarja. Nyt on kriteerit tiukentuneet ja pakko mennä ammattilaiselle kuvauttamaan pärstä passiin. Ja kyllä osaa kuvaajat riistää ihmisiä!
Passin hinnaksi kuvineen tulee siis 76 euroa. En tule niitä passikuvia muuhun tarvitsemaan kuin tätä varten eikä niitä ilmeisesti saa "yksittäin."
Järkyttävää..
Kommentit (54)
Aijaa, minä ajattelin että ihan edullista vaan parikymppiä. Eihän sillä saisi kuin kolme olutta. Nyt sentään panostetaan kuvaan, voi pyytää useamman kuvan niin että on tyytyväinen omaan ilmeeseensä.
Nykyäänhän on mahdollista itse ottaa kuvat koska ne voi lähettää sähköisenä. Kunnon kamera, jalusta, valkoinen seinä ja niin hyvä itsetunto että hyväksyy sen kuvan jossa näyttää oikeasti itseltään :)
Onhan noita edullisempiakin kuvaamoita passikuvien osalta, Tampereella ainakin Suvantokadulla lähellä ratinaa hinta on 14 euroa.
itsekin kävin alkukesästä kuvissa, ajokorttia varten ja maksoi 15€. Pidin sitäkin jo hirveenä hintana, mutta 22€ on jo törkeetä!
tilojen vuokrat on kallistuneet, omat elämiskustannukset kallistuneet.. Pakko niidenkin on saada rahaa.
Ei muuten ollut helppoa. Aikaa vierähti tunti jos toinenkin, joten kyllä tuo 22 euroa olisi halvemmaksi tullut; ainakaan minun aikani kun ei aivan ilmaista ole sekään.
kolmelle piti uusia.
Hinta oli 12€/hlö ja neljä kuvaa.
Valokuvaamo ja ihan hyvässä maineessa.
kolmelle piti uusia. Hinta oli 12€/hlö ja neljä kuvaa. Valokuvaamo ja ihan hyvässä maineessa.
nyt ihmeessä meille muillekin mistä tuohon hintaan saa. Kiitos.
3 eri kuvaamosta Tampereella ja halvin hinta oli juuri tuon 22e...kallein oli 25e.
Maiju
käytiin just lasten kanssa uusimassa passeja, meillä kuviin (kolmet kuvat) meni piirun päälle 50€. Ja Lahdessa oli tämä uvaamo.
Just uusin passini ja automaatista otettu kuva kelpasi ihan hyvin. Miksei kelpaisi?
Pitää vain itse huolehtia että kuvista tulee oikeanlaiset eli oikea istumakorkeus jne.
Heh, enää et taitas saada tuohon hintaan. 20 euroa tänä päivänä monessa paikkaa. Paitsi Verkkokauppa myy 1Euroon kuus kuvaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:20"]
Meilläkin maksoi liki 20 e per naama, kuvat suoraan poliisiasemalle. Mahtaa olla kallis se siirtolaite :(
[/quote]
Edelleen, maksat siitä työstä, ajankäytöstä, ammattitaidosta ja laitteistosta. Jos kirpaisee niin ota itse, photoshoppaa ja pistä menemään. Minä maksan mielummin ammattilaiselle ja saan kerralla hyvät kuvat. :)
[/quote]
Voi että ei pitäs koskaan tulla lukemaan näitä. Teille kaikille, jotka marmatatte passikuvan hinnasta, pitäs tehdä palkanalennus. Miksi teille pitäs muka maksaa kuukaudessa jopa 1500 euroa??!! Miettikkää miten paljon se tekee kaikkien työnantajakulujen jälkeen.. Sama asia: valokuvaaja tekee työkseen ja elääkseen ihmisille kuvia. Maksaa alvit, vuokrat, lyhentää lainat, mainostaa, huoltaa koneet, joutuu investoimaan... Koittakaa vuosi pari yrittäjyyttä ja tulkaa uudestaan palstalle kertomaan kokemuksia.
Mä otin omat passikuvat suoraan poliisi asemalla. Poliisi otti ne, makso 10 €. Poliisi setä unohti kyllä laskuttaa niistä mutta eipä haittaa :D
Me otettiin itse (kahdesta henkilöstä)... poliisin nettisivulta katsoin ohjeet ja koot. Kuvankäsittely ohjelmalla muokkasin ja netistä tilasin... kuva tuli kotiin postiluukusta. Taisi maksaa alle euron.