Kiva kun ei tarvitse ostaa mitään
muuta kuin ruokaa! Huomasin ihan äskettäin että meillä on ihan kaikkea, vaatteita, kenkiä, koulutarvikkeita yms niin paljon ettemme osta nyt syksyllä mitään. Ruokaan tietenkin menee rahaa, mutta muuten laitetaan säästöön, nytkin mulla kolme tonnia säästettynä, Onko täällä muita tarkan euron ihmisiä? Jakakaa parhaat säästöniksinne! Mun vinkki on älä osta jos ei ole pakko!
Kommentit (2)
valitettavasti talossa on myös kaksi teinityttöä, joiden mielestä säästö on sitä, että ostaa HM:stä viidet shortsit, kun ne saa puoleen hintaan.
Minun vinkkini:
- osta kerralla enemmän niitä asioita, joita tiedät varmasti kuluvan. Itse ostan esim. koko vuoden sokerit nyt kesällä, kun sokerista on yleensä hyvät tarjoukset. Helpottaa kaupassa käymistäkin, kun ei tarvitse täydentää jatkuvasti
- osta siivousaineet ja wc-paperit samaan tapaan kun kohdalle sattuu hyvä tarjous.
- meillä kerta viikkoon kaupassa ei toimi. Teinit syövät viikoksi varatut välipalat parissa päivässä ja itse en aina muista loppuviikosta mitä sinne kaapppiin oli varattu -> ruokaa pilaatuu hukkaan. Meillä toimii paremmin se, että ostan ruokatarvikkeet pariksi päiväksi kerrallaan ,mutta suunnittelen huolella.
- pidä kirjaa kulutuksesta. Yllätyt mihin kaikkeen rahaa menee.
- ohuthiuksisena tykkään laatushampoista. Ne kannattaa tilata nettikaupoista.
- ennen kuin ostat mitään, surffaa löytyykö sama tavara netin kautta edullisemmin/alessa.
Ja 3000e on vain lapsiperheen puskurirahaa joka pitäisi olla olla ihan käyttötililläkin.