Flunssasta ja lasten parissa työskentelystä
Teillä useimmilla on varmastikin lapsia (mulla ei..)
Työskentelen kuitenkin lasten parissa ja nyt olen viikonlopun ollut kuumeessa ja edelleen hyvin räkäinen ja yskivä persoona...
Huomena olisi tarkoitus mennä töihin mutta mutta tämä räkäisyys vaivaa...
Lapset on siis iältään 3-6v ja jotenkin vaan arveluttaa lähteä töihin "tartuttamaan" niitä...
Mitä mieltä te vanhemmat olette, haluaisitteko lastenne ohjaajan olevan räkäisenä töissä lastenne parissa. Kuumetta siis mulla ei ole enää, on vain räkäinen ja heikko olo... Olisiko vielä aihetta sairaslomalle??
Mielipiteitä kiitos...
Kommentit (3)
Ei meillä sairaspoissaoloista ole mitään muuta kuin et pitää olla todistus palkkoihin toimitettavaks... Tosin viikolla esimieskin pystyy kolme sairasloma päivää kirjoittamaan...
Toisaalta mä tunnen olevani työkykynen, mut kun tämä työ ei ole pelkästään vaan lasten kanssa olemista vaan pitää käyttää kovasti muitakin "taitojaan" kuin vain läsnäoloa.. Esimerkiks laulaa, leikittää jne... En siis ole päiväkodissa työssä...
Täytynee sitten aamulla katsoa mikä on kunto...
Ainut mikä tällähetkellä ahistaa on tuo korviensärky ja paineentunnen poskissa....
No, eiköhän tämä tästä...
päiväkodissa työnteko vaatii vain läsnäoloa, eikä näiden mainitsemiesi "taitojen" käyttöä laisinkaan...
Mutta tuo oli vain toissijainen seikka. Nuohan on aina hankalia nuo kuinka arvioida, onko työkykyinen vai ei... Sama ongelma itselläkin aina välillä
Tarkoitan siis, että onko teillä jotain ohjeita sairaspoissaoloista. Itsekin olen päiväkodissa töissä ja minulla on lapsia. Minä menen "tunnollisena työntekijänä" töihin, jos en ole kuumeessa. Huom! Lasten kanssahan suositellaan yhtä kuumeetonta päivää, kuten lastenkin sairastapauksissa suositellaan kuumeetonta päivää ennen päiväkotiin tulemista.
Mutta täytyy myöntää, että kyllä se joskus vähän ärsyttää, kun oman lapsen hoitopaikassa työntekijä on hirveän flunssainen ja käy kyllä väistämättä mielessä, että onko sen pakko olla tartuttamassa lapsia... Toisaalta päiväkodissa on tupa täynnä flunnsaisia räkäneniä... eikä vanhempiakaan kyllä voi velvoittaa olla töistään pois niin kauan, että lapsi on täysin flunssaton...
Eli summa summarum... minun mielipiteeni on, että menet töihin sitten, kun tunnet olevasi työkuntoinen ja jaksat hoitaa työsi, koska mielestäni et voi odottaa flunssan ohimenoa täysin, ennenkuin menisit töihin...
Hmm... tulipas sekavaa tekstiä...