Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passikuvien törkyhinnat

Vierailija
10.08.2012 |

Tässä uuden passin hankinta on ajankohtainen viiden vuoden tauon jälkeen ja menin katsomaan lähivalokuvaamolle hintoja. Järkytyin, kun pyytävät 22 euroa neljän kuvan rivistä! Vielä viisi vuotta sitten passiin kävi kuvaksi valokuva-automaatista napsittu 6 euron kuvasarja. Nyt on kriteerit tiukentuneet ja pakko mennä ammattilaiselle kuvauttamaan pärstä passiin. Ja kyllä osaa kuvaajat riistää ihmisiä!

Passin hinnaksi kuvineen tulee siis 76 euroa. En tule niitä passikuvia muuhun tarvitsemaan kuin tätä varten eikä niitä ilmeisesti saa "yksittäin."

Järkyttävää..

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin itse (kahdesta henkilöstä)... poliisin nettisivulta katsoin ohjeet ja koot. Kuvankäsittely ohjelmalla muokkasin ja netistä tilasin... kuva tuli kotiin postiluukusta. Taisi maksaa alle euron.

Vierailija
22/54 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, minä ajattelin että ihan edullista vaan parikymppiä. Eihän sillä saisi kuin kolme olutta. Nyt sentään panostetaan kuvaan, voi pyytää useamman kuvan niin että on tyytyväinen omaan ilmeeseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän on mahdollista itse ottaa kuvat koska ne voi lähettää sähköisenä. Kunnon kamera, jalusta, valkoinen seinä ja niin hyvä itsetunto että hyväksyy sen kuvan jossa näyttää oikeasti itseltään :)

https://www.lupakuvienvastaanotto.fi/

Vierailija
24/54 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita edullisempiakin kuvaamoita passikuvien osalta, Tampereella ainakin Suvantokadulla lähellä ratinaa hinta on 14 euroa.

Vierailija
25/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kävin alkukesästä kuvissa, ajokorttia varten ja maksoi 15€. Pidin sitäkin jo hirveenä hintana, mutta 22€ on jo törkeetä!

Vierailija
26/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilojen vuokrat on kallistuneet, omat elämiskustannukset kallistuneet.. Pakko niidenkin on saada rahaa.

Vierailija
27/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ollut helppoa. Aikaa vierähti tunti jos toinenkin, joten kyllä tuo 22 euroa olisi halvemmaksi tullut; ainakaan minun aikani kun ei aivan ilmaista ole sekään.

Vierailija
28/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kuussa 4 hengelle ja kuviin meni se 80 euroa...

Maiju

Vierailija
29/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmelle piti uusia.

Hinta oli 12€/hlö ja neljä kuvaa.

Valokuvaamo ja ihan hyvässä maineessa.

Vierailija
30/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmelle piti uusia. Hinta oli 12€/hlö ja neljä kuvaa. Valokuvaamo ja ihan hyvässä maineessa.

nyt ihmeessä meille muillekin mistä tuohon hintaan saa. Kiitos.

Vierailija
31/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuussa 2012

kysypä viereisestäkin kuvaamosta :)

Vierailija
32/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 eri kuvaamosta Tampereella ja halvin hinta oli juuri tuon 22e...kallein oli 25e.

Maiju

Vierailija
33/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin just lasten kanssa uusimassa passeja, meillä kuviin (kolmet kuvat) meni piirun päälle 50€. Ja Lahdessa oli tämä uvaamo.

Vierailija
34/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just uusin passini ja automaatista otettu kuva kelpasi ihan hyvin. Miksei kelpaisi?

Vierailija
35/54 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain itse huolehtia että kuvista tulee oikeanlaiset eli oikea istumakorkeus jne.

Vierailija
36/54 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, enää et taitas saada tuohon hintaan. 20 euroa tänä päivänä monessa paikkaa. Paitsi Verkkokauppa myy 1Euroon kuus kuvaa. 

Vierailija
37/54 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:20"]

Meilläkin maksoi liki 20 e per naama, kuvat suoraan poliisiasemalle. Mahtaa olla kallis se siirtolaite :(

[/quote]

Edelleen, maksat siitä työstä, ajankäytöstä, ammattitaidosta ja laitteistosta. Jos kirpaisee niin ota itse, photoshoppaa ja pistä menemään. Minä maksan mielummin ammattilaiselle ja saan kerralla hyvät kuvat. :)

[/quote]

Vierailija
38/54 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ei pitäs koskaan tulla lukemaan näitä. Teille kaikille, jotka marmatatte passikuvan hinnasta, pitäs tehdä palkanalennus. Miksi teille pitäs muka maksaa kuukaudessa jopa 1500 euroa??!! Miettikkää miten paljon se tekee kaikkien työnantajakulujen jälkeen.. Sama asia: valokuvaaja tekee työkseen ja elääkseen ihmisille kuvia. Maksaa alvit, vuokrat, lyhentää lainat, mainostaa, huoltaa koneet, joutuu investoimaan... Koittakaa vuosi pari yrittäjyyttä ja tulkaa uudestaan palstalle kertomaan kokemuksia.

Vierailija
39/54 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin omat passikuvat suoraan poliisi asemalla. Poliisi otti ne, makso 10 €. Poliisi setä unohti kyllä laskuttaa niistä mutta eipä haittaa :D 

Vierailija
40/54 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19e neljä kuvaa. Menihän siihen 2 minuuttia et katteet on kohillaa.