1200 kcal on hirveän vähän, miksi ihmeessä sellaista kitudieettiä pitäisi harrastaa?
Kommentit (26)
Varsinkin, jos ottaa vähän liikuntaa mukaan, voi hyvin syödä 1700 kcal / päivä ja laihtuu silti.
Minä olen nyt "laihiksella" tai pikemminkin yritän opetella taas järkevämpiä ruokailutottumuksia ja syön noin 1800 kcal päivässä. Eikä haittaa jos menee yli, kunhan en ylitä kulutusta! 1200 kilokalorilla olisin lähinnä kiukkuinen.
ap
Itselläni tuo on vain 300kcal vähemmän kuin normaalit syömiset, joten ei tunnu kamalalta kitudieetiltä.
Varsinkin, jos ottaa vähän liikuntaa mukaan, voi hyvin syödä 1700 kcal / päivä ja laihtuu silti.
Jos on suht pienikokoinen, niin aktiivitreenaamisen kanssa kuluttaa päivässä tuon 1700. Jos haluaa laihtua, niin ei todellakaan tuolla määrällä laihdu.
Yksilöllistä. Toisilla on pieni kulutus, liikunnasta huolimatta.
Itse syön n.500kcal per päivä ja reilu 5kg lähteny kolmessa viikossa.
että ihminen on hengenvaarallisen lihava. Kun painoa on saatava nopeasti alas, että sydän ei prakaa. 200-kiloinen kyllä pärjäisi pitkään 1200 kilokalorilla päivässä.
1,5h esimerkiksi tänään. Kuntosalia ja jumppatunti. Kulutukseni on 1800kcal joten jos haluaisin laihtua niin ei tuolla 1700kcal/pv kovin nopeaan laihtuisi.
Kitukuurilla elimistö alkaa syödä itseään. Se on aika tyhmä tapa laihduttaa. Kannattaisi ennemmin treenata ja syödä runsaammin.
Jos on suht pienikokoinen, niin aktiivitreenaamisen kanssa kuluttaa päivässä tuon 1700. Jos haluaa laihtua, niin ei todellakaan tuolla määrällä laihdu.
Yksilöllistä. Toisilla on pieni kulutus, liikunnasta huolimatta.
En nyt sanoisi olleeni tankkeri silloin, vaikka painoindeksi olikin normaalipainon ylärajoilla. Laihdutin menestykseekkäästi 5 kg tuolla tavalla (enempään ei ollut tarvetta). Tosin tuo 1700 kcal ei ole ihan tarkka arvo, monena päivänä söin varmaan 1800 kcal. Liikuntaa (kävelyä, pyöräilyä, hidasta juoksua, kuntosalia) harrastin ehkä 3-5 tuntia viikossa.
3
Kitukuurilla elimistö alkaa syödä itseään. Se on aika tyhmä tapa laihduttaa. Kannattaisi ennemmin treenata ja syödä runsaammin.
noita noin 550 kcal / vrk VLCD-dieettejä käytetään ihan sairaaloissakin merkittävästi ylipainoisten nopeaan painonpudotukseen.
Minä melkein pitäisin tuollaista ketoosikuuria, ainakin jos se tehdään luotettavalla valmisteella, parempana kuin vaikka 1000 kcal normiruokakitudieettiä, siksi että ketoosissa tapahtuu tiettyjä asiassa auttavia aineenvaihduntamuutoksia, ja lisäksi valmisteissa on lisättyä proteiiniä ja vitamiineja ja kivennäisiä runsaasti. Mutta 500 kcal normiruoalla pidempään kuin jonkun viikon tai pari on sulaa hullutta.
Onhan se rankkaa, jos elää suklaalla. Esimerkiksi kanassa on noin 115 kkaloria per satagrammaa. Voit vetää sitä kilon päivässä ja pysyä edelleen alle tuon tuhannen kahden sadan. Mutta kai se on teille läskeille vaan vaikeita olla ilman mäkkärin ranskiksia, kolaa, donitseja ja karkkeja?
Kanaa ja salaattia vetämällä voit syödä ihan helvetisti eikä kalorit tule yrittämälläkään yli 1500. Tai no jos läski uppopaistat kaiken rasvassa niin...
1200 Kcal:n ruokavaliolla saa jo syödä reilusti kun katsoo mitä syö. Tietenkään herkkuja ei salli. 1500 ja silloin voin jo löysätäkin mutta silloin lisättävä puolestaan liikunnan määrää... Minun normikulutukseni ilman liikuntaa kun n. 1300 kcal.
Onhan se rankkaa, jos elää suklaalla. Esimerkiksi kanassa on noin 115 kkaloria per satagrammaa. Voit vetää sitä kilon päivässä ja pysyä edelleen alle tuon tuhannen kahden sadan. Mutta kai se on teille läskeille vaan vaikeita olla ilman mäkkärin ranskiksia, kolaa, donitseja ja karkkeja?
Kanaa ja salaattia vetämällä voit syödä ihan helvetisti eikä kalorit tule yrittämälläkään yli 1500. Tai no jos läski uppopaistat kaiken rasvassa niin...
vaan siitä, että tutkitusti pitkän tähtäimen ennuste on kovin huono kuureille joissa energiansaantia lasketaan yhtäkkisesti ja rajusti ja tehdään liian nopeita muutoksia.
Lisäksi lihaksen menetys kasvaa suoraan suhteessa kalorivajeen lisääntymiseen, eli tiukalla dieetillä laihdut kyllä nopeasti, mutta merkittävä määrä menetetystä kudoksesta on lihasta. Jos taas laihdut hitaasti, menetätä pääosin rasvakudosta, mikä lienee kaikkien tavoite.
Kannattaa lukaista vaikka Patrik Borgin kirja "Rentoa painonhallintaa", siitä löytyy asiallista tutkimustietoa lähdeviitteineen tästä nopean laihdutuksen problematiikasta.
liikkua niin saat enemmän kaloreita syodä :)
Mulle helpoin tapa laihduttaa on tämä. Koen nälkäisenä olevani puhdas ja kylläisyyden tunne ällöttää..
Mulle helpoin tapa laihduttaa on tämä. Koen nälkäisenä olevani puhdas ja kylläisyyden tunne ällöttää..
saat apua syömishäiriöösi!
Nälällä ja puhtaudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Kylläisyys on normaali tunne. Syömishäiriö voi puhjeta liian matalilla kaloreilla, koska nälästä tulee kicksejä ja kaikkivoipaisuuden tunnetta. Ihan kaikella ystävyydellä tämän sanon, olen kokenut saman.
jos haluaa laihtua, niin se toimii.
30kg laihduttanut.
1200 kcal päivässä ei todellakaan ole vähän, eikä siitä jää nälkäiseksi. Semmonen alle 800kaloria per päivä alkaa olemaan jo dieetiksi kusuttava ruokavalio.
Syöt väärin tai olet superläski jos 1200 on sinusta kituutusta.
varsinkin kun ravitsemustieteen alan tutkimustieto kertoo että tiukoista dieeteistä erittäin harvoin tulee pysyvää painonpudotustulosta. Ihmiset ei vaan jaksa pitää kovin kauaa radikaaleja muutoksia liikunta -ja ruokatottumuksiinsa, ja sitten tulee repsahdus ja muutaman uuden kitukuuriyrityksen jälkeen paino nousee takaisin ennalleen.
Mutta jokainen kitukuureilijahan uskoo, että juuri hän kuuluu siihen 5%:iin, jotka onnistuvat sittenkin pitämään painon pois kitukuurin jälkeen, eikä siihen 95%:iin, jotka lihovat ennalleen.