Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taliköhnä-ihottuma

25.11.2005 |

Onko kellään kokemusta taliköhnä-ihottumasta? Meillä on 2-v. kaksostyttö,jolla monien ihmettelyjen jälkeen todettiin tämä.Millä hoidatte? Millainen on ennuste myöhemmin,onko toivoa päästä siitä koskaan eroon??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan päänahan kuriin Nizoral-sampoolla, kasvojen kuiviin läiskiin käytän mietoa kortisonivoidetta tarpeen mukaan, en siis jatkuvasti. Mahtaisiko mieto kortisoni käydä lapsellekin, jos Nizoral ei käy?

En tiennytkään, että Nizoralia saa myös voiteena. Pitääkin kokeilla.

Vierailija
2/5 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkaan laitetaan Locoidia 5pv,sit viikon tauko ja melkein heti saa alkaa uuden kuurin.Vartalolle on kokeiltu monenlaista kortisonia,mutta kaikkein parhaiten tehoaa Fucicort,joka on vahva,eikä mielellään suositella lapselle.Meillä kuitenkin ihotautilääk. määräsi sitä,olemme siksi uskaltaneet käyttää.Sitäkin käytetään 5pv ja viikon tauko.Kovin sitkeä ihottuma tuntuu olevan,varsinkin päässä.hirmu paksua karstaa tulee ja äkkiä uusii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta en sen kummemmin tiedä, kun et mun äidillä oli tositosi paha, jota hoidettiin ainavain kortisoneilla, äidin iho meni niin ohuex ja pahax lääkkeistä,et joutui aurinkosäälläkin kulkemaan sateenvarjon kans,iho ei siis kestänyt enää valoakaan..äidin ihottuma oli kasvois ja hiusrajas..se oli tosi karseen näköinen, lopulta ne rupes ottamaan kaikennäköisiä koepalojakin, kun meni niin pahax, ja epäilivät muutakin...äiti oli tosi surkee...sitten tuli ratkaisu, kun äiti lähetettiin vaasasta oulun yliop sairaalaan osastohoitoon, ja ainut hoito mitä siellä sai oli suolavesilaput, joilla hautoi kasvojaan..sterilisoituja lappuja ja suolavettä sellasel piikkiruiskul pullosta, että pysyi steriilimpänä, kun iho oli niin paha...tällä monen vuoden tuska loppui...aikansahan siinä meni...nyt ei kasvoissa mitään, en tiedä onko välillä, kun asun muualla...ja siis se makas pitkiä aikoja niiden märkien lappujen kans naamalla......vaikeaa varmasti lapsen kans...

Vierailija
4/5 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta käsittääkseni käytetään nykyisin nimeä taliköhnä (on muuten karsee nimi). Ihottuma-alueet tyypillisesti päänahka, kasvoissa kulmakarvat,nenän pielet, leuka..

Itselläni on (ei ole lääkäri diagnosoinut, itse olen päätellyt) ollut tuota vaivaa teini-ikäisestä. Ihottuma alueet ajoittain ärtyy, käytän niihin nizoralvoidetta ja shampoota (päänahan alueella). Läiskät häviää ja jonkin ajan päästä ilmestyy uudelleen. Ihottuma-alue on punainen ja kutiseva, hilseilee ja jos malttaa olla raapimatta siihen kertyy kellertävä hilsekerros..

Myös isälläni on samaa vaivaa, hänellä parran alueella ja rintakarvoituksen alueella.. Hänellä tämä liittyy käsittääkseni haavaisen paksunsuolen ja kroonisen niveltulehduksen kanssa samaan " tautikimppaan" ? tuosta en ihan varma ole,mutta epäilen taipumuksen periytyneen minulle...

Muuten en tiedä onko vaivaan tehokkaampia lääkkeitä, mutta ainakin minun kohdallani oireet tulee ja menee, tuntuu että ihottumaa tulee laajemmin ja ärhäkkäämmin, jos ole stressaantunut..

Vierailija
5/5 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joudutaan tosi usein käyttämään niihin kortisonia.Apteekin shampoota ei saa vielä käyttää.Kampaajalta saatavaa Bio-Plus sarjaa käskettiin kokeilla.Suvussamme ei tiettävästi ole kellään tätä.Näin pienellä on kuulemma tosi harvinaista.

Sitkeä ihottuma,kun vähän saa helppaamaan,niin kohta on jo uusia läiskiä päänahka täynnä,tuntuu välillä tosi toivottomalta...

Kiitos vastauksestasi !!