Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset eivät tee mitään kun olen poissa kotoa

Vierailija
09.08.2012 |

siis vaikka töissä. Laittavat ruoan, mutta aina jotain nuudelia vaikka olisin jättänyt muuta ruokaa jääkaappiin. Mitään ei korjata pois eikä siivota. Olen niin vihainen. Miten saisin tämän muuttumaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä minulle se lapsi joka tekee kotitöitä.

Lapset saa syömään tekemällä lapsille mieluisaa ruokaa, eli ruokaa joka on mieluista lapsille, ei sinulle. Kysy lapsilta mitkä ovat parhaat ruoat mitä olet heille tarjonnut, ja tee jääkaappisafkat niistä.

Vierailija
2/5 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä minulle se lapsi joka tekee kotitöitä. Lapset saa syömään tekemällä lapsille mieluisaa ruokaa, eli ruokaa joka on mieluista lapsille, ei sinulle. Kysy lapsilta mitkä ovat parhaat ruoat mitä olet heille tarjonnut, ja tee jääkaappisafkat niistä.

Poika 15v. on innokas kokki, tytär 14v. tykkää leipoa, käyvät kaupassa, imuroivat, pyyhkivät pölyt, pesevät pyykkiä jne. oikein äitinä hävettää tulla töistä kotiin, kun voi vaan makoilla sohvalla.

Pienestä pitäen ovat pyörineet jaloissa auttamassa kodinaskareissa, ehkä kärsivällisyydellä on ollut osansa asiassa, eli pitää muistaa, että teko on tulosta tärkeämpi. Eli mitä pahaa nuudeleissa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omat sotkut siivotaan. Tosiaan ruokaa saa tehdä mutta ei aina voi syödä "hömppäruokaa" eli sopikaa vaikka että tänään syödään se äidin tekemä ruoka ja huomenna voi syödä nuudeleita tai pizzaa ym.

Ja aina tiskit tiskiin ja roskat roskiin ja pyykit pyykkiin ja sängyt pedataan ym. perushommat kuntoon ennenkuin lähdetään mihinkään kavereiden kanssa.

Ja jos nämä pienet jutut ei hoidu niin viikkoraha pois. Ei ole reilua, että raadat töissä ja tulet kaatopaikalle kotiin ja aloitat raivauksen!

Jos pienestä pitäen opettaa lapset hoitamaan omat hommansa niin myöhemmin pääsee helpommalla kun ei tartte joka pikku jutusta tapella.

Äiti EI ole palvelija!

Vierailija
4/5 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut kaiken valmiiksi? SIinähän lapset odottavat, että äiti tulee laittaa :)

Vierailija
5/5 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes odota lapsilta (9 ja 11 v) mitään kun olen poissa, pääasia että saavat jotain syötävää suuhunsa itse.

Mutta jos sinua tuo kovasti häiritsee niin voihan sitä kokeilla niitä perinteisiä kasvatuskeinoja kuten uhkailu ja lahjonta. Esimerkiksi tehdä viikkonrahan tai muun etuuden saamisen riippuvaiseksi siitä että tietyt sovitut toimet kuten astioiden korjaaminen pois syömisen jälkeen tehdään.