Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menisitkö kurssille äitiyslomalla jos lapsi 1kk??

Vierailija
09.08.2012 |

olisi hyvä kurssi jonka kesto 6vk, mies voisi hoitaa lasta mutta onko se järkevää? miten rintojen kanssa sitten?

aamulla pumppaus ja maidon jättäminen miehelle (omat ja kaupan?)

onko ihan hölmö ajatus?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaan kahden lapsen kokemuksella. Nukahtaisin kurssille, rinnat valusivat maitoa, tauoilla ei ehtisi pumpata ja missä sitä maitoa säilyttäisi jne jne.

Vierailija
2/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen sentään muuten liberaali, käynyt jumpassa säännöllisesti pari kk synnytyksestä jne. viettänyt omaa aikaa, mutta säännöllisesti kuusi viikkoa päivät pois noin pienen vauvan luota, niin en ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin voit unohtaa imetyksen. Tuskin kurssilla on niin paljon kunnon taukoja että pystyt lypsämään ja maito tarvitsee jääkaapin säilyäkseen.

Vierailija
4/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut kaikilla äitiyslomillani ja pitänyt siitä kovaati.

Vierailija
5/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kuoleman partaalla oleva luennoitsija käy kerran kymmenessä vuodessa suomessa, niin sitten harkitsisin. Jos joku jota järjestetään joka vuosi, niin en menis.

Ja lisäksi kysyisin saako luentosalissa imettää ja vauva nukkua. Sit voisin osallistua niin, että isä vaunuttelee lähistöllä koko päivän ja tuo heti imetettäväksi kun tarve.

Vierailija
6/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus oli jollain kurssilla mukanakin.

Vierailija
7/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kursseja tulee.

Lapsesi ei taida olla vielä syntynyt, kun tuollaisia edes mietit?

Vierailija
8/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kurssi kestäisi enemmän kuin pari tuntia päivässä (en ehkä silloinkaan, mutta silloin saattaisin harkita). Myös kurssiin liittyvät työt pitäisi ehtiä tehdä, ja vauva vie paljon aikaa ja energiaa. Erityisesti ensimmäinen vauva.

Vierailija
9/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eka lapsi? Siinä alkuvaiheessa on monenlaista uuttaa ja opeteltavaa ja minusta ainakin oli tärkeää olla läsnä koko ajan. Halusin imettää.

Kauanko olisit päivisin poissa? 1-3 tuntua olisi varmaan mahdollista, mutta pidempi aika aiheuttaisi ongelmia maidon riittävyydelle. Se pumppaus ei yleensä stimuloi maidontuotantoa yhtä hyvin imetys. Olisi hyvin mahdollista, että vauvalle jouduttaisiin antamaan koviketta ja oma maindontuotanto ei välttämättä palaisi "normaaliksi" myöhemminkään.

Mutta jos et välitä imetyksestä ja tykkäät, että kyllä se vauva korvikkeellakkn kasvaa (niinkuin totta toki on) niin sitten kurssi varmasti sopii!

Vierailija
10/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään päin, olin niin väsynyt. Kuopuksen kanssa oli hieman helpompaa, mutta monen viikon kurssi ei olisi onneistunut.

Vierailija
11/11 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli erittäin huono nukkumaan. Nukkui hyvässä tapauksessa parin tunnin pätkissä, mutta yleensä vain parinkymmenen minuutin pätkiä päivin öin. Olin niin väsynyt, etten olisi selvinnyt mistään kurssista, kun olin yöstä toiseen nukkunut 5 tuntia max puolen tunnin pätkissä ja loput joko en ollenkaan tai vielä lyhempinä pätkinä.

Hyvä kun muistin olenko syönyt vai en, jos olisin tuolloin päässyt rauhassa jonnekin kurssille, olisin varmaan nukkunut kurssin läpi, jos en olisi nukahtanut jo rattiin matkalla sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi