Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ei voisi ajatellakaan tekevänsä sterilisaatiota?

Vierailija
10.06.2008 |

Mulle ainakin jo ajatus tuntuisi tosi ahdistavalta ja kauhistuttavalta. Jotenkin mulle on tärkeää, että VOISIN saada vielä lapsia. (Ja kyllä toivoisinkin niitä lisää :-).

Mulla on kaksi kaveria steriloitu, toinen vissiin ehkä vähän haluaisi sittenkin (tai ainakin hänen mies).

Toisesta en tiedä - hänellä oli jo 3 sektiota takana, joten oli kuulemma jo aika ohut kohdunseinämä, ja lääkäri oli sanonut että oli viisas päätös. (STerilointi tehtiin samalla kun kolmas leikattiin).

Mutta tuntuu että hänkin välillä vähän kaihoisana puhuu elävänsä nyt sitten viimeistä vauva-aikaa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etten vois ikinä olla NIIN varma, etten halua enää lapsia.

Sitten huomasin, että pakkohan se päätös on joskus tehdä.

Nyt olen sterilisaatiojonossa, tosin aika lienee vasta syksyllä. Mies ei täysin hyväksy ratkaisuani, mutta itse tiedän mitä tahdon. Kyse ei ole siitä, ettenkö jollain tapaa kaukaisesti haaveilis vielä uudesta vauvasta. Vaan siitä, että johonkin se raja on vedettävä. Meillä on nyt 6 lasta, vanhin 12v ja nuorin 3kk. Meillä on siis lapsi(a) talossa vielä ainakin 15-20v. Se on pitkä aika ja enhän edes tiedä millaisia haasteita edessä on näiden jo olemassaolevien kanssa.

Vaikka siis tiedän, että varmaan se vauvakuume jyrää jossain vaiheessa, haluan ettei minulla sitten ole mahdollista toteuttaa (hetken??) unelmaani. Näin on ihan hyvä.

Vierailija
2/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun on lukenut niitä sterilisaation jälkivaikutuksia, niin ei kyllä yhtään kiinnosta. Sterilisaation seurauksena munasarjojen verenkierto häiriytyy ja siitä voi seurata monenlaista kremppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mieskään suostu vastaavaan toimenpiteeseen itselleen. Kuitenkin voisin ajatella näin, että ehkä siinä neljissä kymmenissä voisi piuhat pistää poikki. Ainankin nyt näin kovin nuorena kolmen lapsen äitinä tuntuu siltä, että ehken enää halua vauvoja siinä vaiheessa, kun ensimmäiset alkavat olla valmiita lähtemään kotoa pois.

Vaan voihan tuo mieli hyvin muuttua vielä seuraavan viidentoista vuoden aikana...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi