Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylvi, Sylvia vai Silva? Ja miksi? :)

Vierailija
08.08.2012 |

Eli jos pitäisi valita tyttövauvalle joku noista nimistä, niin minkä valitsisit? Perustella saapi!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvi on vanhan mummon nimi. Sylvia taas muistuttaa joululaulusta. Silva on persoonallinen, selkeä, kaunis äänneasultaan. Ehkä yksi kauneimmista naisten nimistä!

t. Silvan ja toisenkin tytön äiti

Vierailija
2/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kaunis nimi, en osaa sen kummemmin perustella. Ilman a:ta lopussa jotenkin juntimman kuuloinen. Myös Silva on erittäin hyvä nimi, melkein yhtä hyvä kuin Sylvia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Sylvin äiti

Vierailija
4/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas yleistä inhoa, tottakai. :)

Itse odotan toista vauvaa, en tiedä onko tyttö, mutta jotenkin tuo nimi kolmikko(ovat siis tämän päivän nimipäiväsankareita, jos ei joku huomannut..) miellytti kokonaisuudessaan. Toisaalta voisin kuvitella antavani ihan minkä vaan noista nimistä, jos saisin tytön. Toisaalta, tuskin annan niistä mitään :D

Tällä hetkellä minua miellyttää Sylvia ehkä eniten :)

t.ap

Vierailija
5/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen jokin eksoottinen kukka.

Sylvi on vanhan mummon nimi ja se sanonta Hyvä Sylvi sentään on ällöttävä.

Sylvia on jotenkin tätimäinen nimi ja siitäkin tulee mieleen joku mummo.

Antaisin ehdottomasti Silvan ja jos joku muu pitäisi valita, niin sitten ennemmin Silvia.

Vierailija
6/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvia!

T. Sylvian äiti

Vierailija
7/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nuo y-nimet ovat rumia.

Vierailija
8/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nuo y-nimet ovat rumia.

Vierailija
9/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silva on miehen nimi.

Vierailija
10/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Sylvia on noista kaunein! Silva aivan liian perusnimen kuuloinen ja Sylvi ehkä vanhahtava. Ehdottomasti Sylvia!

Vierailija
11/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos joku noista niin ehdottomasti Silva. Kuten joku muukin sanoi, y-nimet ei kivoja.

Vierailija
12/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimikeskustelut on aina jotenkin "hauskoja". Kun kaikilla on tottakai oma mielipide ja perustelut miksi joku nimi miellyttää ja joku ei. Tosielämässä harvoin kuulee näin radikaaleja mielipiteitä. Oman tyttäreni nimeä ei ole kukaan koskaan haukkunut minulle suoraan ja koska olen melko herkkis, niin en koskaan kertoisi lapseni nimeä täällä, koska uskon, että siitä tulisi kovasti pahaa sanottavaa(ehkä jopa loukkaustarkoituksella tämän palstan tuntien).

Eli siis pointtina pahoittelut avaamastani keskustelusta kaikille Sylvien, Sylvioiden ja Silvojen äideille ja muille läheisille. Toivottavasti olette minua vahvempia, ettekä loukkaannu :)

t. ap

Meni vähän OT.

Vierailija
13/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opn runollinen ja naisellinen, kaunis.

silva, tulee mieleen silava

Sylvi on jotenkin ronski.

Mutta jos jonkin näistä niminen tyttö tulisi vastaan niin ihastuisin kyllä persoonalliseen nimeen joka tapauksessa enemmän kuin johonkin joka olisi Nea tai Lotta Emilia. ..

Vierailija
14/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimikeskustelut on aina jotenkin "hauskoja". Kun kaikilla on tottakai oma mielipide ja perustelut miksi joku nimi miellyttää ja joku ei. Tosielämässä harvoin kuulee näin radikaaleja mielipiteitä. Oman tyttäreni nimeä ei ole kukaan koskaan haukkunut minulle suoraan ja koska olen melko herkkis, niin en koskaan kertoisi lapseni nimeä täällä, koska uskon, että siitä tulisi kovasti pahaa sanottavaa(ehkä jopa loukkaustarkoituksella tämän palstan tuntien).

Eli siis pointtina pahoittelut avaamastani keskustelusta kaikille Sylvien, Sylvioiden ja Silvojen äideille ja muille läheisille. Toivottavasti olette minua vahvempia, ettekä loukkaannu :)

t. ap

Meni vähän OT.

Kaikista nimistä on varmaan tosi hanakkojakin mielipiteitä.. en pystyisi kertomaan oman lapseni nimeä täällä, en haluaisi pilata elämääni niillä kaikilla rumilla adjetiiveillä mitä siitä kuulisi.. vaikka kukaan ei ole kyseistä nimeä haukkunutkaan minulle suoraan.

Tsemppia kaikkien sylvienm, sylvioiden ja silvojen äidit, ihania nimiä sinänsä kaikki.

Vierailija
15/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvia, mun tytön toinen nimi. Meidän suvussa paljon käytetty etu- tai toinen nimi.

Silvasta tulee mieleen salva tai silava, hyh.

T: Sylvi

Vierailija
16/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Meni vähän OT.

Kaikista nimistä on varmaan tosi hanakkojakin mielipiteitä.. en pystyisi kertomaan oman lapseni nimeä täällä, en haluaisi pilata elämääni niillä kaikilla rumilla adjetiiveillä mitä siitä kuulisi.. vaikka kukaan ei ole kyseistä nimeä haukkunutkaan minulle suoraan.

Tsemppia kaikkien sylvienm, sylvioiden ja silvojen äidit, ihania nimiä sinänsä kaikki.

Ja kyse ei tavallaan sitten ehkä kuitenkaan ole enää nimestä, vaan tottakai se nimi on osa sitä omaa rakasta lasta, eikä äiti tietenkään koskaan halua kuulla lapsestaan turhia haukkuja :)

Mutta kuten sanottu, tosielämässä harvemmin kuulee rajuja mielipiteitä yhtään mistään nimestä. Eipä itsekkään tule huudeltua mitään esimerkkejä "rumista" nimistä ääneen, ettei loukkaa ketään.

Vierailija
17/17 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selkeästi kuuluu porukkaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi