Passikuvien törkyhinnat
Tässä uuden passin hankinta on ajankohtainen viiden vuoden tauon jälkeen ja menin katsomaan lähivalokuvaamolle hintoja. Järkytyin, kun pyytävät 22 euroa neljän kuvan rivistä! Vielä viisi vuotta sitten passiin kävi kuvaksi valokuva-automaatista napsittu 6 euron kuvasarja. Nyt on kriteerit tiukentuneet ja pakko mennä ammattilaiselle kuvauttamaan pärstä passiin. Ja kyllä osaa kuvaajat riistää ihmisiä!
Passin hinnaksi kuvineen tulee siis 76 euroa. En tule niitä passikuvia muuhun tarvitsemaan kuin tätä varten eikä niitä ilmeisesti saa "yksittäin."
Järkyttävää..
Kommentit (54)
Mäntyharjulla maksoi 20€ melko kallista..liekkö markan aikaan 20mk eikä kuvat sen veikeempiä..
Mäntyharjulla maksoi 20€ melko kallista..liekkö markan aikaan 20mk eikä kuvat sen veikeempiä..
Turussa Yliopistonkatu 32 on kuvaamo joka mainostaa muistaakseni 7€ passikuvia suoraan poliisille lähetettynä, 8 paperikuvaa 9€. Täällä käytiin meidän 2kk ikäisestä ottamassa passikuvat ja hyvin onnistui :)
Ulkomaanreissun yhteydessä otan kuvat seuraavaa uutta passia varten. Talvella Espanjassa maksoi passikuvat 6e :)
Itse sain passikuvat kolmelle lapselle hintaan 3 € yhteensä. Ja passit tuli näistä kuvista.
Mä otin poliisilaitoksen kuva-automaatissa ja makso about 8€. Ei niitä missään liikkeessä kannata otattaa.
Meilläkin maksoi liki 20 e per naama, kuvat suoraan poliisiasemalle. Mahtaa olla kallis se siirtolaite :(
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:20"]
Meilläkin maksoi liki 20 e per naama, kuvat suoraan poliisiasemalle. Mahtaa olla kallis se siirtolaite :(
[/quote]
Edelleen, maksat siitä työstä, ajankäytöstä, ammattitaidosta ja laitteistosta. Jos kirpaisee niin ota itse, photoshoppaa ja pistä menemään. Minä maksan mielummin ammattilaiselle ja saan kerralla hyvät kuvat. :)
Nimenomaan, eli automaatista vaan, kunhan tsekkaa nuo poliisin sivuilta löytyvät ohjeet ja noudattaa niitä: http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/1420C6E88D44489BC225701900350B51
Tampereella edullisimmat valokuvaamokuvat saa 18 eurolla, ellei ole jokin alennuslappu tai kampanja. Kuvaajalla menee hommaan noin 10 min, ainakin Tampereen rautsikan valokuvaamossa. Tuolla metodilla laskettuna kuvaajan keskimääräinen tuntiansio on 108€. Kuukausiansiosta miinus tulostus- ja laitekulut, tilavuokrat sun muut TELlit ja LELlit, kumminkin tuntipalkka on aika kova. Varsinkin kun vielä viime syksynä passikuvat maksoivat siellä 12€.
Passikuvat voi ottaa myös itse. Kännykkäkameralla peilin kautta tulee ihan hyvät, kun vähän treenaa. Ei muuta kun huulet tötterölle ja kokeilemaan!
Verkkokaupasta saa eurolla arkisin 9-17 :)
No minä kävin poliisilaitoksen kuva-automaatissa ottamassa kuvat samalla kun passia hain ja alle 10€ ne maksoi. Tarkkaa summaa en muista.
Mä kävin kuvaamossa, jossa kuvat lähetettiin suoraan poliisin tietokantaan digitaalisina. Maksoi 19 eur/ naama. Näin siis Helsingissä
Kannattaa muistaa, että passikuvissa et maksa kuvien määrästä, se tulostaminen on lähes ilmaista, vaan siitä työstä ja laitteistosta ammattilaiskuvaajalle. Osaavat toki hinnoitella tuotteensa, ei siinä mitään.
Voihan ne toki itsekin ottaa kunhan vaan saa oikeanlaisen - ja tulostettua ne kuvat jossakin valokuvapaperille.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 13:08"]
Verkkokaupasta saa eurolla arkisin 9-17 :)
[/quote]
Ei vaan klo 9-16. :) Verkkokauppa.comista Helsingistä, Pirkkalasta ja Oulusta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2012 klo 13:48"]
3 eri kuvaamosta Tampereella ja halvin hinta oli juuri tuon 22e...kallein oli 25e.
Maiju
[/quote]
Mä kävin juuri viime viikolla Tampereella kuvaamossa otattamassa passikuvat 18 eurolla. Opiskelijakortilla olisi saanut vielä kolme euroa lisäalennusta. :) Soita ensi kerralla vielä neljänteenkin kuvaamoon.
Meillä otettiin itse. Tosin kun ei ole ammattilainen, tuhraantui siinä tunti jos toinenkin. Mutta valmiissa passissa ei erota, missä ja kuka kuvan on ottanut. Sähköinen lähetyssysteemi on siinä mielessä hyvä, että tarkistaa kuvan, ihan mitä tahansa ei saa sieltä läpi.
Me otettiin ajokortteja varten kahden hengen kuvat rautatieaseman automaatilla 2x8e tammikuussa Helsingissä. Tässä kuussa kun piti uusia 4 kappaletta passeja ulkomaanmatkaa varten ja näistä kaksi vielä alle kolmevuotiasta lasta alkoi tuo kuvaamon hinta harmittaa. Pari tuntia turasimme kun otimme kännykkäkameralla kuvia, varsinkin 3 vuotias ei meinannut millään suostua katsomaan kameraan.. mutta lopputuloksena saimme hyvät kuvat, jotka allanäkyvän sivuston ohjeiden ja gimp-sapluunan avulla muokkasimme valmiiksi kymppikuvaksi. Niitä kävin usb-tikulla tulostamassa pari kappaletta valokuvausliikkeen automaatilla, hinta muistaakseni 38 centtiä per kymppikuva, johon siis mahtui neljä passikuvaa.
Kuvat kelpasivat heittämällä Pasilan poliisilaitoksella, joten olimme tyytyväisiä. Samalla menetelmällä kuvaamme jatkossakin tarvittavat kuvat itse, kun kerran tuli harjoiteltua.
http://jrkkari.com/2011/05/18/passikuvat-perheesta-2e-ladattava-tiedosto/
Verkkokaupasta 60 snt/ kuusi kpl.
Ei se nyt niin törkyhinta ole
[quote author="Vierailija" time="10.08.2012 klo 12:37"]Tässä uuden passin hankinta on ajankohtainen viiden vuoden tauon jälkeen ja menin katsomaan lähivalokuvaamolle hintoja. Järkytyin, kun pyytävät 22 euroa neljän kuvan rivistä! Vielä viisi vuotta sitten passiin kävi kuvaksi valokuva-automaatista napsittu 6 euron kuvasarja. Nyt on kriteerit tiukentuneet ja pakko mennä ammattilaiselle kuvauttamaan pärstä passiin. Ja kyllä osaa kuvaajat riistää ihmisiä!
Passin hinnaksi kuvineen tulee siis 76 euroa. En tule niitä passikuvia muuhun tarvitsemaan kuin tätä varten eikä niitä ilmeisesti saa "yksittäin."
Järkyttävää..
[/quote]joo Mäntyharjulla 5 kuvaa 20€ melko kallista eikö markan aikaan maksanut 20 mk?