Vieraiden lasten vessattaminen
Inhottaako teitä muita kun lapsen kaveri huutaa vessasta pyyhkimään ja on kakkapylly pystyssä vastassa? Oma lapsi jo omatoiminen ja ajatteli että tämäkin vaihe olisi ohitettu.
Kommentit (12)
mutta ei tuota nyt niin usein tapahdu että siitä nyt ihan ongelmaksi olisi.
jonkun pepun, mutta sittemmin olen mennyt opastamaan kuinka pyyhitään itse. Ovat sitten kiltisti itse pyyhkineet.
Ei meillä yksin vieraile noin pieniä lapsia. Vanhemmat saa hoitaa omansa.
jonkun pepun, mutta sittemmin olen mennyt opastamaan kuinka pyyhitään itse. Ovat sitten kiltisti itse pyyhkineet.
Tuo olisikin hyvä! Itse olen jotenkin arka muiden lapsia opastamaan. Kyse siis 4-5 vuotiaista.
Eipä tämä mikään maailman mittakaavan ongelma ole mutta ajattelin kysäistä muiden kokemuksia! :)
lapsia kylässä, siis ihan niin kuin hoidossa, monenkin ikäisiä, mutta eipä ole koskaan kukaan pyytänyt pyyhkimään. Pienemmiltä olen kysynyt pärjääkö yksin vessassa vai tulenko auttamaan ja yleensä ovat itse pärjänneet tai housuissa olen auttanut. En muista, että olisin koskaan tiennyt kenenkään kakanneen... Kokemusta siis 10 vuoden ajalta kavereista.
Kyllähän 4-5 vuotiaat pyyhkii jo ite. Aika outoa jos vielä huutaa kaverin äidille että pyyhkimään..
Kyllähän 4-5 vuotiaat pyyhkii jo ite. Aika outoa jos vielä huutaa kaverin äidille että pyyhkimään..
Pikkutytöistä kysymys..kaikilla ei vielä kädet ylety tai ovat niin tarkkoja eivätkä luota itseensä..
Mulla lapset 8v. ja 10v. ja en kyllä ota kylään edes alle 7v.
ja se sujui huonosti kun en osannut oikein käyttää ko. mallia
eli olisi kannattanut antaa vanhempien hoitaa...
Mieheni lapset pyysi miestäni pyyhkimään vielä kun olivat 9v. kumpikin yhtä osaamaton ja lapsellinen. Tunsin kyl melkoista häpeää heidän puolestaan ja mietin hmm kaikenlaista opettamisesta ja nykyajasta.
Ei siihen kakkaan tarvi käsiä työntää. Vai onko kyseessä jo joku teini-ikäinen?